Sundhedsfaglig konsulent til Afdeling for Rehabilitering

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at udvikle dokumentationspraksis i det nære sundhedsvæsen i landets største kommune? Og er du enig i, at dokumentation skal være nemt, meningsfuldt og til gavn for borgeren? Så er du måske vores nye sundhedsfaglige konsulent? 

Om os
Center for Sundhed og Rehabilitering består af tre afdelinger og har det strategiske ansvar for udvikling af det nære, sammenhængende og bæredygtige sundhedsvæsen i Københavns Kommune. Vi samarbejder bredt for at understøtte faglighed, kvalitet og større sammenhæng i de borgernære sundhedstilbud.

Vi er ca. 70 medarbejdere i centeret, som løfter i flok i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver – med gode muligheder for fleksibilitet mellem fremmøde i vores lokaler i Telehuset på Borups Allé og hjemmearbejde. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respektfuldt samarbejde.

Den ledige stilling er i Afdeling for Rehabilitering, som har ansvaret for at udvikle og understøtte rehabiliteringsindsatsen på forvaltningens genoptræningscentre og midlertidige pladser samt på Neurorehabilitering København. Afdelingen består af 13 engagerede medarbejdere, som i overvejende grad har terapeutisk baggrund.

Om jobbet
Vi søger en engageret kollega, der kan bidrage til at understøtte udviklingen og kvaliteten af den sundhedsfaglige dokumentation. Arbejdet indebærer et tæt samarbejde med fagligt stærke kollegaer på tværs af forvaltningen og i tæt samarbejde med ledere og medarbejdere i praksis. Sammen bidrager I til at forme og omsætte nationale dagsordener til kommunale realiteter, som giver mening hos medarbejderne tættest på borgerne.

Aktuelt står vi foran en større indsats med at forenkle dokumentationsområdet ved implementering af et forenklet FSIII. Dokumentation er en meningsfuld del af kerneopgaveløsningen, der kommer borgeren til gavn og her vil du skulle bidrage på et specialiseret niveau til udvikling og implementering. 

Afhængigt af dine kompetencer vil du skulle bidrage fleksibelt ind i den samlede opgaveportefølje, som blandt andet omfatter:

  • Rådgivning og vejledning af alle personalekategorier og på alle niveauer vedrørende sygeplejefaglige problemstillinger, herunder også rådgivning og sparring til ledere
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af faglige retningslinjer i SUF og tænke i brugervenlig anvendelse
  • Undervisnings- og læringsopgaver på tværs af faggrænser 
  • Systematisk og datadrevet kvalitetsudvikling efter forbedringsmodellen
  • Udvikling og implementering af nye løsnings- og samarbejdsmodeller. Kernen i denne type opgaver – som typisk foregår i et samarbejde mellem vores sundhedsfaglige konsulenter og generalister - er at samle viden, analysere og udarbejde sagsfremstillinger til de forskellige ledelsesfora i forvaltningen særligt direktionen, borgmester, det politiske udvalg, og at få det afprøvet og implementeret i praksis 

Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Der er gode muligheder for fleksibilitet mellem fremmøde i Telehuset på Borups Allé og hjemmearbejde. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respekt. 

Om dig

  • Du har en sundhedsfaglig baggrund og eventuelt en akademisk overbygning.
  • Du har erfaring fra borgernært arbejde, i det nære sundhedsvæsen
  • Du har interesse bredt i det nære sundhedsvæsens opgaver og specifikt i dokumentationsområdet, dvs. sammenhængen i den tværfaglige borgerjournal
  • Erfaring med at arbejde i politisk styrede organisationer (regioner, kommuner og/eller interesseorganisationer)
  • Du har en god forståelse for og gerne erfaring med, at navigere i forskellige ledelsesrum i en politisk styret organisation
  • Du har erfaring med og føler dig tryg ved at holde oplæg og workshops, både internt i organisationen og af og til på den regionale eller nationale scene
  • Du har en god og reflekteret skriftlighed herunder kendskab til at udforme politiske indstillinger – og er nysgerrig på at lære mere
  • Ansvarsbevidsthed, fleksibilitet, evnen til at samle trådene i opgaveudførelsen, samt gode relationelle kompetencer, der muliggør effektivt samarbejde både internt og eksternt, er afgørende egenskaber for denne stilling

Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver.

Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respekt.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst.

Stillingen er på 37 timer om ugen og med tiltrædelse 1. juni 2025. 

Mere information
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Charlotte Agger Meiner Kam på 30 31 82 99.

Du kan læse mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen på www.kk.dk.

Sammen med din ansøgning bedes du vedhæfte CV og andre relevante dokumenter.

Søg via linket senest torsdag den 24. april 2025
Der er planlagt samtaler den 29. april 2025

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores hverdag.kk.dk