Samlende og fagligt velfunderet pædagogisk leder til den døgnåbne daginstitution Ny Vartov i Tivoliklyngen
Vil du arbejde i en institution med en helt særlig stemning og et meget tæt forældresamarbejde? Kan du inspirere og skabe følgeskab, så vi kontinuerligt udvikler os fagligt til gavn for børnene?
Så søg stillingen i Ny Vartov, hvor der venter dig mange spændende opgaver.
Dine ledelsesopgaver hos os
Vi er en døgnåben daginstitution – og i forhold til netop det at varetage ansvaret for børnene døgnet rundt, så er forældresamarbejde, tillid og tryghed noget, der betyder rigtig meget her hos os. Trygge relationer mellem forældre og medarbejdere er alfa og omega. Som leder skal du bidrage til dette tillidsfulde samarbejde.
Selvom vi er en særlig institution på nogle parametre, så skal vi som alle andre dagtilbud også arbejde med faglighed, læreplaner og systematik med et skarpt blik for børnenes tarv, trivsel og udvikling. Faglig ledelse bliver en vigtig del af dit arbejde, hvor du skal være med til at synliggøre det pædagogiske arbejde endnu mere. Du skal ikke lave alting om, men vi kan blive bedre til at arbejde systematisk med den fælles linje i klyngen, fx udviklingsplaner, faglig dokumentation og SMTTE-modeller.
Du skal også arbejde for at styrke Ny Vartovs samhørighed og fællesskabsfølelse med resten af klyngen.
Vores ønsker til dig
- Du er uddannet pædagog, og det er fordel, hvis du har erfaring fra et døgntilbud.
- Du har solid ledererfaring og stor viden om børn i aldersgruppen 0-6 år.
Hvis ikke du allerede har en lederuddannelse, så forventer vi, at du har lyst til at tage fx en diplomuddannelse i ledelse.
Medarbejdernes ønsker til dig er, at du er lyttende, empatisk og inddragende. Men ikke nok med det, så ønsker de sig også, at du er nærværende og tydelig, og det indebærer at du er synlig og tilgængelig med en stærk faglig ledelse.
Både medarbejdere og forældre vil det tætte samarbejde med dig, og det kalder på veludviklede relationskompetencer og en anerkendende tilgang.
Vi ønsker, at du med tålmodighed, rummelighed og imødekommenhed skaber tryghed i forandringerne samtidig med, at du kan gå forrest og vise vejen.
Som skrevet venter mange spændende ledelsesopgaver, men bare rolig, du står ikke alene med opgaverne. Du har en teamkoordinator, som du løser opgaverne sammen med, og derudover bliver du en del af klyngens ledelsesteam.
Vi kan tilbyde dig
- et tæt samarbejde med det øvrige ledelsesteam i klyngen, hvor vi hjælper hinanden
- et ledelsesteam med et stort ledelsesfællesskab og med fælles pædagogisk læreplan og retning, hvor vi arbejder for, at alle institutioner arbejder systematisk og reflekterende
- erfarne og engagerede medarbejdere
- medarbejdere og forældre, der er glade for institutionen
Sammen med dine lederkolleger bliver du en del af et team, der mødes fast én gang om ugen og jævnligt deltager i uddannelsesprocesser sammen, der ønsker sig et endnu stærkere fællesskab, og som netop har gennemgået kompetenceafklaring af teamets medlemmer ud fra HBDI-profiltest – alt dette med henblik på at styrke fællesskabet og hinandens ledelse endnu mere.
Vi ved, at en god modtagelses betyder rigtig meget. Du bliver mødt med et modtagelsesprogram, som sikrer, at du får en god introduktion til opgaverne. Det betyder bl.a., at du får praksisnær support og oplæring fra det administrative fællesskab, du får tæt sparring fra en kollega og et tilrettelagt seksugers introduktionsforløb med klyngeleder i din opstartsperiode.
Om os
I Ny Vartov har vi to børnehavegrupper med tilsammen 44 børn, der hver 14. dag skiftes til at sætte kursen mod vores udflytterdel Stjernehøj, der ligger naturskønt i Taastrup. Vi har også to vuggestuegrupper med plads til 12 børn på hver.
Du kan læse mere om vores institution på hjemmesiden.
Ny Vartov er en del af Tivoliklyngen, som består af tre 0-6 årsinstitutioner, der alle er placeret omkring Tivoli. Klyngen har et stort fællesskab, tilfredse forældre og god økonomi.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt, dog uden højeste tjenestetid.
Vi ønsker stillingen besat den 1. marts 2025.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.
Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte klyngeleder Anne Jensen på 28 10 13 51 – læg endelig en besked, og du vil blive ringet op.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Søg via linket senest søndag den 12. januar 2025
Vi forventer at holde 1. samtale den 20. januar 2025 og 2. samtale den 27. januar 2025, begge samtaler om eftermiddagen.