Projektøkonom til Byggeri København – én af Danmarks største bygherrer

Søg jobbet

Økonomi
Fuldtid
Fastansættelse

Er du skarp til økonomistyring og databehandling?
Vil du være med til at sætte rammerne for, at Byggeri København kan eksekvere på kommunens mange byggeprojekter igennem sikker og fremsynet økonomistyring?

Så har vi jobbet til dig som projektøkonom i Byggeri København.

København er i en rivende udvikling. Byens vækst betyder, at der i de kommende år skal bygges skoler, daginstitutioner, idrætsanlæg, socialtilbud og kulturinstitutioner i et historisk stort omfang.

Om Byggeri København
Byggeri København er Københavns Kommunes bygherre og er én af Danmarks største offentlige bygherrer. Vi er ca. 120 medarbejdere, som er ansvarlige for omtrent 160 igangværende byggeprojekter. Vores samlede projektportefølje er på ca. syv mia. kr., og vi har det seneste år haft en årlig omsætning på knap to mia. kr.   

Om jobbet
Du bliver en del af økonomikontoret med 12 medarbejdere, hvor vi er sparringspartner til Byggeri Københavns fire byggefaglige kontorer, de øvrige stabskontorer og Byggeri Københavns ledelse.

Byggeri Københavns portefølje er centrale for kommunens velfærdstilbud. Økonomi bidrager med at skabe det økonomiske overblik – i tæt samarbejde med projektlederne og ledelsen – samt sikre rammerne for at gennemføre præcis økonomistyring på både projekt- og porteføljeniveau. Derudover bidrager Økonomi med at understøtte strømlinede interne og eksterne processer.

I Økonomi bliver du del af et team af fire projektøkonomer, der står for den projektnære sparring med projektlederne. Derudover har vi specialiserede funktioner til bl.a. økonomistyring af Byggeri København som organisation, porteføljestyring af byggeprojekterne, prissætning af projekter m.m.

Dine arbejdsopgaver
Som projektøkonom hos os skal du stå for økonomistyringen af Byggeri København som organisation og være med til at sætte rammerne for, at vi kan eksekvere på kommunens mange byggeprojekter. Din rolle bliver central både internt i Byggeri København og i samarbejdet med vores gode kolleger i Økonomiforvaltningen på Rådhuset.

Vi søger en projektøkonom, der skal:

  • stå for økonomistyring af byggeprojekter, udformning af prognoser for projekter, skabe overblik for et byggekontors portefølje og formidle overblikket til kontor- og økonomichef
  • bidrage til videreudvikling af vores allerede velfungerende arbejdsgange for økonomistyring, så vi opnår valide data og smidige arbejdsprocesser
  • arbejde med automatisering af opgaver – vi arbejder systematisk på kobling og automatisering af Power BI, SAP og Excel, så vores økonomistyring fortsat er effektiv og robust
  • vejlede Byggeri Københavns ledelse om økonomiske spørgsmål bl.a. budget og budgetmodel for Byggeri København
  • gennemføre ad hoc dataindsamling og analyseopgaver på økonomiområdet

Økonomistyring og prognoseopfølgning er omdrejningspunktet i stillingen. Din konkrete portefølje vil blive tilpasset din profil, erfaring og interesser. Din opgavevaretagelse vil ske i tæt samarbejde med byggeprojektledere, de øvrige projektøkonomer og resten af Økonomi. Vi lægger vægt på din udvikling – både formel kompetenceudvikling gennem kurser mv., uformelt ved udvikling af dine arbejdsopgaver og ved kollegial sparring.

Om dig
Du har stor interesse for økonomistyring. Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse indenfor økonomi, statskundskab eller lignende. Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • arbejder struktureret, leverer inden for dag-til-dag deadlines og kan bevare overblikket over mange opgaver, samtidig med at du har øje for detaljen og sikrer dig, at tallene altid stemmer
  • kan gennemføre beregninger i Excel med stor sikkerhed og er fortrolig med at arbejde i økonomisystemer – hvis du har kendskab til SAP, er det en fordel
  • har gode samarbejdsevner i forhold til både byggeprojektledere og øvrige samarbejdspartnere
  • får energi af at vejlede og hjælpe kolleger til bedre at kunne løse egne opgaver og kan formidle økonomifaglige emner til kolleger med ikke-økonomisk baggrund
  • bidrager til, at det er sjovt at gå på arbejde og er en omhyggelig, ansvarsfuld og engageret kollega

Kendskab til byggeri er ikke en forudsætning.

Vi tilbyder
Jobbet giver dig gode muligheder for at udvikle dig fagligt, og du får en høj grad af selvstændigt ansvar, hvor du kan bygge videre på stærke økonomistyrings- og generalistkompetencer. Du får også erfaring med, hvordan man får stringente økonomistyringsprocesser til at leve i organisationen, så de giver værdi for de byggefaglige kontorer.

Din faglighed betyder meget for os. Byggeri København arbejder systematisk med kompetenceopbygning, både i forbindelse med de løbende opgaver, gennem interne og eksterne kurser og ved sparring med fagligt dygtige kolleger.  

Vi tilbyder et varierende og motiverende job i en veldreven organisation med engagerede kolleger. Du bliver centralt placeret i organisationen i et stabskontor og får mange samarbejdsflader til resten af Byggeri København, kommunen samt eksterne samarbejdspartnere.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse er efter gældende overenskomst og efter forhandling med den faglige organisation. Ansættelsen vil være som fuldmægtig eller konsulent alt efter erfaring og kompetencer. Arbejdstiden er på 37 timer om ugen med mulighed for både fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden og for hjemmearbejde. Stillingen ønskes besat den 1. oktober 2024.

Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte økonomichef Jane Frøjk Berthelsen på 9117 0780 eller teamkoordinator Daniel Mekonnen på 2939 8703, begge fra uge 31.

Søg via linket senest mandag den 12. august 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 34-35.

Om Byggeri København
ByK er Københavns bygherre. Vi bygger til små og store københavnere – skoler, daginstitutioner, bosteder, idrætshaller og meget andet af det, der får byen til at fungere. Hos os får du ca. 110 målrettede kolleger, der sammen arbejder for at sikre, at København er en funktionel og indbydende by – også i fremtiden. Mød os på byk.kk.dk.