Sygeplejerske med koordinatorfunktion i Hybelinstitutionen

Søg jobbet

Pleje
Fuldtid
Fastansættelse

Har du lyst til at være med til at udvikle Hybelinstitutionens sundhedsfaglige indsats, og har du samtidig lyst til at være en del af driften af indsatserne omkring de unge, der er anbragt eller i forløb hos Hybelinstitutionen?

Så er du måske vores nye sygeplejerske.

Hvem er vi?
Hybelinstitutionen er et socialpædagogisk tilbud til mere end 100 unge mellem 15-23 år med behov for anbringelse eller støtte i egen bolig – og nogle gange noget derimellem.

Vi er organiseret i fem lokale enheder samt et centralt placeret tværgående ressourceteam og en institutionsleder. Institutionen er bydækkende med boliger, medarbejdere og unge over hele byen. Opgaven er at støtte de unges mestring og overgang til voksenlivet, så de bliver bedst muligt i stand til at klare tilværelsen på egen hånd.

Hybelinstitutionen er en del af Center for Børn og Unge, og sammen med vores kolleger fra andre afdelinger, tilbud og institutioner i og udenfor centeret skaber vi tilbud for, til og sammen med unge.

I Hybelinstitutionen tager vi vores faglige afsæt i en grundlæggende forestilling om, at de unge, vi samarbejder med, er kloge og kompetente, og alle sammen har ønsket om at leve et selvstændige liv med deltagelse i fællesskaber. Vi ønsker, at de unge skal styrkes som individer og i samspil med os opleve, at de kan skabe det liv, de ønsker sig, og få den nødvendige støtte til at løse de udfordringer, de oplever.

Vores udgangspunkt er således altid, at den unge er ekspert i eget liv og har en stærk stemme i de planer, som laves. Endvidere har vi afsæt i tilknytningsteori og traumeforståelse, som for os betyder, at vi forstår den unges ageren som et forsøg på at hjælpe sig selv. Det udviklingspsykologiske og traumefokuserede perspektiv suppleres i øvrigt af et sundhedsperspektiv, som indgår i den samlede plan for den unge. Du vil blive en del af alle aspekter i ovenstående.

Stillingen som sygeplejerske
Den konkrete stilling er placeret i vores ressourceteam, som dækker Hybelinstitutionen på tværs. Teamet består lige nu af 11 medarbejdere, som har det til fælles, at de er dygtige til og tager ansvar for fleksible indsatser for unge, som kæmper med forskellige udfordringer i overgangen til voksenlivet. Det kan fx være psykiske eller psykiatriske udfordringer, omsorgssvigt, rusmidler – eller det hele – og kommer til udtryk på meget forskellig vis. Den sundhedsfaglige del af teamet består lige nu af en SOSU-assistent og en centersygeplejerske, som understøtter mange tilbud i Center for Børn og Unge på tværs.

Du behøver ikke at være ekspert i alt omkring unge, men det er vigtigt, at du har en god faglig forståelse for de unges liv og kompleksiteten i arbejdet med de unge. Det er vigtigt, at du er opsøgende og nysgerrig på en virkelighed, der hele tiden er under forandring.

Vi forestiller os, at du

  • har en bred erfaring fra sygeplejefaget, som kan omsættes både konkret til ungeindsatser – herunder alt fra praktiske sygeplejefaglige indsatser, koordinering med andre både i og uden for institutionen, drift ift. internt psykiatrisk tilbud, sundhedssamtaler med unge – men, at du også har mod på at sikre, at det sundhedsfaglige perspektiv bliver en del af ledelsesrummet i Hybelinstitutionen.
  • har et godt kendskab til socialområdet og kan bevæge dig både på børne-/unge- og voksenområdet – du skal have en forståelse for de unges liv og et indblik i faglige udfordringer og dilemmaer i arbejdet med udsatte og anbragte unge.
  • har erfaring med koordinering med fokus på både de strategiske, driftsmæssige, personalemæssige og faglige områder.
  • formår at sætte både egne og andres ressourcer og kompetencer i spil – du evner at give ansvar og trives i en organisation, hvor vi sætter gensidig tillid højt.

Som sygeplejerske får du med reference til institutionsleder ansvar for

  • At udføre og koordinere de sundhedsfaglige opgaver med unge i Hybelinstitutionen.
  • At inspirere og motivere alt fra unge, forældre, samarbejdspartnere, pædagoger og ledelse i Hybelinstituionen med en klar sundhedsfaglighed.
  • At arbejde med opkvalificering af Hybelinstitutionens øvrige personale ift. det sundhedsfaglige område.
  • At sikre, at vi løser opgaverne med fokus på en målrettet og helhedsorienteret indsats med afsæt i borgerens behov.
  • At sikre den faglige retning, så vi hele tiden udvikler og tilpasser vores indsatser – og gerne laver dem sammen med andre.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til den kommunale kontekst og erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Derudover er det vigtigt, at du nyder at arbejde selvstændigt og kan sætte dig selv på dagsordenen og invitere til samarbejde. 

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen og med tiltrædelse den 1. februar 2025 eller snarest muligt. Du vil få arbejdsplads på vores kontorer i Rådmandsgade på Nørrebro og vil referere direkte til institutionsleder for Hybelinstitutionen, Ditte Brøgger Løjborg.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

I forbindelse med ansættelsen vil der blive indhentet referencer og rekvireret børne- og straffeattest.

Mere information
Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte Ditte Brøgger Løjborg på mobil 23 47 10 13 eller e-mail c656@kk.dk.

Søg via linket senest onsdag den 15. januar 2025
Der afholdes ansættelsessamtaler den 21. og 22. januar 2025.

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen (SOF) i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.

Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra den 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.

Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.