Proceskonsulenter/forretningsudviklere til et team i vækst i Koncernservice i Københavns Kommune

Søg jobbet

Politik og administration
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

I kontoret Indkøb til Betaling udvikler vi konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi optimerer processerne fra indkøb til betaling på tværs af kommunen.

De næste fem år skal der implementeres et omfattende indkøbssprogram, hvoraf dele er forankret i kontorets tværgående udviklingsteam. Teamet er vokset, opgaverne bliver flere og ansvaret større – alt sammen under stor politisk bevågenhed. Vi savner derfor nye kolleger, som har lyst til at blive en del af et fagligt stærkt og kollegialt fællesskab, hvor både dine og teamets udviklingsmuligheder er mange. Vi søger to proceskonsulenter/forretningsudviklere, som skal være i stand til at inspirere, finde optimeringsløsninger og samtidig lykkes med at projekt- og processtyre fra start til slut. 

Arbejdsopgaverne
I teamet arbejder vi med at dokumentere compliance på kommunens processer fra indkøb til betaling. Vores fælles ansvar er at identificere behovet for optimering, udvikling og effektivisering inden for kommunens økonomisystem, SAP S/4HANA. Teamet er kendetegnet ved at være opsøgende og ved nysgerrigt at turde stille kritiske spørgsmål og udfordre ”sådan plejer vi at gøre”. 

Som led i et nyt stort indkøbssprogram får kontoret ansvar for ca. 12 projekter de næste fem år. Projekterne varierer i størrelse og kompleksitet, og flere af projekterne er afhængige af hinanden. Derudover har teamet en bred berøringsflade på tværs af centeret, men også på tværs af hele kommunen og dens syv forvaltninger. Det betyder, at man som proceskonsulent/forretningsudvikler kommer til at samarbejde med utroligt mange af vores dygtige kolleger på tværs af hele Københavns Kommune.  

Jobbet som proceskonsulent/forretningsudvikler
Som proceskonsulent/forretningsudvikler skal du være analytisk, struktureret og have god procesforståelse. Det er en fordel, hvis du har et par års erfaring som proceskonsulent/forretningsudvikler, med projektstyring eller LEAN. Du skal have overblik og kunne se sammenhænge og processer på tværs. Du får ansvar for nogle programspor under indkøbsprogrammet, som handler om brugervenlighed og optimering af processerne fra indkøb til betaling.

I forhold til din uddannelsesbaggrund er der flere veje ind i stillingerne. Vi ser gerne, at du har taget en akademisk uddannelse som fx cand.oecon., cand.merc., cand.merc.aud., cand.polit. eller cand.scient.adm. Derudover ser vi gerne, at du har nogle af følgende kompetencer og erfaringer: 

  • Vores processer foregår primært i SAP, derfor er det en klar fordel, at du enten kender dette system eller har gode erfaringer med lignende ERP-systemer.  
  • Det er vigtigt for os, at du har stærke kommunikations- og samarbejdsevner, da rollen indebærer meget samarbejde på tværs af hele kommunen. Du skal kunne lytte og forstå organisationens behov og ønsker og oversætte dem til gode løsninger.
  • Det er en fordel, hvis du kender til indkøb til betaling processerne i kommunen, men ikke et krav. Det vigtigste er, at du har lyst og mod på at lære det.

Udviklingsmuligheder
Især i Indkøb til Betaling er vi kendt for at have et stort fokus på at udvikle vores dygtige specialister. Hos os får du godt med ansvar og beslutningsrum, og samtidig giver vi plads til sparring og videndeling. Der er gode muligheder for at udvide dit ansvarsområde over tid, og nogle har også haft glæde af at skifte til andre teams, som en del af deres udvikling. Mulighederne hos os er mange, og vi efterstræber, at du udvikler os, og at vi også skaber mulighed for at kompetenceudvikle dig. 

Ansættelsesvilkår
Stillingerne er på fuldtid med tiltrædelse den 1. oktober 2024. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål vedr. stillingen, så kontakt endelig kontorchef Andreea Vizitiu på 2928 9582. Du er også velkommen til at kontakte searchkonsulent i Genitor Maja Pedersen på 3143 0626. De træffes dog ikke i ugerne 29-30.

Søg via linket senest søndag den 18. august 2024

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.