Socialfaglig medarbejder til herberget Nøjsomhedsvej 12B Københavns Kommunes herberg for udsatte unge

Søg jobbet

Sagsbehandling
Pædagogik
Fuldtid
Fastansættelse

Herberget er beliggende på Østerbro og har 20 pladser til beboere mellem 18 og 30 år. Beboerne er karakteriseret ved, at de står uden fast bolig og har komplekse problematikker. Herberget udgør et specialiseret tilbud til unge med fokus på at støtte dem mod et mere selvstændigt liv i egen bolig.

Den primære opgave på Nøjsomhedsvej 12B er udredning og afklaring af eventuelle støttebehov efter endt ophold i forhold til bolig, misbrug, eventuel psykiatri, uddannelse m.m. i tæt samarbejde med beboeren og myndighed.

Den målrettede indsats på Nøjsomhedsvej 12B skal være med til at skabe fundamentet for den bedst mulige overgang til egen bolig og fastholdelse af denne. Herberget udgør en stabil og genkendelig ramme, der søger at give den enkelte beboer den nødvendige ro, så de kan koncentrere sig om de udfordringer, der kan stå i vejen for deres ønsker og håb. Dette udføres i en koordineret indsats mellem beboer, personale, myndigheder og relevante samarbejdspartnere.

På Nøjsomhedsvej 12B arbejder vi metodisk med low arousal som den bærende tilgang i kontakten med beboerne. Dette understøtter en rolig dagligdag uden konflikter på tilbuddet og skaber sunde, trygge rammer, der giver den enkelte beboer ro til at afklare deres behov og ønsker i samarbejde med det kompetente personale.

Du vil blive en del af en personalegruppe med forskellige socialfaglige uddannelser og erfaringer, som er generøse med deres faglighed for at styrke den fælles indsats for beboerne på tilbuddet.

Beboerne har ofte flere komplekse problematikker, herunder at være bevidst om og mærke egne behov i forhold til søvn, mad m.m., udfordringer der påvirker den enkeltes muligheder for at skabe en stabil hverdag og døgnrytme. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med disse problematikker.

Vi forventer, at du

  • har en relevant socialfaglig uddannelse
  • har erfaring fra arbejdet med udsatte borgere
  • tør stille spørgsmål og finde nye faglige vinkler
  • tager ansvar for opgaveløsningen
  • er en god kollega

Du kan forvente

  • en arbejdsplads med plads til faglig udvikling
  • en arbejdsdag med muligheder
  • beboere, der har behov for din faglige støtte
  • medindflydelse og ansvar
  • supervision og faglig sparring

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.

Stillingen er 37 timer om ugen. Du vil indgå i 12 ugers rul med både dag- og aftenvagter, hver fjerde weekend samt tre sammenhængende nattevagter i det 12 ugers rul.

Tiltrædelse den 1. juni 2025.

Vil du vide mere?
For yderligere information, er du velkommen til at kontakte tilbudsleder Mai-Britt Frøkiær på 20 53 83 19 mandag til fredag mellem kl. 10.00-14.00.

Søg via linket senest lørdag den 26. april 2025