Projektmedarbejder med socialfaglig baggrund til udbredelse af det sociale frikort – Bolig- og Beskæftigelsesenheden (tidsbegrænset ansættelse)
Projektmedarbejder, der vil være med til at udbrede det sociale frikort, søges!
Vil du hjælpe udsatte mennesker med at tjene deres egne penge via det sociale frikort? Er du praktiker og hjemmevant i det borgernære samarbejde med udsatte mennesker?
Du bliver en del af Projekt Frikortet, som er et samarbejde mellem Københavns Kommune (projektkoordinator + projektmedarbejder) og Mændenes Hjem (projektleder + projektmedarbejder).
Vi søger en kollega, der er god til at skabe overblik og samarbejde med mange forskellige mennesker og organisationer. Hvis du samtidig brænder for at arbejde med udsatte grupper, har en evne til at skabe fællesskaber og tænker kreativt, er det et stort plus!
Der er tale om en midlertidig projektstilling, der udløber med udgangen af 2026.
Hvem er vi?
Det Boligsociale Område er en myndighedsafdeling i Socialforvaltningen, som er bydækkende og tværfagligt sammensat. Målgruppen er borgere med psykiske og sociale udfordringer, der har brug for hjælp og støtte i forhold til udsathed, handicap og psykiatri, og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet, på egne og samfundets betingelser.
Det Boligsociale Område bidrager til dette mål ved at finde, udvikle og anvise mulige veje til mestring af et godt liv for udsatte borgere. Boligindsatsen spiller en vigtig rolle, fordi en bolig for de fleste mennesker er en base, hvorfra andre forhold, der giver livet værdi, kan udspringe. Boligindsatsen er også en sammenhængende og integrerende indsats, hvor der skabes sammenhæng mellem borgere, professionelle aktører og civilsamfund.
I jobbet som projektmedarbejder vil du blandt andet
- skabe og styrke samarbejder med virksomheder (både store og små), boligselskaber, foreninger og andre relevante aktører
- udvikle partnerskaber og nye initiativer i boligområder
- facilitere og skabe rammer for fællesskaber, der engagerer både målgruppen og samarbejdspartnerne
- arbejde tæt sammen med kolleger på tværs af forvaltninger i Københavns Kommune for at udvikle bedre måder at støtte social beskæftigelse på
- sikre, at borgere får den hjælp, de har brug for – uanset om det handler om at ansøge om et socialt frikort, finde et job eller få modet til at tage det næste skridt mod arbejdsmarkedet
- bygge relationer til målgruppen for det sociale frikort og hjælpe arbejdsgivere med at finde de rette kandidater
- sprede budskabet om det sociale frikort og sørge for, at det bliver brugt til at skabe konkrete jobmuligheder
- blive en videns- og ressourceperson vedrørende det sociale frikort for kolleger
Kort sagt: Du bliver en vigtig brik i at bygge bro mellem udsatte borgere, arbejdsmarkedet og relevante samarbejdspartnere – og skabe fællesskaber, hvor mennesker får mulighed for at trives.
Vi lægger os ikke fast på din faglige baggrund, men vi lægger vægt på, at du
- har erfaring med en udsat målgruppe kendetegnet ved hjemløshed, stofbrug, ensomhed, selvisolation i egen bolig samt psykiske og fysiske udfordringer
- er tillidsvækkende og mestrer gode samarbejdsevner
- har et godt kendskab til Københavns Kommune og kender til det sociale frikort
Vi tilbyder
- en arbejdsplads, hvor høj psykologisk tryghed og stærke arbejdsfællesskaber vægtes højt
- et arbejde, der giver mening, en høj grad af selvstændig tilrettelæggelse af arbejdsdagen og stor indflydelse på opgaveløsningen
- engagerede og passionerede kolleger
- supervision med ekstern supervisor
- arbejdstid på hverdage med mulighed for flekstid
- individuelt tilrettelagt introforløb som nyansat
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation, dog ikke efter overenskomst for akademikere.
Der er tale om en midlertidig projektstilling, der udløber med udgangen af 2026.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt, men særlige ønsker om nedsat tid ned til 31 timer om ugen imødekommes.
Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffeattest.
Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte projektkoordinator Kristoffer Toft på 23 27 68 67 eller afdelingsleder Inger Riis-Donnelly på 20 63 44 35.
Vi lægger vægt på en motiveret ansøgning med dine refleksioner over jobbet.
Søg via linket senest mandag den 10. februar 2025