Socialrådgivere til specialinstitutionen Jacob Michaelsens Minde
Har du lyst til at være en del af et ambitiøst team, der arbejder målrettet med unge med psykiatriske udfordringer? Hos Jacob Michaelsens Minde (JMM) søger vi to dygtige og engagerede socialrådgivere til vores team, der vil bidrage til et trygt og udviklende miljø for vores unge.
Jacob Michaelsens Minde er en velfungerende institution, der arbejder med unge i alderen 13-18 år, som har komplekse psykosociale og psykiatriske vanskeligheder. Vi har i alt 23 pladser fordelt på tre afdelinger, herunder en ny afdeling, som over det seneste år er åbnet gradvist med plads til fem unge.
Jacob Michaelsens Minde har besluttet at opnormere vores socialrådgiverfunktion med to stillinger, således vi fremover råder over tre socialrådgivere. JMM har et ønske om at styrke samarbejdet med forældre og netværk, hvor vi ser socialrådgiverfunktionen med en central opgave ift. at styrke denne indsats.
Om stillingen
Dine primære opgaver er
- dagligt samarbejde med familier, sagsbehandlere fra myndighed og andre samarbejdspartnere om de enkelte børnesager
- tæt, koordinerende og tværfagligt samarbejde med ledelse og kollegaer på institutionen
- løbende koordinering og dokumentation af behandlingsarbejdet og effekten af de indsatser, der iværksættes
- ansvar for planlægning, facilitering og opfølgning på møder med familier og samarbejdspartnere hos myndighed
- administrativt arbejde forbundet med kontraktudarbejdelse, magtanvendelser, indflytnings- og udflytningsprocesser, brug og understøttelse af kommunens fagsystem DOMUS og diverse socialadministrative opgaver, som indgår i sagsstyringen
- at holde møder med børnene for at sikre deres kendskab til deres handleplaner, deres anbringelsesgrundlag og deres rettigheder
- at være et anker ift. børnenes skolegang
- at være mødeleder ved netværksmøder og lignende
- at være central i visitationen med tovholderfunktion
- deltagelse i forældresamtaler med et terapeutisk sigte
Om dig
Vi lægger vægt på at du
- er uddannet socialrådgiver
- har motivation for og viden om behandlingsarbejdet med børn og familier med udsathed og psykiatriske vanskeligheder
- er fagligt og administrativt dygtig – du kender lovgivningen på børne- og ungeområdet og er som sagsansvarlig god til at navigere i en stor organisation med mange samarbejdspartnere
- har lyst til at være en aktiv del af børnenes og de unges behandling, herunder også ind i mellem være til stede om aftenen til fx børnemøder, vikarmøder og lignende, hvor du kan have relevante temaer på dagsordenen
- er en dygtig formidler, både skriftligt og mundtligt – du skal samarbejde tæt med kollegaerne på institutionen og bidrage til at koordinere, dokumentere og følge op på, hvad der virker i behandlingen og hvorfor
- er erfaren IT-bruger og har kørekort
- er initiativrig og løsningsorienteret – og dygtig til at involvere børn, unge, familier samt samarbejdspartnere
- har et godt overblik og bevarer roen, når tingene går stærkt
Vi tilbyder
- deltagelse på kurser (bl.a. kursus i KAT, kursus i DOMUS journalsystem samt kursus i skånsom magtanvendelse og lovgivning)
- mulighed for efteruddannelse
- mulighed for løbende kurser, uddannelser og personlig udvikling
- et selvstændigt job med stor indflydelse på tilrettelæggelse af egne opgaver
- en dynamisk og udviklingsorienteret institution, som du skal være med til at præge
- et tværfagligt samarbejde og fællesskab med socialrådgivere på andre institutioner
- et spændende og alsidigt arbejde med en kompleks målgruppe
Ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer ugentligt, og arbejdstiden er placeret i dagtimerne. Tiltrædelse ønskes hurtigst muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Vi indhenter straffe- og børneattest samt referencer i forbindelse ved ansættelse.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte institutionsleder Lennart Ekberg på 33 66 33 66.
Du kan læse mere om Jacob Michaelsens Minde.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Søg via linket senest tirsdag den 1. april 2025
Vi indkalder til/afholder løbende samtaler.
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen (SOF) i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.
Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra den 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.
Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.