Spændende barselsvikariat som arbejdsmiljøkoordinator for Hjemmeplejen/Sygeplejen Indre By/Østerbro i Københavns Kommune

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Har du erfaring med implementering og efterlevelse af arbejdsmiljølove, tværfagligt samarbejde og kan bidrage til at udvikle arbejdsmiljøområdet for medarbejderne i en af Københavns Kommunes fem hjemmeplejeenheder?

Så kan dette være stillingen for dig.

Brænder du for at arbejde med arbejdsmiljøopgaver, der spænder lige fra

  • systematisk AVP-arbejde
  • indberetning og forebyggende arbejde med arbejdsskader
  • administrative opgaver for MED-udvalg
  • ledelsesunderstøttelse
  • at være facilitator for forflytningsvejledere og arbejdsmiljørepræsentanter

Stillingen er forankret i Hjemmeplejen/Sygeplejen Indre by/Østerbro i Københavns Kommune. Vi er ca. 450 medarbejdere, hvor størstedelen er udekørende social og sundhedshjælpere eller assistenter samt sygeplejersker. Du vil være en del af staben og arbejde tæt sammen med hjemmeplejeleder, ledergruppe med 11 gruppeledere, en faglig leder, et kvalitetsteam med bl.a. terapeuter samt en chefsekretær.

Vi har til huse i Østbanegade – lige overfor Nordhavn Station med Metro og S-tog.

Dine primære opgaver

  • medvirke ved udarbejdelse af procesplaner samt handleplaner i forbindelse med trivselsundersøgelser i samspil med MED-udvalget
  • fungere som tovholder ved implementering af arbejdsmiljøforanstaltninger
  • undersøge forhold i forbindelse med registrering af nær ved ulykker og handle forebyggende på disse
  • samarbejde med eksterne rådgivere, f.eks. ArbejdsMiljøKøbenhavn (AMK) og andre arbejdsmiljøkoordinatorer på tværs af seks hjemmeplejeenheder
  • formidle viden om arbejdsmiljøforholdene ved introduktion af nye medarbejdere
  • kontinuerligt medvirke til at sikre at det fysiske og psykiske arbejdsmiljø er i orden

Hvad kan du forvente fra os?

  • En spændende og udviklende stilling på en arbejdsplads, hvor der gives plads til at sætte dagsordenen og tage ansvar med en høj grad af indflydelse
  • En velorganiseret organisation som platform og dygtige kollegaer at samarbejde med
  • Et arbejdsklima, der kendetegnes ved høj faglighed og en uformel omgangstone.
  • Stor fokus på sparring i arbejdsmiljøkoordinatornetværk

Hvem er du

  • Du er opsøgende på at være opdateret med nyeste viden på arbejdsmiljøområdet
  • Du finder det naturligt at byde ind i faglige drøftelser
  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til hjælpemiddel- samt forflytningsområdet
  • Du motiveres af at undervise og formidle viden
  • Vi ser gerne, at du har en uddannelse på bachelor- eller kandidatniveau
  • Du er struktureret i forhold til at planlægge og prioritere arbejdsopgaverne i en travl hverdag
  • Syntes det er spændende at samarbejde med pårørende, borgere og samarbejdspartnere

I ansøgningen vil vi gerne se eksempler på

  • Hvilke overvejelser du gør dig, når du skal formidle vigtige viden
  • Hvordan du skaber relationer gerne med eksempler
  • En konkret beskrivelse, gerne med et eksempel fra hverdagen, af hvad et godt samarbejde er for dig

Løn og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelse efter gældende overenskomst. Stillingsbetegnelse: Arbejdsmiljøkoordinator (AMKO).

Arbejdstid 37 timer ugentligt. Startdato den 1. oktober 2024, hvor der vil være et overlap på ca. tre uger, inden vores nuværende AMKO går på barsel.

Yderligere oplysninger
Bliver du motiveret af overstående, er du meget velkommen til at kontakte hjemmeplejeleder Janet Baumann Nielsen på 3530 3030 for at høre mere om stillingen.

Søg via linket senest fredag den 2. august 2024
Vi holder samtaler 7. august.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk