Rusmiddelbehandler til Rusmiddelbehandling Prags Boulevard
Har du erfaring med rusmiddelbehandling og finder du arbejdet med udsatte borgere betydningsfuldt?
Du vil som rusmiddelbehandler træde ind i et center med fokus på udvikling, hvor vi sammen har sat fokus på, hvordan vi kan yde en mere målrettet og fokuseret rusmiddelbehandling for borgere i substitutionsbehandling.
Vi søger dig med interesse og talent for rusmiddelbehandling. Du er både udviklingsorienteret, struktureret og rummelig og du kan sammen med borgere og kollegaer sikre behandling i høj kvalitet samt understøtte at de politiske mål for området bliver indfriet.
Rusmiddelbehandling Prags Boulevard
Rusmiddelbehandling Prags Boulevard er placeret på Amager, tæt på Lergravsparkens metrostation, og er en del af Center for Rusmiddelbehandling København. Enheden tilbyder rusmiddelbehandling til ca. 180 borgere med opioidafhængighed efter servicelovens § 101 og medicinsk behandling efter sundhedslovens § 141 og 142. Rusmiddelbehandling Prags Boulevard har desuden en tilknytning til Specialenheden Forchhammersvej, som har til huse på Frederiksberg og er en specialenhed.
Jobbet som Rusmiddelbehandler
Som rusmiddelbehandler vil du indgå i en tværfagligt sammensat medarbejdergruppe, som hovedsageligt består af pædagoger, SOSU-assistenter, læger og socialrådgivere. Behandlergruppen består af syv rusmiddelbehandlere med ansvar for hver sin sagsstamme. Behandlingsarbejdet foregår i tæt samarbejde med kollegaer og alle borgere er tilknyttet et tværfagligt behandlingsteam.
Du vil som rusmiddelbehandler arbejde både med individuelle behandlingsforløb samt gruppebehandling.
Vi værdsætter åbne døre og prioriterer at vi altid kan opsøge hinanden for hjælp, vejledning og kollegial støtte. Vi har fokus på det tværfaglige samarbejde og arbejder på at styrke dette og derigennem sikre borgeren en helhedsorienteret behandling med fokus på opnåelse af borgerens egne behandlingsmål.
Arbejdsopgaverne som rusmiddelbehandler er blandt andet at
- fungere som gennemgående i borgerens behandling, herunder at facilitere og skabe sammenhæng omkring borgerens tilbud
- facilitere individuelle eller gruppebehandlingsforløb sammen med andre rusmiddelbehandlere på enheden
- visitere borgere ind i rusmiddelbehandling på enheden, herunder medvirke til og understøtte iværksættelsen af behandling for borgeren
- udrede borgerne gennem screeningsværktøjer og udarbejde behandlingsplaner med henblik på at arbejde forandrings- og helhedsorienteret i behandlingen, herunder indstille til eksterne behandlingstilbud, som kan tilgodese borgers mål, ønsker og behov
- arbejde systematisk med myndighedsopgaver inden for rusmiddelbehandling samt journalisering og anden dokumentation
- medvirke til at sikre en solid daglig drift på enheden, herunder varetage vagter i modtagelse og passe telefon
- deltage i tværfaglige møder med henblik på at kvalitetssikre tværfaglige vurderinger af borgernes behandlinger
Vi forventer, at du
- har relevant erfaring og som minimum en mellemlang videregående uddannelse, som fx pædagog, socialrådgiver, sygeplejerske m.m.
- har erfaring med rusmiddelbehandling og gerne substitutionsbehandling
- har erfaring med myndighedsarbejde indenfor rusmiddelbehandling
- kan arbejde struktureret og systematisk og ikke lader dig afskrække af skriftligt arbejde og korte deadlines
- besidder rummelighed i forhold til målgruppen og er erfaren i konflikthåndtering, gerne med udgangspunkt i Low Arousal
- kan bidrage til at sikre sammenhængskraft i den helhedsorienterede og tværfaglige behandling
- er loyal, har gode samarbejdsevner og godt humør
Derudover ser vi gerne, at du har
- kendskab til og erfaring med udarbejdelse og opfølgning på behandlingsplaner
- erfaring med psykiatri
- erfaring med individuel og gruppebaseret behandling
Vi kan tilbyde
- et spændende og selvstændigt job med udstrakt kompetence og ansvar
- et dynamisk og udviklingsorienteret behandlingstilbud, som du er med til at præge med mange alsidige opgaver og inspirerende tværfagligt samarbejde
- medarbejdere, der har lysten og viljen til kontinuerligt at forbedre og udvikle enhedens behandlingstilbud
- supervision
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Stillingen er fuld tid og med opstart den 1. februar 2025.
Arbejdstiden planlægges i forhold til enhedens åbningstider.
Yderligere information
Har du spørgsmål eller blot lyst til at høre mere om jobbet, kan du kontakte enhedsleder Sandra Bondersholt på 51 84 36 39 eller til afdelingsleder Jacob Wettergreen på 21 56 52 82.
Søg via linket senest onsdag den 4. december 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 10. december 2024.
Om Borgercenter Voksne (BCV)
I Borgercenter Voksne (BCV) hjælper vi københavnere i udsatte og psykisk sårbare positioner. Vi tager afsæt i borgernes håb, drømme og ressourcer og understøtter den enkeltes vej mod et mere selvstændigt liv – og med en større kobling til det almindelige samfundsliv. Vi har fokus på borgerens recovery gennem en rehabiliterende indsats. BCV’s kerneopgave er at støtte den enkelte borgers udvikling mod at leve et så godt og selvstændigt liv som muligt.