Socialrådgiver til det socialpsykiatriske børne- og ungehjem Villa Frederik

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger en dygtig socialrådgiver til en behandlingsinstitution for børn med psykosociale og psykiatriske vanskeligheder i Sydhavnen.

Om Villa Frederik
Døgninstitutionen Villa Frederik er målrettet børn i alderen 6-14 år, som har socioemotionelle-, adfærdsmæssige- eller psykiatriske udfordringer. Målgruppen vil have varierende behov for pædagogisk-, praktisk-, social-, skolerelateret- og følelsesmæssig støtte. Derfor skal der altid udarbejdes individuelle behandlingsforløb for hvert enkelt barn, der sikrer relevant omsorg og støtte til trivsel og udvikling.  

Villa Frederik er et børne- og ungehjem under området Børne-og familieliv, i Center for Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes socialforvaltning. Børne- og familieliv består af fem forebyggende og døgndækkende tilbud for børn og unge. 

Du kan læse mere om Villa Frederik på vores hjemmeside (bemærk at Socialforvaltningen er omorganiseret pr. 1. januar 2025. Villa Frederik hører således ikke længere under CSP, som det fremgår af hjemmesiden).

Om stillingen
Dine primære opgaver er

  • dagligt samarbejde med familier, sagsbehandlere fra myndighed og andre samarbejdspartnere om de enkelte børnesager
  • tæt, koordinerende og tværfagligt samarbejde med ledelse og kollegaer på institutionen
  • løbende koordinering og dokumentation af behandlingsarbejdet og effekten af de indsatser, der iværksættes
  • ansvar for planlægning, facilitering og opfølgning på møder med familier og samarbejdspartnere hos myndighed
  • administrativt arbejde forbundet med kontraktudarbejdelse, magtanvendelser, indflytnings- og udflytningsprocesser, brug og understøttelse af kommunens fagsystem DOMUS og diverse socialadministrative opgaver, som indgår i sagsstyringen
  • at holde møder med børnene for at sikre deres kendskab til deres handleplaner, deres anbringelsesgrundlag og deres rettigheder
  • at være et anker ift. børnenes skolegang
  • at være mødeleder ved netværksmøder og lignende
  • at være central i visitationen med tovholder funktion

Om dig 
Vi lægger vægt på, at du

  • er uddannet socialrådgiver
  • har motivation for og viden om behandlingsarbejdet med børn og familier med udsathed og psykiatriske vanskeligheder
  • er fagligt og administrativt dygtig: Du kender lovgivningen på børne- og ungeområdet og er som sagsansvarlig god til at navigere i en stor organisation med mange samarbejdspartnere
  • har lyst til at være en aktiv del af børnenes og de unges behandling, herunder også ind i mellem være til stede om aftenen til fx børnemøder, vikarmøder og lignende, hvor du kan have relevante temaer på dagsordenen
  • er en dygtig formidler, både skriftligt og mundtligt – du skal samarbejde tæt med kollegaerne på institutionen og bidrage til at koordinere, dokumentere og følge op på, hvad der virker i behandlingen og hvorfor
  • er erfaren it-bruger og har kørekort
  • er initiativrig og løsningsorienteret – og dygtig til at involvere børn, unge, familier og samarbejdspartnere
  • har et godt overblik og bevarer roen når tingene går stærkt

Vi tilbyder

  • deltagelse på kurser (bl.a. kursus i KAT, kursus i DOMUS journalsystem og kursus i skånsom magtanvendelse og lovgivning)
  • mulighed for efteruddannelse
  • mulighed for løbende kurser, uddannelser og personlig udvikling
  • et selvstændigt job med stor indflydelse på tilrettelæggelse af egne opgaver
  • en dynamisk og udviklingsorienteret institution, som du skal være med til at præge
  • et tværfagligt samarbejde og fællesskab med socialrådgivere på andre institutioner
  • et spændende og alsidigt arbejde med en kompleks målgruppe

Løn- og ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer ugentligt og arbejdstiden er placeret i dagtimerne. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

Ansættelsesproces
Vi afholder samtaler løbende og indhenter børne- og straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsen.

Mere information
Du er velkommen til at kontakte institutionsleder Charlotte Helbo på 24 34 92 47, hvis du har spørgsmål. Vi glæder os til at høre fra dig.

Søg via linket senest torsdag den 20. marts 2025

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier og borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.

Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra den 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.

Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.