Skarp projektleder til Automatisering og Udvikling i Koncernservice

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at skabe innovative, brugerorienterede og digitale løsninger, der understøtter mere effektiv administration i Københavns Kommune?

Så er du måske den nye kollega, vi søger i kontoret for Automatisering og Udvikling i Koncernservice, Københavns Kommune. Her udvikler vi bedre administrative løsninger til kommunens ledere og medarbejdere, så de kan fokusere på deres kerneopgaver.

Du bliver en del af et team på 13 projektledere, som har et fagligt fællesskab omkring projektledelsen af IT-projekter inden for løn- og personaleområdet samt andre administrative områder, hvor der er behov for at optimering og digitalisering. Vi udvikler digitale løsninger i blandt andet systemet ServiceNow HR.

Vi arbejder målrettet for at optimere forretningsprocesserne og forbedre brugeroplevelsen for ledere og medarbejdere i kommunen.

Eksempler på vores projekter:

  • udvikling af ensartet og systemunderstøttet proces for onboarding af nye medarbejdere på tværs af Københavns Kommune
  • omlægning og videreudvikling af chatbot for medarbejderspørgsmål om ferie
  • bedre systemunderstøttelse af vagtplanlægning i kommunen

Hvis du er nysgerrig, kan du se en lille teaser på et af vores tidligere projekter her: https://vimeo.com/670631661

Om dig
Vi er først og fremmest på udkig efter en kollega, som selvstændigt kan drive projekter og udviklingsopgaver fremad. Det er naturligt for dig at tage ansvar, du har personlig gennemslagskraft og er god til at kommunikere tydeligt og målrettet til dine forskellige interessenter.

Du er god til at skabe følgeskab i din projektgruppe, og du har fokus på det gode samarbejde hele vejen rundt.

Du er klar på at dykke ned i detaljen og være udførende på opgaver, når det er nødvendigt. Samtidig formår du at bevare overblikket og styre opgaverne sikkert i mål.

Vores projekter involverer elementer af digitalisering og IT-udvikling. Vi spænder bredt i vores opgaveportefølje, så du skal være nysgerrig og have mod på at sætte dig ind i mange forskellige områder – også når det bliver teknisk.

Du lykkes som projektleder hos os, når:

  • du er god til at samarbejde og inddrage dine interessenter. Du samarbejder godt med alle vores partnere, herunder ledere og medarbejdere i Københavns Kommune, IT-udviklere, leverandører og andre deltagere i projekterne på tværs af fagligheder
  • du har fokus på den gode metode, føler dig hjemme i projektarbejdet og har værktøjskassen i orden
  • du forstår at omsætte og balancere såvel forretningens som brugernes behov i udviklingen af konkrete løsninger og har samtidig fokus på forandringsledelse som central faktor for at skabe det ønskede resultat
  • udover at lede dine egne projekter er du også åben over for at deltage i kollegaers projekter, f.eks. som projektstøtte eller som udførende på opgaver

Automatisering og Udvikling – dit nye arbejdsfællesskab
Vi bor på Borups Allé kun 2 min. gang fra Fuglebakken Station. Projektledelsesteamet er et ud af 5 teams i kontoret Automatisering og Udvikling, hvor du får 65 kompetente og engagerede kollegaer, som alle arbejder for at understøtte kommunens forvaltninger med en bedre og billigere administrativ opgaveløsning.

Du bliver del af et projektledelsesteam, hvor der er højt til loftet og stort fokus på trivsel og høj faglighed. Vi har dygtige kollegaer, og vi prioriterer at skabe et godt læringsmiljø, hvor vi videndeler og sparrer med hinanden. I kontoret og i teamet prioriterer vi kompetenceudvikling. Du vil derfor have gode muligheder for at dygtiggøre dig. Vi lægger vægt på tillid og en anerkendende tilgang til hinanden.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

Stillingen er i udgangspunktet fuldtid, men deltid er også en mulighed.

Vi ønsker stillingen besat pr. 1. november 2024.

Yderligere information
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte teamleder Louise Lykke Hvam på 2497 6701.

Søg stillingen via linket senest den 1. september 2024.
Der vil være to samtalerunder med en case til anden samtale.

Om Koncernservice
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, personale og løn, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Det er centralt for os, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 600 medarbejdere der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.