Sundhedsfaglige konsulenter med fokus på digital omstilling til Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Søg jobbet
Har du en sundhedsfaglig baggrund, interesse for det nære sundhedsvæsens opgaver og vil du være med til at fremme den digitale omstilling i landets største kommune? Så er det måske dig vi søger.
Om os
Center for Sundhed og Rehabilitering, som er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen, har det strategiske ansvar for udvikling af det nære, sammenhængende og bæredygtige sundhedsvæsen i Københavns Kommune. Vi har en ambition om at sætte nye standarder for den kommunale sundheds- og rehabiliteringsindsats, der taler ind i en udvikling med flere og mere behandlingskrævende borgere og færre hænder til at løse opgaven. Vi vil gerne præge samarbejdet med regionen og sætte markante aftryk på den nationale dagsorden med nye visionære løsninger til gavn for københavnerne.
Afdeling for Rehabilitering, som er en af tre afdelinger i centeret, har ansvaret for at udvikle og understøtte rehabiliteringsindsatsen på forvaltningens genoptræningscentre og midlertidige pladser samt på Neurorehabilitering København. Afdelingen består af 14 engagerede medarbejdere, som i overvejende grad har terapeutisk baggrund.
Vi arbejder med at udvikle og implementere et skærpet fokus på social ulighed og differentierede forløb på genoptræningsområdet. Centrale temaer i denne udvikling er organisatoriske og individuelle sundhedskompetencer og digital genoptræning samt en fortsat udvikling af datadrevne beslutninger både på vores driftsenheder og i Centralforvaltningen.
Om jobbet
Vi søger tre engagerede kollegaer til at bidrage til vores strategi- og politikudvikling inden for rehabiliteringsområdet med særligt fokus på den digitale omstilling.
Arbejdet indebærer tæt samarbejde med fagligt stærke kollegaer med henblik på at være bindeled mellem driftsenhederne, som har borgerkontakten, centralforvaltningen samt det politiske niveau. Sammen bidrager I til at forme og omsætte nationale dagsordener til kommunale realiteter.
Du vil være i tæt samarbejde med leverandører, herunder arbejdet med datasikkerhed, kontrakter, økonomi og udarbejdelse af budgetforslag og businesscases.
Dine opgaver vil variere mellem projektledelse af større udviklingsopgaver og understøttelse af driftsenheder.
Du vil derfor ofte opleve en afvekslende arbejdsdag med opgaver både i centralforvaltningen og på driftsenhederne.
Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Der er gode muligheder for fleksibilitet mellem fremmøde i Telehuset på Borups Allé og hjemmearbejde. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respekt.
Om dig
- du har en sundhedsfaglig baggrund og eventuelt en akademisk overbygning. Du har minimum fire års erfaring fra borgernært arbejde, gerne i det nære sundhedsvæsen
- du har interesse bredt i det nære sundhedsvæsens opgaver og specifikt i den digitale omstilling, fx. på områderne genoptræning, rehabilitering, forebyggelse og det tværsektorielle samarbejde
- det vil være en fordel, hvis du også har erfaring med at arbejde i politisk styrede organisationer (regioner, kommuner og/eller interesseorganisationer)
- du har en god forståelse for og gerne erfaring med at navigere i forskellige ledelsesrum i en politisk styret organisation
- du har en solid værktøjskasse indenfor projekt-, forandrings- og procesledelse
- du har erfaring med og føler dig tryg ved at holde oplæg og workshops, både internt i organisationen og af og til på den regionale eller nationale scene
- du har en god og reflekteret skriftlighed herunder kendskab til at udforme politiske indstillinger - og er nysgerrig på at lære mere
- du er avanceret bruger af Excel
Ansvarsbevidsthed, fleksibilitet, evnen til at samle trådene i opgaveudførelsen, samt gode relationelle kompetencer, der muliggør effektivt samarbejde både internt og eksternt, er afgørende egenskaber for denne stilling.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.
Vi har tre ledige stillinger, to stillinger af to års varighed og én stilling af tre års varighed.
Alle tre stillinger er på 37 timer ugentligt og er til besættelse pr. 1. januar 2025.
Yderligere information
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Meiner Kam på 30 31 82 99.
På vores hjemmeside kan du læse mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.
Sammen med din ansøgning bedes du vedhæfte CV og andre relevante dokumenter.
Søg via linket senest tirsdag den 19. november 2024
Vi forventer at holde samtaler fredag den 22. november 2024.
Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.