Pressekonsulent til Socialforvaltningen

Søg jobbet

It og kommunikation
Fuldtid
Fastansættelse

Mestrer du det skarpe indsalg, og kan du skrive rammende debatindlæg og SoMe-opslag, som sikrer omtale af nye indsatser for Københavns mest udsatte borgere?
Bevarer du roen, når pressetelefonen kimer? Og drømmer du om at rådgive om pressehåndtering?

Så mangler vi dig i kommunikations- og presseteamet i Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Vi leder efter en uhøjtidelig og virkelig rar kollega, der forstår at tænke presse ind i en større kommunikationsstrategisk sammenhæng.

Du skal være med til at fortælle om alt det gode arbejde, der foregår i Socialforvaltningen, så vi kan blive endnu bedre til at tiltrække nye kolleger og holde fast i dem, vi har. Ud over at arbejde med ekstern presse arbejder vi også med employer branding og kommunikation til forvaltningens cirka 7.500 medarbejdere, der hver dag arbejder med at sikre hjælp og støtte til københavnere, borgere, pårørende og samarbejdspartnere.

Din nye hverdag
Du kan se frem til en hverdag, hvor du skriver pressemeddelelser for socialborgmesteren, Socialudvalget og Socialforvaltningen, input til SoMe-opslag om nye udspil fra Christiansborg eller et debatindlæg om den kommende hjemløsereform. Den næste dag laver du måske et indsalg til et fagmedie og klæder borgmesteren på til et interview i TV2 News, P4 København eller TV2 Kosmopol. Sideløbende rådgiver du en leder og en medarbejder om en mulig kritisk pressesag.

Vi har dage, hvor der er mange opgaver, som skal løses hurtigt, men der er også dage, hvor der er plads til idéudvikling og strategisk arbejde. Du skal kunne trives med begge dele. Kan du det, har du nu chancen for at blive en del af Socialforvaltningens kommunikations- og presseteam, hvor vi arbejder på tværs af kanaler, fagligheder og målgrupper.

Dine primære opgaver bliver, at

  • skrive pressemeddelelser, presseberedskaber, debatindlæg og input til SoMe-opslag
  • håndtere pressehenvendelser (du indgår i en pressevagtordning)
  • samarbejde med dine kommunikationskolleger om indhold på tværs af kanaler og målgrupper
  • rådgive borgmester, direktion, ledere og medarbejdere i Socialforvaltningen om pressesager

Vores nye pressekonsulent har

  • en relevant videregående uddannelse inden for journalistik eller kommunikation
  • gerne et par års erfaring med pressehåndtering og proaktivt pressearbejde fra en politisk organisation eller forening
  • evnen til at se og forfølge mulighederne i en historie på tværs af platforme
  • erfaring med at arbejde med journalistisk indhold på tværs af kanaler og målgrupper
  • en strategisk tilgang til pressearbejdet
  • en sikker og fængende pen og lyst til at skrive

Om os
Du bliver en del af Ledelsessekretariatet i Socialforvaltningen, som har kontor på Københavns Rådhus. Ledelsessekretariatet består af 16 medarbejdere. I kommunikations- og presseteamet er vi ni konsulenter og en leder for kommunikations- og presseteamet.

Vi har det rart med hinanden både i Ledelsessekretariatet og i teamet, hvor vi har en flad struktur med medindflydelse og ansvar. Derudover spiser vi pinligt meget slik, mens vi sparrer om opgaverne og hjælper hinanden, når der er brug for det.

Vi er Danmarks største socialforvaltning og er hvert år i kontakt med 40.000 københavnere med særlige behov. Vores mål er, at København skal være en by med plads til alle – en by, hvor alle har mulighed for at leve et værdigt og selvstændigt liv.

Om stillingen og ansøgning
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Vi håber, at du kan starte den 1. september 2024 eller tidligere. Der er ansøgningsfrist søndag den 4. august 2024. Vi holder samtaler i uge 32. Til ansøgningen skal du vedhæfte to eksempler på debatindlæg eller kronikker, som du har skrevet.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til leder af presse og kommunikation Katrine Munch Bechgaard på tlf.: 6137 9896.

