Systemejer til Københavns Kommunes debitorsystem

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Motiveres du af at være i en kultur, der er båret af faglighed, ansvarlighed og et stærkt kollegialt sammenhold? Og vil du være med til sikre, at vi når vores mål om et toptunet debitorområde?

Så læs gerne videre. Vi søger netop nu en systemejer til Københavns Kommunes debitorområde.

Om jobbet
Vi søger en kollega der, i fællesskab med andre gode kollegaer, skal varetage systemejerskabet for kommunens debitorsystem, Opus Debitor, som er et SAP baseret system. Opus Debitor driftes af systemleverandøren KMD og du vil blive bindeleddet mellem leverandør og forretning.

Du er i spændet mellem forretningen og IT og skal understøtte forretningens behov til Opus Debitor. Både hvad angår den daglige stabile driftsunderstøttelse samt at opdateringer til systemet implementeres i eksisterende forretningsprocesser.

Vi arbejder løbende på at udvikle vores processer og systemer. Derfor skal du sammen med dine kolleger bruge din forretningsmæssige forståelse og systemmæssige ekspertise til at gennemskue og minimere optimere brugen af OPUS Debitor. Derudover arbejder vi også på at sikre dokumentation for vores systemopsætning og tilpasninger dertil.

Opgaver du skal være med til at løse er blandt andet

  • Driftsstatusmøder med KMD
  • Fejlmelding og dialog med KMD om fejl
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af beredskabsplan og risikovurderinger
  • Kommunikation til forretningen og samarbejdspartnere i kommunens syv forvaltninger om driftsnedbrud og konsekvenser heraf
  • Sikre implementering af nye funktioner i forretningens processer
  • Indgå i arbejdet med implementering af nye systemintegrationer og afvikling af systemintegrationer
  • Planlægning og facilitering af standardkurser samt udarbejdelse af vejledninger

Team Udvikling og Tværgående Debitor
Du bliver tilknyttet enheden Team Udvikling og Tværgående Debitor, hvor du får 16 gode og tætte kollegaer med meget forskellige kompetencer, der spænder vidt i forhold til den alsidige og spændende opgavepalette, som vi løser i teamet. Vi har ansvaret for kommunens debitorsystem og skal sikre de gode løsninger for systemintegrationer til kommunens økonomisystem og andre systemer, samt sikre, at der kan ske korrekt fakturering, opkrævning og inddrivelse.

Team Udvikling og Tværgående Debitor er ét ud af tre teams i Debitorkontoret, der består af ca. 55 kollegaer, tre teamledere og en kontorchef.  

Vi tilbyder dig
Et spændende job på landets største arbejdsplads i en stor organisation med gode udviklingsmuligheder, og dygtige kollegaer. Vi er en fleksibel arbejdsplads, der lægger vægt på samarbejde, initiativ og engagement. Opgaverne er omskiftelige med gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt og med indflydelse på arbejdsområdet.

Forventninger til dig
Du er motiveret for at lære vores komplekse systemsetup og processer at kende med fokus på end-to-end procesforståelse og med indsigt i økonomi- og forretningsprocesser så vores systemer til fulde understøtter god regnskabsføring.

Du er er metodisk og analytisk stærk, og du formår at bringe din viden i spil samt evner at skabe overblik og ser sammenhænge i systemer og processer, hvilket gør dig til en stærk sparringspartner på alle niveauer, både når det gælder her og nu problemløsning, og når det gælder om at skabe langsigtede løsninger.

Du befinder dig godt i en udadvendt rolle og skaber gode samarbejdsrelationer med både interne og eksterne samarbejdspartnere om løsningerne. Du er en stærk formidler, og du tilpasser kommunikationen i forhold til modtager og kontekst. Du kommunikerer tydeligt, da du skal kunne formidle dit fagområde til ikke-eksperter.

Samtidig trives du også med selvstændig opgaveløsning, og du er god til at bide dig fast i opgaverne og få dem afsluttet til tiden. Derudover er du struktureret, og du trives med at sikre de daglige leverancer.

Du har gerne erfaring med offentlig opkrævning og inddrivelse og har fx arbejdet i en opkrævningsenhed, hvor du har specialiseret dig i kernen af Opus Debitor eller et andet SAP baseret økonomisystem.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat fra 1. august 2025.

Aflønning sker efter gældende overenskomstvilkår og kvalifikationer.

Kontakt
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder i Team Udvikling og Tværgående Debitor Lena Gjørup Jacobsen på 23 36 90 69.

Søg via linket senest søndag den 18. maj 2021.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fra uge 21.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.