Samarbejdsorienteret pårørendevejleder med praktisk erfaring til Områdekontor Nord, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Søg jobbet

Pædagogik
Sagsbehandling
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Er du god skabe meningsfulde processer gennem samarbejde?
Trives du
 med en høj grad af ansvar?
Og har du erfaring med at arbejde kvalitativt og analytisk med ældreområdet?

Så vil vi rigtig gerne høre fra dig!

Lige nu søger vi dig, som vil indgå i rollen som pårørendevejleder i samarbejdet mellem borgere, pårørende, ledere og medarbejdere. Vi ser gerne, at din baggrund er sundhedsfaglig, men vi vil gerne udfordres og er åbne for en baggrund inden for socialpædagogik, socialt arbejde eller noget andet relevant.

Du kommer til at 'høre hjemme' på det ene af Sundheds- og Omsorgsforvaltningens to områdekontorer på Helsingborggade på ydre Østerbro (se ruteplan) – Områdekontor Nord – hvor du bliver en del af et tværfagligt konsulentteam, der understøtter enhederne inden for økonomi, organisationsudvikling, ledelse og faglighed samt rekruttering.

I 2018 etablerede Københavns Kommune et tilbud om pårørendevejledning for at forebygge mistrivsel og styrke samarbejde med pårørende, som er i berøring med Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Målet er, at pårørende i København oplever god kommunikation og godt samarbejde om både deres egne og deres næres behov for støtte.

Helt konkret kommer du som pårørendevejleder til at understøtte driftsenheder som plejehjem, hjemmeplejeenheder, aktivitetscentre, myndighedsfunktioner og Center for Genoptræning i deres samarbejde med pårørende. Så du skal brænde for den praksisnære understøttelse af medarbejdere og ledere i opgaver, som bærer præg af en høj grad af kompleksitet.

Vi har fokus på dialog, inddragelse, tværfaglighed og fællesskab i opgaveløsningen. Puljen af arbejdsopgaver bliver fordelt ud fra forudsætninger og kvalifikationer, og du vil således både arbejde sammen med konsulenter med lignende profiler og samarbejdsopgaver som dig – og nogle med helt andre opgaver.

Send en sms eller ring til en af dine måske kommende kolleger, hvis du vil høre mere om stillingen. Fordi det er midt i sommerferien, rettes spørgsmål afhængig af ugerne til Louise Harrild Sølund tlf. 2324 1922 (uge 28), Julie Mathiesen tlf. 2977 1336 (uge 29) og Mathilde Hersbøll tlf. 2446 0197 (uge 30-31).

Dine opgaver: Understøt samarbejde og organisatorisk udvikling
Du skal være optaget af at samarbejde tæt med medarbejdere og ledere, understøtte den driftsnære kvalitet samt at koordinere og dele dine viden med dine kollegaer i konsulentteamet. Samtidig skal du bruge din viden og dine kompetencer til at kvalificere og udvikle i samarbejde med vores kollegaer andre steder i forvaltningen.

Du får derudover mulighed for at arbejde med en række spændende opgaver – herunder at:

  • understøtte driftsenheder som plejehjem, hjemmeplejeenheder, aktivitetscentre, myndighedsfunktioner og Center for Genoptræning i deres samarbejde med pårørende
  • identificere og styrke organisatoriske tiltag for at øge samspillet mellem de pårørendes behov og driftsenhedernes muligheder og rammer for at arbejde med pårørende
  • guide pårørende til relevante tilbud og arbejde med klagesager

Om dig: Tillidsskabende og samarbejdende
Du har erfaring med at møde og vejlede mennesker i forskellige livssituationer, og du er naturligt tillidsskabende. Du har ligeledes erfaring med konsulentarbejdet – og gerne med særlig viden om pårørende på ældreområdet. Og du kan lide at arbejde med mange forskellige typer ledere, medarbejdere og pårørende. Derudover forventer vi, at du:

  • har en uddannelsesbaggrund som sygeplejerske eller inden for socialt arbejde eller socialpædagogik – gerne med praktisk erfaring
  • har en master eller kandidatgrad – gerne inden for det psykologiske felt
  • har erfaring inden for det psykiatriske område
  • har organisatorisk forståelse og erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation, fx en kommune
  • kan arbejde kvalitativt og analytisk
  • har lærings-, proces- og udviklingskompetencer

En hverdag tæt på lederne og dine kollegaer
Område Nord ledes af to områdechefer, Signe Grauslund og Mette Riegels, og konsulentstaben refererer til leder for områdekontoret, Marie De Lony. Du kan altid få sparring på dine opgaver af ledelsen eller dine kollegaer i konsulentteamet.

Enheder, som vi understøtter, er placeret på Bispebjerg, Nørrebro, Vanløse, Brønshøj, Husum, Indre By og Østerbro. Så du kan forvente at se nye dele af byen, når du cykler rundt til de forskellige enheder – heldigvis kan du frit låne en af vores hurtige elcykler.

Du får også nogle rigtig dygtige og imødekommende kolleger på områdekontoret, som arrangerer ugentlig fællestræning, croissantklub og sporadisk torsdagsbar – og vi er rigtig gode til at bakke op om nye sociale initiativer!

Ansættelsesvilkår 
Stillingen er på 37 timer ugentligt og ønskes besat den 1. oktober 2024 – eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. 

Vi glæder os til at høre fra dig, så send os din ansøgning og CV.

Søg via linket senest mandag den 5. august 2024
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 33 og 34.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk.