Specialkonsulent til enheden Container- og Gravetilladelser i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Sagsbehandling
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Har du erfaring med eller interesse for myndighedsbehandling, herunder tilsyn?
Har du en skarp pen?
Trives du i en omskiftelig hverdag med opgaver, der spænder vidt og kræver selvstændighed?

Så er det dig, vi søger til den spændende stilling som specialkonsulent i Container- og Gravetilladelser.

Specialkonsulent til administration af og tilsyn med stilladsreklamer i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune
Da der træder nye retningslinjer for administration af reklamer på stilladser i kraft den 1. januar 2025, har vi brug for flere dygtige medarbejdere, der kan hjælpe os med at administrere området bl.a. med at behandle ansøgninger, udstede tilladelser og føre et effektivt tilsyn.

Du bliver en del af enheden Container- og Gravetilladelser, der består af ca. 30 medarbejdere fordelt på udførende vejinspektører og et administrativt supportteam. Hvad enten det er Tour de France-feltet, som skal ræse gennem byen, endnu en etape af metroen der skal bygges, eller en ny konge, som skal indsættes, så er vi med. Alt, hvad der sker i hovedstaden af nybyg og anlæg, skal gennem os. Vi koordinerer og giver tilladelser, når byen skal forstyrres.

Om jobbet
Vi søger en ny kollega, der har lyst til at implementere de nye retningslinjer for reklame på stillads. Dine primære opgaver vil være myndighedsbehandling af ansøgninger om reklame på stillads på vejareal, som bl.a. indebærer vurderinger af trafikale forhold og de enkelte byrum. Stillingen indbefatter også, at du skal føre tilsyn med udstedte tilladelser og reklamer opsat uden tilladelser. Endvidere skal du bidrage til den faglige udvikling af bl.a. tilsynsmodel og metoder, sagsbehandlingsprocesser samt understøtte koordineringen på tværs af enhedens myndighedsområder og med andre enheder i forvaltningen. 

Skriftlighed og skriftlige sagsfremstillinger er en central del af jobbet, fx i form af myndighedsafgørelser, partshøringer og betjening af det politiske niveau. Du kan også komme til at indgå i forhåndsdialog med reklamebureauer, hvorfor det vil være en fordel, at du trives i en udadvendt dialog. Hvor meget de forskellige opgaver fylder i stillingen vil variere og afhænge af din profil og erfaring.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte

  • at behandle ansøgninger om reklame på stillads, herunder udarbejde afgørelser, partshøringer og påbud
  • at føre tilsyn med reklamer på stillads i Københavns Kommune, herunder bidrage til at videreudvikle tilsynsmodel og metoder
  • at besvare borgerhenvendelser, politikerspørgsmål mv. omhandlende stilladsreklamer 
  • at udvikle og løbende tilpasse de interne arbejdsgange og processer
  • at bidrage til at koordinere sagsbehandlingen på tværs af enhedens myndighedsområder og med andre enheder i forvaltningen 
  • diverse administrative opgaver

Ønsker til dig og dine kvalifikationer
Vi er på udkig efter en profil til administration af stilladsreklamer. Stillingen er en fast stilling på 37 timer om ugen, hvor vi søger en specialkonsulent med erfaring med myndighedsbehandling og politisk betjening. For stillingen gælder, at du har en relevant akademisk uddannelse.

Som kollega er du positivt indstillet og kan lide at samarbejde og hjælpe dine kolleger og kan omgås mange forskellige fagligheder. Du er initiativrig og kan bevare overblikket i en omskiftelig hverdag, hvor rammerne for opgaveløsningen ofte ændrer sig. Det er væsentligt, at du er fortrolig med it-værktøjer og hurtigt kan sætte dig ind i nye funktioner.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende stilling som specialkonsulent i Container- og Gravetilladelser i Danmarks største kommune, hvor alle har interesse i det, vi giver tilladelser til. Container- og Gravetilladelser bidrager bl.a. til at øge sikkerheden og fremkommeligheden for alle, der færdes i København – om det er fodgængere, cyklister eller bilister. Vi understøtter, at vejkapitalen på offentlige veje fastholdes, og vi fører tilsyn og giver tilladelser til midlertidig rådighed over offentligt vejareal til bl.a. ledningsejere og entreprenører, der skal arbejde på vejen, samt opstiller containere, mobilkraner, stilladser og skurvogne på byens veje og fortove.

Vi tilbyder et uformelt, inspirerende og kollegialt arbejdsmiljø på Islands Brygge i hjertet af København. Muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde i samarbejde med gode kollegaer. 

Selvom vi ikke er lønførende, har vi mange goder, fx høj pensionssats, fleksibel arbejdsdag med god balance mellem familie- og arbejdsliv, gennemsnitlig 37 timers arbejdsuge med betalt frokostpause. Vi glæder os til at få dig med på holdet.

Fra februar 2024 er vi overgået til aktivitetsbaseret indretning. Det betyder, at vores fysiske arbejdsplads er inddelt i forskellige zoner (fx aktivzoner og fokuszoner), som i højere grad understøtter opgaveløsningen i løbet af en arbejdsdag. Det giver en mere fleksibel indretning, hvor man som medarbejder aktivt, vælger de omgivelser, der passer bedst til de opgaver, man skal løse i løbet af en dag. Du vil få et tilhørsforhold til en hjemmezone, hvor du og dine nærmeste kolleger deles om skrivebordene i stedet for at have personlige skriveborde.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen som erfaren specialkonsulent er en fast stilling på gennemsnitligt 37 timer om ugen. Ansættelsesstart vil være den 1. november 2024 eller snarest muligt.

Er du blevet nysgerrig?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Kristina Samsøe Mosbæk på 2363 6538 eller chefkonsulent René Ejbye Pedersen på 2128 6147. Du kan læse mere om Københavns Kommune her og om Teknik- og Miljøforvaltningen her.

Søg via linket senest søndag den 22. september 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 39.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, bl.a. indenfor miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.