Sagsbehandler til Jobcenter København Ydelsesservice

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Bliv en del af en arbejdsplads med gode kolleger, hvor vi lægger vægt på trivsel, kompetence og udviklingsmuligheder

Vi skal bruge en sagsbehandler i Jobcenter København Ydelsesservice.

Stillingen er placeret i afdelingen K-Kassen og Administration i Jobcenter København Ydelsesservice, hvor opgaverne drejer sig om at behandle sager på beskæftigelsesområdet med udgangspunkt i at sikre gode og rigtige afgørelser med anvendelse af digitale løsningsmetoder samt administration af borgerens ydelse.

Hvad er K-Kassen?
K-Kassen er den afdeling i Jobcenter København Ydelsesservice, der bl.a. behandler partshøringer, laver rådighedsvurderinger og sanktionsafgørelser efter §36 til 40a i Lov om aktiv Socialpolitik og afgørelser på ferieområder samt afgørelser vedr. Lov om aktiv Socialpolitik § 5.

Vores opgave er at modtage oplysninger om konkrete sager vedrørende rådighedsvurdering og sikre sagerne oplyst, så der kan træffes en afgørelse.

Vi udsender partshøringer, modtager indlæg telefonisk, personligt og skriftligt, foretager rådighedsvurdering og træffer på dette grundlag afgørelser om sanktion og ferieafholdelse.

Vi er ca. 30 medarbejdere, der søger en ny kollega. Du skal have interesse for og meget gerne erfaring i at arbejde med rådighedsvurdering og sanktionsafgørelser samt afgørelser på ferieområdet for kontanthjælpsmodtagere. Du skal være med til at sikre en god telefonisk og personlig kontakt med borgerne og indgå i afdelingens øvrige opgaver.

Din baggrund kan være socialrådgiver/bachelor i offentlig administration/kommunom eller anden administrativ uddannelse, og du må meget gerne have erfaring i at arbejde med digitale løsninger.

Vi lægger vægt på, at du evner at arbejde selvstændigt og er god til at tilrettelægge din arbejdstid efter de arbejdsopgaver, der er.

Dine kompetencer

Vi lægger vægt på følgende faglige og personlige kompetencer

  • Gode samarbejdsevner og kommunikationsevner både mundtlig og skriftligt.
  • Administrativ erfaring der kan bidrage til at sikre rigtige og ensartede løsninger på kontanthjælpsområdet.
  • Gerne kendskab til KY, Fasit m.v.
  • Evne til at tilrettelægge eget arbejde i en organisation med mange opgaver.
  • Evne til at omsætte opgaver til resultater.
  • Høj stresstærskel og godt humør i en hverdag præget af mange og forskellige opgaver med forskellige deadlines.
  • Det forventes, at du har erfaring med og er indstillet på at holde personlige samtaler med borgerne.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende stilling i et travlt miljø med gode kolleger. Vi lægger vægt på trivsel, kompetence og udviklingsmuligheder i en organisation, der er under konstant udvikling, og vi sørger for at tilpasse de opgaver, vi stilles over for, til vores medarbejdere – og omvendt.

Vi har desuden en række personaleordninger – bl. a. kantineordning, massageordning og frugtordning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Københavns Kommune. Lønnen er efter principperne om Ny Løn.

Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt med flekstidsordning.

Ansættelse er fra den 1. januar 2025. 

Yderligere oplysninger  
I Ydelsesservice administrerer og udbetaler vi forsørgelsesydelse til ledige og sygemeldte københavnere. Ydelsesservice hører under Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen, som du kan læse mere om her: Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen | Københavns Kommune

Ønsker du yderligere oplysninger, kan afdelingschef Katja Lolk Andersen kontaktes på 6155 2162.

Søg via linket senest fredag den 15. november 2024
Samtaler forventes afholdt i uge 47.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.