Sagsbehandler til miljøvurdering af projekter i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Er du en stabil projekt- eller procesleder? Har du erfaring med myndighedsområdet, og har du lyst til at arbejde med miljøvurderingsloven? Vil du være del af en hverdag med spændende faglige udfordringer, gensidig sparring og en uformel og venlig omgangstone?

Om os
Vi er myndighed på miljøvurderingsområdet, og sagsbehandler ansøgninger om VVM-screening og §-25-tilladelser på konkrete projekter i Københavns Kommune efter miljøvurderingsloven. Som sagsbehandlere i en myndighedsafdeling håndterer vi også aktindsigter, borgerhenvendelser og klagesager over vores afgørelser og yder betjening af det politiske niveau. VVM-teamet vil med dig bestå af fire faste medarbejdere. Derudover bliver du en del af en enhed med 20 kolleger, hvor de øvrige arbejder med regulering af industrimiljø.

Der er fremadrettet mange udviklings- og byggeprojekter i København, og vi har derfor en stigende mængde ansøgninger om både screeninger og fulde miljøvurderingsprocesser. Vi ønsker derfor at udvide vores VVM-team, og søger en kompetent og nysgerrig ny kollega, der har interesse i og lyst til at bidrage til den fælles opgaveløsning.

Din rolle
Som medarbejder i vores VVM-team vil du som hovedopgave få ansvaret for at træffe afgørelser efter miljøvurderingsloven, være projektleder på større miljøvurderingsprojekter samt have ansvar for at kvalitetssikre miljøkonsekvensrapporter. Du skal derfor holde dig opdateret med relevant lovgivning, praksis og forskrifter på området, samt klagenævnsafgørelser.

Udover de langstrakte miljøvurderingsprocesser, vil du samtidig løbende sagsbehandle VVM-screeninger og opgaver med kortere frister, samt deltage i forskellige arbejdsgrupper med fokus på fx optimering af samarbejdsflader eller arbejdsgange.

Som en del af VVM-teamet forventes det desuden, at du bidrager til håndtering af aktindsigter, borgerhenvendelser og besvarer klagesager, samt udarbejder notater og andet skriftligt materiale til den politiske betjening.

Du vil få ansvaret for konkrete processer, som du selvstændigt skal koordinere, men vi prioriterer vidensdeling i teamet højt. Du vil derfor opleve, at vi arbejder tæt sammen i teamet og dertil sparrer med forvaltningens forskellige fagspecialiserede kollegaer, inden vi træffer afgørelser. Eksternt er du i dialog med bygherrer, rådgivere og borgere og andre myndigheder.

For bedst at lykkes i jobbet forventer vi, at du

  • har en relevant akademisk uddannelse samt projektledererfaring
  • har relevant erfaring, evt. fra arbejde i en offentlig myndighed, forsyning eller rådgiverbranchen
  • har flair for samarbejde og kan skabe gode relationer til både kollegaer og eksterne parter
  • er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt
  • arbejder struktureret og er grundig, selvstændig og overholder deadlines
  • er fagligt ambitiøs og åben for at lære nyt
  • er vedholdende og løsningsorienteret, når sagerne kræver det
  • er en god kollega, der tager del i den fælles opgaveløsning

En hverdag med fleksibilitet
Du bliver en del af en levende arbejdsplads med dedikerede og dygtige medarbejdere. Du bliver del af et uformelt arbejdsfællesskab med mulighed for at deltage i forskellige sociale og faglige arrangementer. Vi er primært på kontoret, men der er mulighed for hjemmearbejde når opgaven tillader det.

Sammen med os får du

  • en 37-timers arbejdsuge inkl. frokostpause og fleksible arbejdstider
  • en central beliggende arbejdsplads på Islands Brygge i København
  • gode rammer for balance mellem privat- og arbejdsliv
  • muligheder for personlig og faglig kompetenceudvikling 
  • en attraktiv arbejdsgiverbetalt pensionsordning

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen vil som udgangspunkt være i henhold til overenskomst for akademikere i kommuner. Eventuelt tillæg er afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er til besættelse snarest muligt og senest den 1. juli 2025.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte en af vores sagsbehandlere Thomas Iversen på 51 85 71 08 og Louise Ditmar Andersen på 24 95 91 63, eller enhedschef Line Ishøy Nielsen på 40 29 19 10.

Du kan også læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk

Søg via linket senest søndag den 11. maj 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler med udvalgte kandidater i uge 20.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.