Pressechef til Teknik- og Miljøforvaltningen i København

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Til byens bedste presseteam søger vi en pressechef, der kan hjælpe med at sikre en god betjening af borgmester og forvaltning i det daglige pressearbejde.

Mediernes interesse for teknik- og miljøområdet i København er stor. Og vi prioriterer det proaktive pressearbejde højt. Vi formidler Teknik- og Miljøudvalgets beslutninger om udviklingen af byen i en grønnere retning og med flere billige boliger. Vi fortæller om forvaltningens mange anlægsprojekter – om de gener, der er forbundet med dem, og hvordan de forbedrer byen, når de er færdige. Vi formidler de mange myndighedsopgaver, der påvirker københavnernes brug af byen, uanset om det gælder parkering, udeservering eller byggesagsbehandlingen. Og vi formidler det store arbejde, som vores mange udgående medarbejdere hver dag udfører for at holde byen ren.

Men forvaltningens pressetelefon kimer også konstant. Spørgsmål om de grønne visioner for byen, parkeringspladser, huller i vejene, sortering af affald og manglen på billige boliger skal håndteres i et tæt samarbejde med borgmester og forvaltning. Og vi ønsker at være en imødekommende og åben forvaltning, når medierne henvender sig til os. Det gælder også, når henvendelserne rummer kritik, da vi ønsker at være en forvaltning, der erkender fejl og anerkender, når vi ikke lever op til det, københavnerne med rette kan forvente af os.

Presseteamet består af fire pressekonsulenter, der har hver deres ansvarsområde, hvor de understøtter borgmester og forvaltning med pressearbejdet, og producerer indhold til SoMe-kanaler.

Som pressechef skal du hjælpe med at sætte den strategiske retning for pressearbejdet og sikre, at vi når i mål med ambitionerne. Herudover skal du hjælpe teamet med at prioritere mellem de mange opgaver og sparre med pressekonsulenterne. Du bliver spillende træner, da du udover det faglige ledelsesansvar for teamet også vil få et eget ansvarsområde. Det overordnede ansvar for pressehåndteringen ligger hos sekretariatschefen for Rådhussekretariatet, som også har personaleansvaret for dig og teamet.

Det gør vi os af forestillinger om dig

  • Du kan sætte en strategisk retning for pressearbejdet og sikre opfølgningen herpå
  • Du kan rådgive borgmester, direktion og forvaltning om pressehåndtering
  • Du kan være faglig leder af et stærkt presseteam, der tager et stort selvstændigt ansvar for egne områder
  • Du kan hjælpe med at prioritere mellem opgaverne, når de som oftest er for mange
  • Du kan sikre et fortsat godt samarbejde med forvaltningen om pressehåndteringen
  • Du kan sikre et fortsat godt samarbejde med andre forvaltninger og eksterne interessenter om presse

Presseteamet er forankret i Teknik- og Miljøforvaltningens Rådhussekretariat, der udover pressearbejdet har ansvaret for at betjene Teknik- og Miljøudvalget, borgmester og direktion. Opgaverne løses i et tæt samarbejde med den øvrige forvaltning, der leverer de faglige input til arbejdet. Der er ca. 25 medarbejdere i sekretariatet, der er præget af et godt fagligt og socialt fællesskab.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med Københavns Kommune.

Tiltrædelse senest den 1. november og gerne tidligere.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Morten Rixen på 5168 0619 eller pressekonsulent Tobias Moe Hoffmeyer på 2489 2347.

Søg via linket senest onsdag den 11. september 2024
Vi forventer at afholde jobsamtaler i uge 38.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.