Skolesekretær til Specialskolen i Ørestad - en ny kategori 4 specialskole

Søg jobbet

Politik og administration
Andre arbejdsområder
Deltid - alt under 37 timer
Fastansættelse

Trives du i en krævende hverdag, hvor dine faglige og menneskelige egenskaber både gør en forskel for børn med særlige udfordringer og understøtter det pædagogiske personales arbejde?

Om os
Vi er en kategori 4 specialskole, som er for børn med vidtgående generelle indlæringsvanskeligheder.

Skolen er blevet selvstændig pr. 1. januar 2025 efter i halvandet år at have været en afdeling under Strandparkskolen, ligeledes en kategori 4 specialskole. Vi bor på Sundholmsvej på Amager, har 40 elever og lige så mange personaler (lærere, pædagoger, pædagogmedhjælpere, ledere og teknisk serviceleder). Vores lokaler er midlertidige indtil 2030, hvor vi flytter ud i en helt nybygget specialskole i Ørestad. Til næste skoleår begynder yderligere 24 børn med tilhørende personale på en anden matrikel på Amager. Vi vil således være en to-matrikel skole indtil vi samles i 2030. Du vil skulle servicere begge matrikler, men have fast kontorplads på Sundholmsvej.

Som skolesekretær bliver du skolens ’hjerte’ og bidrager ind i mange vigtige opgaver, som kommer eleverne til gode. Vi har et ressourceorienteret børnesyn og forholder os nysgerrige og undersøgende til udfordringer og opgaver.

Vi har høje ambitioner fagligt og menneskeligt og en af vores vigtigste arbejdsopgaver er, at give hinandens kompetencer plads til at gro for at skabe udvikling.  

Vi hører gerne fra dig, hvis du

  • arbejder selvstændigt, er imødekommende og serviceminded
  • har humor
  • er proaktiv, tager ansvar og bidrager med faglig høj kvalitet
  • går struktureret og systematisk til opgaverne, og har øje for detaljen
  • er mødestabil

 Og har erfaring med eller interesse for

  • elevadministration, gerne med kendskab fra det specialiserede område
  • kendskab til at arbejde i TRIO og KAS eller interesse i at få kvalifikationerne
  • mødeplanlægning, journalisering samt koordinering af forskellige møder
  • samarbejde med busselskaber samt koordinering og planlægning kørsel
  • bookning af lokaler og indkøb af forplejning til møder
  • diverse ad hoc-opgaver, bl.a. bestilling af tolke m.m.

Vi tilbyder
Et spændende og udfordrende job med en administrationsopgave på en nyopstartet specialskole, hvor fokus er på at skabe gode, trygge rammer for elever, forældre og personale. Det vil vi gerne gøre sammen med dig, som har fokus på at yde god service og høj kvalitet.

Du vil opleve

  • en travl og udfordrende hverdag på en spændende arbejdsplads
  • dygtige og engagerede kollegaer
  • en arbejdsplads, hvor vi i samarbejde sørger for at driften af skolen fungerer optimalt
  • gode faciliteter
  • en dedikeret ledelse i tæt samarbejde med dig

Faglige kompetencer
Du har erfaring fra en lignende stilling, samt en relevant uddannelsesmæssig baggrund og gerne kommunal erfaring, men ikke et krav. Vi arbejder i KMD elev, Kvantum og Aula. Det er en fordel, at du har kendskab til systemerne, men ikke et krav.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.

Arbejdstiden fastsættes til 30 timer ugentligt, fordelt på 42 uger årligt (skole ugenorm), hvilket er svarende til ca. 33 timer ugentligt.

Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2025 eller efter nærmere aftale.

Yderligere information
Ønsker du at høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte skoleleder Maria Bælum 21 36 24 18 eller souschef Mikkel Kirkegaard 51 27 58 60.

Arbejdsstedets adresse er: Sundholmsvej 50B, 2300 KBH S.

Søg via linket senest fredag den 24. januar 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 5.