Sundhedsfaglig konsulent til Afdeling for Det Nære Sundhedsvæsen i Center for Sundhed og Rehabilitering

Søg jobbet

Andre arbejdsområder
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Vil du være med til at udvikle dokumentationspraksis i det nære sundhedsvæsen i landets største kommune? 
Og er du enig i, at dokumentation skal være nemt, meningsfuldt og til gavn for borgeren?
Så er du måske vores nye sundhedsfaglige konsulent.

Om os
Center for Sundhed og Rehabilitering, har det strategiske ansvar for udvikling af det nære, sammenhængende og bæredygtige sundhedsvæsen i Københavns Kommune. Vi samarbejder bredt for at understøtte faglighed, kvalitet og større sammenhæng i de borgernære sundhedstilbud

Afdelingen for Det Nære Sundhedsvæsen søger en ny kollega. Afdelingen har ansvaret for at samarbejde på tværs af sektorer på sundhedsområdet, udvikle indsatser og har det overordnede faglige ansvar for sygeplejen

Vi er ca. 70 medarbejdere i centeret, heraf ca. 35 i denne afdeling, som løfter i flok i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respektfuld samarbejde.

Om jobbet
Vi søger en engageret kollega, der kan bidrage til at understøtte den sygeplejefaglige kvalitet. Arbejdet indebærer et tæt samarbejde med fagligt stærke kollegaer, på tværs af forvaltningen og i tæt samarbejde med ledere og medarbejdere i praksis. Sammen bidrager I til at forme og omsætte nationale dagsordener til kommunale realiteter, som giver mening hos medarbejderne tættest på borgerne.

Aktuelt står vi foran en større indsats med at forenkle dokumentationsområdet ved implementering af et forenklet FSIII. Dokumentation er en meningsfuld del af kerneopgaveløsningen, der kommer borgeren til gavn og her vil du skulle bidrage på et specialiseret niveau til udvikling og implementering.

Afhængigt af dine kompetencer skal du bidrage fleksibelt ind i den samlede opgaveportefølje, som blandt andet omfatter:

  • Rådgivning og vejledning af alle personalekategorier og på alle niveauer vedrørende sygeplejefaglige problemstillinger, herunder også rådgivning og sparring til ledere.
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af faglige retningslinjer i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og tænke i brugervenlig anvendelse.
  • Undervisnings- og læringsopgaver på tværs af faggrænser.
  • Systematisk og datadrevet kvalitetsudvikling efter forbedringsmodellen.
  • Udvikling og implementering af nye løsnings- og samarbejdsmodeller.

Kernen i denne type opgaver, som typisk foregår i et samarbejde mellem vores sundhedsfaglige konsulenter og generalister, er at samle viden, analysere og udarbejde sagsfremstillinger til de forskellige ledelsesfora i forvaltningen særligt direktionen, borgmester, det politiske udvalg, og at få det afprøvet og implementeret i praksis.

Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Der er gode muligheder for fleksibilitet mellem fremmøde i Telehuset på Borups Allé og hjemmearbejde. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respekt. 

Om dig

  • Du har en sundhedsfaglig baggrund og eventuelt en akademisk overbygning.
  • Du har erfaring fra borgernært arbejde, i det nære sundhedsvæsen.
  • Du har interesse bredt i det nære sundhedsvæsens opgaver og specifikt i dokumentationsområdet, dvs. sammenhængen i den tværfaglige borgerjournal.
  • Du har erfaring med at arbejde i politisk styrede organisationer (regioner, kommuner og/eller interesseorganisationer).
  • Du har en god forståelse for og gerne erfaring med, at navigere i forskellige ledelsesrum i en politisk styret organisation.
  • Du har erfaring med og føler dig tryg ved at holde oplæg og workshops, både internt i organisationen og af og til på den regionale eller nationale scene.
  • Du har en god og reflekteret skriftlighed herunder kendskab til at udforme politiske indstillinger - og er nysgerrig på at lære mere.
  • Du er ansvarsfuld, fleksibel, evner at samle trådene i opgaveudførelsen og har gode relationelle kompetencer, der muliggør effektivt samarbejde både internt og eksternt, er afgørende egenskaber for denne stilling. 

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. 
Stillingen er på 37 timer om ugen og til besættelse den 1. februar 2025. Ansættelsen er foreløbigt en fireårig stilling.

Mere information
Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respekt. Du kan læse mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen på www.kk.dk.

Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Mønster Westergaard på 30 60 37 14.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedlægge CV, karakterudskrift og andre relevante dokumenter.

Søg via linket senest fredag den 6. december 2024
Vi forventer at holde samtaler i løbet af uge 50.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.