Specialarbejdere til graffitienheden i Parker, Kirkegårde og Renhold

Søg jobbet

Drift og service
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Vi søger kollegaer til graffitienheden. Kunne du tænke dig at være en del af et fagligt stærkt fællesskab, hvor alle sætter en stor ære i at renholde byen i et samarbejde på tværs af teams og enheder?

Så skal du søge en af vores stillinger.  

Enheden fjerner graffiti på byens offentlige toiletter, byens smukke bænke, de fredede monumenter, ejendomme og på byens mange legepladser.   

Vi mangler sæsonansatte og fastansatte. Sæsonansættelserne løber fra maj til ultimo november 2025.  

Du vil få byen som din arbejdsplads samtidig med, at du vil være omgivet af virkelig dygtige og engagerede kollegaer, som hver dag bidrager til at vores flotte hovedstad fremstår smuk og ren.  

En af vores kollegaer sagde efter et par måneders ansættelse ”Det her job vokser på en, det er fantastisk, og jeg er glad hver evig eneste dag”.  

Forventninger til dig
Måske er du uddannet håndværker – men det er ikke et krav.

Du har gerne erfaring med spuling- og facaderensning eller er villig til at lære det.  

Du har teknisk forståelse i forhold til det underlag, der skal renses eller bygningernes beskaffenhed.

Yderligere forventes at du er indstillet på at samarbejde, går forrest i forhold til at sikre et godt arbejdsmiljø samt overholde retningslinjerne for værnemidler og brug af produkter til afrensning af graffiti.  

Arbejdstiden er i gennemsnit 37 timer ugentligt, og du skal være indstillet på at indgå i helligdags- og weekendarbejde. Arbejdstiden ligger enten mellem kl. 04.00-17.00 eller 13.00-02.00 eller mellem 365 dage om året.   

Om opgaverne

  • Spuling af byens inventar fx bænke, byens toiletter samt facader  
  • Afrensning af graffiti på kommunes facader, byens inventar, offentlige toiletter m.v.  
  • Genopretning af byens facader fx malerarbejde eller proaktivt renhold 
  • Håndtering af praj fra byens borgere og kolleger  
  • Sikre ordentlighed i forhold til materiel 
  • Samarbejde med byens øvrige enheder og driftsmedarbejdere 

Det er en betingelse, at du har alm. kørekort og har haft det i mindst tre år. Vi anvender både el-biler, ladcykler samt varevogne til opgaveløsningen.  

Vi forventer, at du er fleksibel, da der vil være arbejdsopgaver i hele byen. 

Derudover forventer vi, at du

  • er glad og udadvendt  
  • kan arbejde både selvstændigt og i teams 
  • er opsøgende i forhold til at spotte og fjerne graffiti   
  • har erfaring som chauffør og er indstillet på at lære betjeningen af vores materiel  
  • er digitalt orienteret  
  • tager ansvar for vores materiel
  • tager ansvar for arbejdsmiljøet og overholdelse af arbejdsmiljøreglerne 
  • er serviceorienteret og kan arbejde ude blandt mange mennesker  
  • taler og forstår dansk  

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigende organisation. 

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. juni 2025.

Mere information om stillingerne
Har du spørgsmål, eller ønsker du yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Anne Samuelsen 21 39 90 59 eller driftskoordinator Monica på 23 37 90 51.

Søg via linket senest tirsdag den 15. april 2025 
Vi afholder ansættelsessamtaler tirsdag den 22. april.

Hvem er vi
Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR) er en del af Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune. I PKR arbejder ca. 750 medarbejdere hver dag for at levere vores kerneopgave: at give københavnerne en ren, grøn og indbydende by – på konkurrencedygtige vilkår. 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen 
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.