Personlig vejleder til Bolig- og Beskæftigelsesenheden

Søg jobbet

Pædagogik
Sagsbehandling
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du gøre en forskel for udsatte mennesker? Kan du netværke og arbejde selvstændigt? Har du faglig stolthed og kan du samarbejde?

Så skal du søge jobbet som personlig vejleder i Socialforvaltningen. De personlige vejledere er et beskæftigelsesrettet tilbud under Socialforvaltningen. De personlige vejledere forholder sig bredt til borgerens udfordringer og hjælper med overblik, brobygning til andre tilbud i kommunen, organisationer etc. og at se muligheder og mening i forhold til job og uddannelse. Målgruppen er kontanthjælpsmodtagere, integrationsydelsesmodtagere og borgere i ressourceforløb. Udfordringerne er psykiske lidelser, ensomhed og mistrivsel, misbrug, sprog- og integrationsproblemer, hjemløshed, somatiske lidelser m.m. Et forløb med en personlig vejleder er på 14 uger med et ugentligt tidsforbrug på to timer pr. borger.

Vi forventer, at du

  • er uddannet pædagog, socialrådgiver eller tilsvarende
  • kan møde udsatte borgere med empati og forståelse
  • kan arbejde beskæftigelsesrettet og målrettet med borgerne
  • kan arbejde professionelt med relationer
  • kan planlægge 14-ugers forløb og afslutte inden for den aftalte ramme
  • er en teamplayer
  • kan dokumentere på skrift og forstår, hvorfor det er vigtigt
  • kan samarbejde med både offentlige, private og frivillige organisationer om at støtte den enkelte borger
  • er indstillet på at cykle rundt i København i al slags vejr

Vi tilbyder

  • et arbejde, der giver mening
  • høj grad af selvstændig tilrettelæggelse af arbejdsdagen
  • engagerede kolleger med stor personlig og faglig diversitet, som kan lide en faglig diskussion, og som er rigtig gode til at passe på hinanden
  • en stor enhed med masser af tværfaglig viden at trække på
  • en arbejdsplads, hvor arbejdsmiljø og kompetenceudvikling er i fokus
  • supervision med ekstern supervisor
  • arbejdstid på hverdage i dagtimerne med mulighed for fleks

Hvem er vi?
Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Målgruppen er udsatte og psykisk syge borgere, og enhedens mål er at støtte borgerne i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser. I Bolig- og Beskæftigelsesenheden er vi ca. 125 medarbejdere.

Som personlig vejleder vil du have et tæt samarbejde med sagsbehandlere, boligrådgivere, udskrivningsmentorer og andre faggrupper i Bolig- og Beskæftigelsesenheden og i Borgercenter Voksne. Afhængigt af borgerens omstændigheder kommer du til at arbejde sammen med behandlingssystem, Borgercenter Børn og Unge, Borgercenter Handicap, hjemmepleje, Psykiatrienheden, Hjemløse- og Udsatteenheden, Kriminalforsorgen, økonomisk rådgivning, virksomheder og græsrodsorganisationer.

De personlige vejledere er bydækkende og har kontor på Vibevej i København NV.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning er efter principperne for Ny Løn og i henhold til aftale med forhandlingsberettiget organisation, dog ikke efter overenskomst for akademikere.

Der er tale om en fast stilling med opstart snarest muligt. Arbejdstiden er på hverdage og 37 timer om ugen. Derudover er der flekstid.

Vi indhenter privat straffeattest ved ansættelse.

Mere information
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Julie Flemming Hjelholt på 61 62 21 05, hos personlig vejleder Katina Rasmussen på 21 69 91 23 eller hos personlig vejleder Anders Bach på 23 27 01 48.

Vi lægger vægt på en motiveret ansøgning med dine refleksioner over jobbet som personlig vejleder.

Søg via linket senest tirsdag den 3. december 2024