Struktureret og samarbejdsorienteret konsulent til valgsekretariatet i Københavns Kommune
Vil du være med til at planlægge og afvikle alle valg i Københavns Kommune? Trives du med at skabe strukturer i komplicerede processer og at komme i mål med opgaven, når det går løs? Så er du måske vores nye kollega.
Om stillingen
Til november 2025 er der kommunal- og regionsrådsvalg, som vi er godt i gang med at forberede. Vi skal bl.a. implementere et nyt IT-system, der understøtter den administrative afvikling af valget. Mange af vores kollegaer i Kultur- og Fritidsforvaltningen er aktive og udførende både før og under et valg, og vi har derfor mange samarbejds- og snitflader. Samarbejdet rækker også ud og på tværs af flere af forvaltningerne i kommunen, til landets øvrige kommuner, KL, Indenrigsministeriet, leverandører og interessenter.
Københavns Kommune er Danmarks største, og når der afvikles valg, skal der etableres 58 valgsteder i kommunen og koordineres med over 4000 aktive medvirkende, der har en rolle under valget, herunder politiske tilforordnede, borgere og medarbejdere fra kommunen.
Du får en central rolle i valgopgaven og er i hjertet af at ud- og afvikle valg og folkeafstemninger i Københavns Kommune. Du går til opgaven med ejerskab og overblik. For at lykkes i rollen skal du bidrage med
- en analytisk tilgang til planlægningsopgaver rettet både internt mod valgsekretariatet, direktionen og valgbestyrelsen med repræsentanter fra de politiske partier
- stærk skriftlighed i notater, indstillinger og mødematerialer og være erfaren i brug af Excel, Power Point eller andre planlægningsværktøjer
- et solidt blik for de større sammenhænge og kunne gennemskue, hvordan nye IT-systemer, lovændringer mv. påvirker valgarbejdet i detaljen
- kvalitetssikring så fx vores vejledninger er korrekte samtidig med, at de formidles i et let tilgængeligt sprog
- at understøtte vores mål om at styrke vores organisering af valgopgaven – herunder at bidrage til videndeling og tydelige snitflader
- erfaring med valgopgaver.
Du får energi af, og synes det er sjovt at sætte slutspurten ind, når valget skal afvikles, og opgaverne kan have en mere praktisk og uforudsigelig karakter.
Vi søger dig, der synes, at stillingen og valgopgaven er meningsfuld og en mulighed for, at du kan udvikle dig og dine kompetencer på et helt særligt område med mange gode og givende kontaktflader på tværs af fagligheder.
Om os
Du bliver en del af Ledelsessekretariat og Valg der ud over valgopgaven også fungerer som stabsfunktion på tværs af Center for Myndighed og Internationalisering i Kultur- og Fritidsforvaltningen. Her hører bl.a. Husleje- og Bevillingsnævn, Nattelivsudvalg, Folkeregister, Kontrol, International House og Vielseskontoret til og løser på tværs en lang række borgernære opgaver. Ledelsessekretariatet understøtter centerets chefgruppe og leverancer til bl.a. direktionen, borgmesteren, Kultur- og Fritidsudvalget, pressen og øvrige tværgående processer.
Du er sammen med en anden kollega dedikeret til valgopgaven, men de andre kollegaer har også alle en stor rolle i valgopgaven. Det er naturligt, at vi deler viden, sparrer og hjælper hinanden, og det gode kollegaskab er vigtigt for os.
Om dig
Du har en akademisk uddannelse, erfaring med offentlig forvaltning og arbejdet i en politisk ledet organisation. Du har erfaring med at koordinere projekter eller opgaver og kan trække på erfaring fra opgaver, hvor du har skabt struktur og fremdrift ud over dit eget skrivebord.
Vi forventer, at du
- tilgår dine opgaver analytisk og arbejder struktureret
- har et overblik, som du kan bringe ind i samarbejde med andre, og som du kan bevare, når der er mange opgaver i gang
- er detaljeorienteret og grundig
- er løsningsorienteret og pragmatisk, når situationen kræver det
- er udadvendt og har et engagement, der kan mærkes
- er en stærk formidler, der kommunikerer naturligt
- tager initiativ og kan arbejde selvstændigt – men ikke uden også at koordinere og samarbejde tæt med dine kollegaer
- naturligt sikrer dig, at dine opgaver er løst med blik for lovgivningen på området
Hvis du har erfaring med valg eller med at løse en opgave under afvikling af valg er det en fordel, men ikke en forudsætning.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i forhold til kvalifikation og gældende overenskomst med mulighed for ansættelse som specialkonsulent.
Stillingen er på fuld tid. Arbejdstid kan tilrettelægges fleksibelt, og det er muligt med hjemmearbejdsdage, når opgaverne tillader det, og du er kommet godt ombord. I perioden op til et valg er der en større arbejdsmængde, og du forventes at udvise større fleksibilitet.
Tiltrædelse ønskes snarest muligt og senest den 1. juli 2025.
Mere information
Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anita Okkels Birk Thomsen på 21 66 96 99. Send gerne en sms forud for opkald og aftal nærmere.
Søg via linket senest mandag den 12. maj 2025
Vi forventer at afholde første samtale i uge 21 og anden samtale uge 22. Du skal forvente en mindre case i forbindelse med samtaleforløbet.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.