Projektleder til Team Mobilitet på Københavns Rådhus

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at styrke den grønne mobilitet i hovedstaden, være projektleder på vigtige analyser og sætte trafikpolitiske dagsordener? Så kan du blive vores nye kollega i Team Mobilitet på Københavns Rådhus.

Mobiliteten er vigtig for København
Vi søger en medarbejder, der har lyst til at lede og deltage i projekter omhandlende mobiliteten i Danmarks hovedstad. Det kan være planlægningsprojekter om letbane- og busprojekter (BRT), havnebusser, landstrøm til krydstogtsskibe og meget mere. Du skal også være en, der har lyst til at være en del af administrationen på Københavns Rådhus, hvor du skal deltage i betjeningen af Økonomiudvalget og overborgmesteren.

Vi kan tilbyde masser af spændende opgaver og udfordringer i et dynamisk, fagligt og politisk miljø. Stillingen indebærer gode muligheder for indflydelse, netværk og personlig og faglig udvikling.

Din arbejdsplads bliver i smukke og historiske omgivelser på 3. sal af Københavns Rådhus på Rådhuspladsen. Arbejdet foregår som udgangspunkt fysisk på arbejdspladsen, men vi har fleksible rammer for hjemmearbejde.

Om os
Team Mobilitet er en del af Center for Byudvikling i Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune. Centeret arbejder med byudvikling, mobilitet og kollektiv trafik, boligpolitik og kriminalitetsforebyggelse – dvs. vi arbejder med alle de store byudviklingsdagsordener i København. Alt sammen med en målsætning om at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i.

Team Mobilitet består af otte engagerede medarbejdere med ansvar for blandt andet udvikling af bus- og metronettet og den overordnede trafikplanlægning. Teamet arbejder bl.a. med strategiske projekter som Lynetteholm (Østlig Ringvej, metrobetjening og cykelinfrastruktur), omlægning til 100% elbusser, roadpricing, fjernbusterminal og ikke mindst implementering af klima- og miljødagsordenen i den kollektive trafik og i den overordnede trafikplanlægning i hovedstaden. De fleste opgaver løser vi i tæt samarbejde med både interne samarbejdspartnere og eksterne samarbejdspartnere som for eksempel lokaludvalg, trafikselskaber, nabokommuner og Transportministeriet.

Du kan læse mere om vores arbejde på

Om stillingen
Som en del af teamet vil du bl.a. skulle

  • være projektleder og -deltager på analyser om f.eks. letbane- og BRT-systemer i København, udvikling af havnebusserne og landstrøm til krydstogtskibe
  • udarbejde indstillinger, mødeforberedelse og notater til direktionen, overborgmesteren, Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen
  • deltage i projekter, der udvikler byens mobilitet
  • samarbejde med Teknik- og Miljøforvaltningen og eksterne parter som eksempelvis Movia, Metroselskabet, lokaludvalg og andre kommuner

Dine opgaver vil dog afhænge af dine interesser, hvad du har af erfaring og af den samlede fordeling af opgaver i teamet. Du vil derfor også kunne komme i betragtning til stillingen, hvis du kan bidrage med kompetencer i forhold til andre af teamets opgaver og ansvarsområder, erfaring fra lignende stillinger mv. Det er dog vigtigt, at du brænder for projektarbejde og har mod på og et drive i forhold til at lede og udvikle projekter.

Om dig
Vi søger en medarbejder med flere års erfaring, som har en lang videregående uddannelse indenfor fx samfundsvidenskab eller naturvidenskab. Du har interesse for og viden om mobilitet og byudvikling og har

  • lyst til at arbejde med et af de mest profilerede politiske områder i København
  • gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner samt politisk forståelse
  • erfaring med projektledelse og projektdeltagelse
  • erfaring fra en politisk ledet organisation og/eller mobilitetsområdet
  • lyst til at arbejde selvstændigt og styre din egen opgaveløsning samtidig med, at du er god til at samarbejde både internt og eksternt
  • godt humør og overblik, også i en travl hverdag

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen som fuldmægtig eller specialkonsulent. Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2024 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomster afhængigt af dine kvalifikationer og erfaring og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Økonomiforvaltningen har som målsætning at være en familievenlig arbejdsplads. Vi lægger vægt på personlig udvikling og gennemfører kompetenceudviklingsprogram for alle medarbejdere.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jeppe Grønholt-Pedersen på 5194 4711 eller teamleder Jacob Lundgaard på 2151 3980.

Søg via linket senest mandag den 12. august 2024
Vi forventer at holde samtaler i uge 33 og 35 på Københavns Rådhus.

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.