Samarbejdsorienteret aktivitetsmedarbejder med stærke koordineringsevner til 4-årig projektansættelse
Søg jobbet
Vil du være med til at skabe nyt liv på en af byens travle pladser og samtidig arbejde med et rigt og allerede eksisterende foreningsliv og masser af spændende aktiviteter i vores kulturhus? Der skal de næste fire år skabes kultur og nyt liv i byrummet og samspil med kulturhuset i dagtimerne gennem involvering af lokale foreninger og aktører. Du vil indgå i et tæt samarbejde med erfaren kollega, som også er drevet af at skabe de gode kulturaktiviteter.
Om os
På grænsen mellem Nørrebro og Bispebjerg ligger Nørrebro stationsområde, der med en af landets travleste stationer er et vigtigt knudepunkt i København. Selvom der de seneste år er sket en række forbedringer i området, fremstår det i dag stedvist utidssvarende, slidt og utrygt. Københavns Kommune, har derfor indgået et samarbejde med DSB og Banedanmark for i de kommende år at gennemføre en række projekter, der skal give området et samlet løft ved at skabe mere liv og aktivitet, bedre forbindelser og mere attraktive byrum, herunder nye aktiviteter på Lyngsies Plads. Som aktivitetsmedarbejder bliver du ansat i Kultur og Fritid Bispebjerg og vil skulle arbejde med både pladsen og aktiviteter i kulturhuset. Du deles om opgaverne med en kollega.
Om jobbet
Vi søger en engageret og samarbejdsorienteret aktivitetsmedarbejder til at indgå i vores team i Kultur- og Fritid Bispebjerg, der både indebærer nyt samarbejde i byrummet på Lyngsies Plads og indgå i arbejdet i kulturhuset. Dine arbejdsområder vil bl.a. være udvikling og afvikling af kulturarrangementer og aktiviteter, fra ide til håndtering af kontrakter og tilladelser, økonomi og alle aftaler. Herudover vil du skulle arbejde med kulturhusdrift samt facilitering og koordinering af foreningsaktiviteter i huset.
Du skal samarbejde, koordinere og samskabe med relevante interessenter og samarbejdspartnere i lokalområdet, og sikre samspil mellem kulturhuset og stationsområdet. Du skal både på pladsen og i huset arbejde med løbende og opsøgende kontakt til foreninger og lokale aktører med henblik på at facilitere arrangementer og samarbejder og understøtte lokale initiativer. Dette med særligt fokus på aktivering og synlig aktivitet, både på Lyngsies Plads og inden for kulturhusets eksisterende profil og med et særligt sigte på funktioner og målgrupper.
Om Lygten Station
Stand up, koncerter, impro-comedy, filmvisninger, podcast, foreningshus-funktioner og meget andet; Lygten Station har faktisk mere end ét arrangement om dagen, i gennemsnit, men det er ikke alle, der ved det. Bag den nyrenoverede facade, på den menneskemyldrende og stærkt trafikerede Lyngsies Plads, blev der i 2024 afholdt over 350 arrangementer. Lygten Station er et meget livligt kulturhus i eftermiddags og aftentimerne. Huset er ofte fuldt af liv, når andre huse holder lukket. Her lever og udspiller sig en hel palette af brugerdrevne aktiviteter, som vi faciliteter og hjælper med koordinering. Når de mange forskellige kulturhusaktiviteter fletter sig ind i hinanden, er det nærmest grundpræmissen for Lygten Station.
Om Lyngsies Plads
Lyngsies Plads er et centralt byrum i Bispebjerg bydel. Pladsen er i god stand med en del træer og kunst, men bruges mest som gennemgangsrum. Det ønskes at Lyngsies Plads aktiveres og indtages af flere forskellige brugergrupper og at der gennem nye aktiviteter skabes et trygt bymiljø på og omkring pladsen.
Vi forstiller os, at du
- er robust og handlingsorienteret – du agerer med ordentlighed og kan håndtere skiftende arbejdssituationer
- forstår vilkår og præmisserne for at skabe kultur som kommune
- har et par års erfaring med kultur- og fritidslivet og dokumenteret erfaring med afvikling af kulturarrangementer samt teknisk forståelse
- kan håndtere at arbejde selvstændigt og planlægge din egen arbejdstid
- mestrer it på brugerniveau, da du skal arbejde i systemer som Terminal, Book Byen, MainManager og store alle dele af Office 365
- er en god og loyal kollega med en positiv tilgang til dagligdagens opgaver
- kan arbejde metodisk, organiseret og ud fra definerede strategier
Kvalifikationer og kompetencer
Det er et krav, at du har erfaring med kultur- og fritidslivet og har kendskab til at arbejde med aktiviteter, foreninger og aktører både fagligt og professionelt. Det forudsættes, at du kan formulere dig skriftligt og mundtligt på dansk.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende 3F-overenskomst. Ansættelsen er tidsbegrænset fra 1. februar 2025 til 31. december 2028. Arbejdstiden for stillingen er 32 timer om ugen med skiftende arbejdstider fx aftenarbejde ved kulturarrangementer eller lignende. Stillingen ønskes besat snarest muligt og senest pr. 1. marts 2025. Der vil blive indhentet børne- og straffeattest samt reference i forbindelse med ansættelsen.
Mere information
Hvis du er interesseret i at vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til koordinator Jakob Svane Havemann M: 26 15 68 65 eller bydelsleder Stine Høi Sørensen M: 20 45 63 51.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte cv.
Søg via linket senest torsdag den 9. januar 2025
Vi forventer at afholde samtaler i slutningen af uge 3 og eventuelt i uge 4.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.