Sagsbehandler til Folkepension København

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Er du dygtig til at yde en respektfuld og anerkendende borgerservice, og kan du hurtigt sætte dig ind i nye systemer og opgaveløsninger? Så er du måske den sagsbehandler, vi har brug for i Folkepension København.

Om os
Folkepension København har ansvaret for bevilling og udbetaling af tillægsydelser til folkepensionister i Københavns Kommune.

Som sagsbehandler i Folkepension København vil du blive en del af en afdeling på 24 dygtige og ambitiøse sagsbehandlere, hvis primære opgave er at vejlede, sagsbehandle og bevilge tillægsydelser efter Lov om social pension.

Vi lægger vægt på at yde en høj service til borgerne, hvor vi særligt har fokus på at kommunikere klart, tydeligt og i øjenhøjde med borgerne.

Vi søger
En kompetent sagsbehandler, som kan

  • yde rådgivning og vejledning til folkepensionister – både telefonisk, i fysisk møde og skriftligt  
  • beregne og bevilge helbredstillæg og personligt tillæg til folkepensionister efter Lov om social pension. Arbejdet består både af meget komplekse og mere simple og ensformige opgaver
  • løse andre administrative opgaver i forbindelse med sagsbehandlingen

Vi lægger vægt på, at du

  • er uddannet sagsbehandler (kontoruddannelse med kommunom, professionsbachelor, socialrådgiver eller socialformidler)  
  • er klar, tydelig og empatisk i din kommunikation med borgerne – både mundtligt og skriftligt
  • har erfaring med og flair for digitale løsninger og systemer
  • har nemt ved at lære nye opgaver, og synes det er motiverende
  • er omstillingsparat og kan trives med at skifte opgaver med kort varsel
  • har en positiv indstilling og nemt ved at samarbejde med dine kollegaer

Du behøver ikke at have mange års erfaring, men nogen erfaring med borgerservice og sagsbehandling vil blive betragtet som en fordel – fx gennem et studiejob eller tidligere job i en offentlig myndighed.

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde en spændende arbejdsplads, hvor der er mulighed for faglig udvikling og nye digitale tiltag sammen med dygtige kollegaer, og hvor der er fokus på på resultater, trivsel og gode arbejdsvilkår. P.t. er vi en del af Kultur- og Fritidsforvaltningen, men pr. 1. januar 2025 overgår afdelingen til at være en del af et nyt ydelsescenter i Københavns Kommune under Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.

Ansættelsesvillkår
Der tilbydes en fast stilling på 37 timer om ugen. Løn i henhold til gældende overenskomst. Stillingen ønskes besat senest den 1. december 2024.  

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at ringe til faglig koordinator Line Aller Larsen på 3530 6817 eller faglig koordinator Tina Steinlein på telefon 3530 6821 og få flere oplysninger om stillingen.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV.

Søg via linket senest mandag den 14. oktober 2024
Vi forventer at holde samtaler i uge 43, 2024.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.