Mestrer du det skarpe indsalg, og kan du skrive rammende debatindlæg og SoMe-opslag, som sikrer omtale af nye indsatser for Københavns mest udsatte borgere? Bevarer du roen, når pressetelefonen kimer? Og drømmer du om at rådgive om pressehåndtering?

Så mangler vi dig i kommunikations- og presseteamet i Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Vi leder efter en uhøjtidelig og virkelig rar kollega, der forstår at tænke presse ind i en større kommunikationsstrategisk sammenhæng.

Du skal være med til at fortælle om alt det gode arbejde, der foregår i Socialforvaltningen, så vi kan blive endnu bedre til at tiltrække nye kolleger og holde fast i dem, vi har. Ud over at arbejde med ekstern presse arbejder vi også med employer branding og kommunikation til forvaltningens cirka 7.500 medarbejdere, der hver dag arbejder med at sikre hjælp og støtte til københavnere, borgere, pårørende og samarbejdspartnere.

Din nye hverdag
Du kan se frem til en hverdag, hvor du skriver pressemeddelelser for socialborgmesteren, Socialudvalget og Socialforvaltningen, input til SoMe-opslag om nye udspil fra Christiansborg eller et debatindlæg om den kommende hjemløsereform. Den næste dag laver du måske et indsalg til et fagmedie og klæder borgmesteren på til et interview i TV2 News, P4 København eller TV2 Kosmopol. Sideløbende rådgiver du en leder og en medarbejder om en mulig kritisk pressesag.

Vi har dage, hvor der er mange opgaver, som skal løses hurtigt, men der er også dage, hvor der er plads til idéudvikling og strategisk arbejde. Du skal kunne trives med begge dele. Kan du det, har du nu chancen for at blive en del af Socialforvaltningens kommunikations- og presseteam, hvor vi arbejder på tværs af kanaler, fagligheder og målgrupper.

Dine primære opgaver bliver, at

  • skrive pressemeddelelser, presseberedskaber, debatindlæg og input til SoMe-opslag
  • håndtere pressehenvendelser (du indgår i en pressevagtordning)
  • samarbejde med dine kommunikationskolleger om indhold på tværs af kanaler og målgrupper
  • rådgive borgmester, direktion, ledere og medarbejdere i Socialforvaltningen om pressesager

Vores nye pressekonsulent har

  • en relevant videregående uddannelse inden for journalistik eller kommunikation
  • gerne et par års erfaring med pressehåndtering og proaktivt pressearbejde fra en politisk organisation eller forening
  • evnen til at se og forfølge mulighederne i en historie på tværs af platforme
  • erfaring med at arbejde med journalistisk indhold på tværs af kanaler og målgrupper
  • en strategisk tilgang til pressearbejdet
  • en sikker og fængende pen og lyst til at skrive

Om os
Du bliver en del af Ledelsessekretariatet i Socialforvaltningen, som har kontor på Københavns Rådhus. Ledelsessekretariatet består af 16 medarbejdere. I kommunikations- og presseteamet er vi ni konsulenter og en leder for kommunikations- og presseteamet.

Vi har det rart med hinanden både i Ledelsessekretariatet og i teamet, hvor vi har en flad struktur med medindflydelse og ansvar. Derudover spiser vi pinligt meget slik, mens vi sparrer om opgaverne og hjælper hinanden, når der er brug for det.

Vi er Danmarks største socialforvaltning og er hvert år i kontakt med 40.000 københavnere med særlige behov. Vores mål er, at København skal være en by med plads til alle – en by, hvor alle har mulighed for at leve et værdigt og selvstændigt liv.

Om stillingen og ansøgning
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Vi håber, at du kan starte den 1. september 2024 eller tidligere.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til leder af presse og kommunikation Katrine Munch Bechgaard på 6137 9896.

Til ansøgningen skal du vedhæfte to eksempler på debatindlæg eller kronikker, som du har skrevet

Søg via linket senest søndag den 4. august 2024
Vi holder samtaler i uge 32.