Studentermedarbejder til Vielseskontoret

Søg jobbet

Politik og administration
Deltid - alt under 37 timer
Studenterjob/fritidsjob

Vil du være med til at gøre brudepars store dag til noget helt særligt? Vil du have indblik i en politisk styret organisation og styrke dine kompetencer inden for borgerservice og sagsbehandling?

Vielseskontoret i Københavns Kommune søger ny studentermedarbejder.

Vielseskontoret - hvor brudepars ønsker bliver gjort mulige
På Vielseskontoret i Københavns Rådhus har vi ansvar for at forberede og afvikle borgerlige vielser for både danske og internationale par. Derudover arrangerer vi særlige oplevelser som for eksempel 'Vie i det fri', samt vielser på steder af særlig betydning for brudeparret. Vi foretager 6.000-7.000 vielser årligt.

Derudover har vi også ansvaret for at modtage Rådhusets gæster fra ind- og udland i vores informationsskranke. Her vejleder vi kommende brudepar om forestående vielse, booker guidede ture på Rådhuset, vejleder om oplevelser i København til byens gæster og sælger merchandise. Rådhuset har over 500.000 besøgende hvert år, så der er altid fuld af liv ved skranken.

Du har den rette tilgang – vi har de spændende og udviklende opgaver
Vi søger kollega som er selvstændig og serviceminded, og som har lyst til at tage fat og få erfaring med sagsbehandling på vielsesområdet, borgerbetjening og administrative serviceopgaver. Der er højt til loftet på kontoret og en uformel omgangstone.

Det betyder ikke så meget, hvilket studie du er i gang med, og afhængigt af hvad du studerer og har af erhvervserfaring, kan der være forskellige opgaver til dig, fx afdækning af juridiske problemstillinger, kommunikationsopgaver og lignende. Det vigtigste er, at du er god til at have borgerkontakt og har lyst til både administrativt arbejde og serviceopgaver. Du skal desuden kunne arbejde mindst hver tredje lørdag formiddag.

Du skal konkret arbejde med

  • sagsbehandling – behandling af indkomne ægteskabserklæringer samt forberedelse af rådhusvielser og arkivering
  • betjening af Rådhusets gæster i Rådhusoplysningen
  • vidne – være vidne ved vielser forestået på Rådhuset
  • ad hoc – forskellige administrative opgaver

Ansættelsesvilkår 
Der er tale om en studenterstilling på ca. 10-15 timer om ugen.
Enkelte halvdagsvagter forekommer i hverdagene samt fast hver tredje lørdag.
Arbejdsstedet er på Københavns Rådhus i kontorer med udsigt over Rådhuspladsen.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Vi ønsker stillingen besat snarest muligt og senest den 1. januar 2025.  

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte driftskoordinator Anja Ramløse på 21 76 17 07.

Du kan læse mere om Kultur- og Fritidsforvaltningen som arbejdsplads på vores hjemmeside.

 

Søg via linket senest mandag den 4. november 2024
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 48.

Kultur- og Fritidsforvaltningen  
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.