Passioneret og engageret myndighedskoordinator til Ungeindsatsen i Hjemløse- og Udsatteenheden

Søg jobbet

Pædagogik
Sagsbehandling
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Har du mod på at arbejde relationelt og koordinerende med unge hjemløse? Så er det dig, vi søger.

Vi tilbyder en målrettet og helhedsorienteret indsats for unge i alderen 18-29 år med formålet at forebygge og afhjælpe hjemløshed. Vores mål er at give alle unge mulighed for et selvstændigt liv, så de i videst muligt omfang genvinder eller udvikler kompetencer og mulighederne for at fastholde en bolig, netværk, uddannelse, beskæftigelse mv.  

Som myndighedskoordinator vil du blive en del af et specialiseret og dedikeret team bestående af fem myndighedskoordinatorer og fire bostøtter samt to gadeplanmedarbejdere. Teamet er kendetegnet ved at have stærke kompetencer inden for koordinering af sager hos unge med komplekse behov og med at arbejde tæt sammen med interne og eksterne professionelle i den unges liv.

Vi er en afklarende og udredende indsats, som arbejder i et recovery og rehabiliterende perspektiv. 

Fundamentet i Ungeindsatsen er Housing First, hvor egen bolig med støtte er i fokus, og som myndighedskoordinator arbejder du ud fra afsæt i samarbejdsmodellen. Du kan læse om samarbejdsmodellen og Housing First på Socialstyrelsens hjemmeside.

Vi forventer, at du har mod på en dagligdag med cykelture, da vi er udkørende og bydækkende. Du skal være parat til at være opsøgende, vedholdende, empatisk og motiverende, også når der er tale om et langt sejt træk. Du skal samtidig være rummelig og bevidst om egne grænser.

I Hjemløse- og Udsatteenheden lægger vi vægt på, at myndighedsarbejdet har høj kvalitet, og vi arbejder løbende på at dygtiggøre os inden for området.

Din rolle vil være at

  • skabe en bærende og i flere tilfælde længerevarende relation til den unge
  • koordinere et hold af professionelle samt andet netværk omkring den unge
  • udarbejde sociale handleplaner, VUM, boligindstillinger m.m., som borgeren kan genkende sig selv i
  • træffe og skrive afgørelser på §85a, CTI og ICM samt indstille til §85 og §107 m.m.
  • arbejde systematisk med dele af samarbejdsmodellens redskaber og værktøjer
  • koordinere og være mødeleder på netværksmøder med samarbejdspartnere og ud fra den unges ønsker og drømme
  • foretage opfølgning på §110, §109 og §85a samt på udslusnings- og tilskudsboliger
  • samarbejde tæt med bostøtterne

Vi forventer, at du

  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant uddannelse
  • kan koordinere mellem kommunale forvaltninger og organisere tværgående indsatser
  • har flair for det kontaktskabende arbejde og evner at motivere mennesker til at udvikle sig
  • har kendskab til og erfaring med unge i social udsathed
  • er kompetent og systematisk i myndighedsarbejdet i forbindelse med handleplaner, VUM, boligindstillinger og journalføring. Vores primære system er DOMUS
  • har et godt kendskab til relevant lovgivning, især serviceloven, og kan formidle afgørelser

Du vil blive en del af Hjemløse- og Udsatteenheden, der består af ca. 140 dedikerede medarbejdere fordelt på sagsbehandlere, støtte-kontaktpersoner, bostøttemedarbejdere, sygeplejersker og en samarbejdende ledergruppe. Hjemløseenheden er en bydækkende enhed, og arbejdet foregår, hvor borgerne er. Målet er at nedbringe antallet af hjemløse i København. Arbejdet i Hjemløseenheden er alsidigt, og vi arbejder blandt andet med mænd og kvinder på herberger og krisecentre, gadesovere, socialt udsatte grønlændere, tidligere hjemløse i særboliger mv. 

Ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Aflønning sker efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er primært i dagtimerne i hverdagene fra kl. 8.00-15.30, dog med fleksibilitet i særlige situationer.

Stillingen ønskes besat så hurtig som muligt og senest 1. november 2024.

Yderligere oplysninger
Hvis du er interesseret i at vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til myndighedskoordinator Laura Nielsen på 2012 5460 eller afdelingsleder Tina Skovsted på 2484 6765.

Søg via linket senest tirsdag den 3. september 2024
Ansættelsessamtaler afholdes den 9. og den 10. september.

Om Borgercenter Voksne (BCV)
I Borgercenter Voksne (BCV) hjælper vi københavnere i udsatte og psykisk sårbare positioner. Vi tager afsæt i borgernes håb, drømme og ressourcer og understøtter den enkeltes vej mod et mere selvstændigt liv – og med en større kobling til det almindelige samfundsliv. Vi har fokus på borgerens recovery gennem en rehabiliterende indsats. BCV’s kerneopgave er at støtte den enkelte borgers udvikling mod at leve et så godt og selvstændigt liv som muligt.