Pædagogisk leder med erfaring, grønne tanker og flair for tal og systemer til Børnehuset 8TALLET i Ørestad
Hvis 2025 er året, hvor du skal springe ind (ud) i noget nyt, så fortsæt endelig med at læse dette opslag.
I børnehuset 8TALLET vil vi nemlig gøre meget for, at dine ønsker for ledelse bliver opfyldt. Vi er nemlig så heldige, at vi må udvide vores ledelse i 8TALLET, så der fremtidigt skal være to ledere.
Du skal i tæt samarbejde med Astrid stå i spidsen for vores børnehus.
Om jobbet
Vi tilbyder en stilling i et hus i rivende udvikling, hvor du og Astrid vil være to fuldtidsansatte pædagogiske ledere til den fælles opgaveløsning. I skal sammen arbejde målrettet om den fælles kompetenceudvikling af alle medarbejdere.
Vi har brug for en leder, der synes, det er spændende at være helt tæt på praksis og ser faglig sparring og opfølgning som en kerneopgave i ledelse. Samtidig skal du kunne jonglere med tal og synes den administrative opgaveportefølje også giver energi og arbejdsglæde.
Natur og udeliv er vores profil, og det pædagogiske arbejde centrerer sig omkring naturen og bæredygtighed. En af dine ledelsesopgaver er at sikre et kontinuerligt fokus på at få profilen til at blomstre og udvikle sig.
I et tæt samarbejde med Astrid skal du bedrive faglig ledelse helt tæt på praksis og sikre, at forandringer sker med en høj grad af inddragelse af medarbejderne.
Børnehuset 8TALLET er på faglig udviklingsplan, og det betyder, at der er et tilbagevendende og vedvarende fokus på at kvalificere fællesskabets og den enkeltes faglighed i et tæt samarbejde med områdets support samt ekstern underviser.
Du har delt ledelses- og personaleansvar i 8TALLET, og du har en kollega lige ved hånden, der kender huset, klyngen og strukturen. Derudover har vi et stort og stærkt ledelsesfællesskab på 13 ledere i klyngen med ugentlige møder, hvor vi sparrer og fordeler ansvarsopgaver mellem os.
Vores ønsker til dig
Vi ser helst, at du har solid erfaring med personaleledelse og har erfaring med at drive udviklingsopgaver – fra den gode idé til implementeret praksis på grupperne. Har du også erfaring med faglige udviklingsplaner og Københavns kommunes administrative systemer, så er det et ekstra plus.
Du skal formå at sætte medarbejdernes kompetencer og særlige evner i spil, og du skal motivere, inspirere, delegere og arbejde aktivt med inddragelse. Du skal synes, det er spændende – og have mod på og tålmodighed til – at sætte dit præg, ændre en praksis og samle en personalegruppe gennem følgeskab og understøtte, at fælles aftaler får liv. Du skal være skarp på det faglige og være på grupperne, så du ved, hvad der rør sig.
Du skal kende og trives med de administrative opgaver, og du skal kunne arbejde systematisk med disse.
Og hvorfor så vælge os, som dit nytårsønske?
Vi er et børnehus, der hele tiden udvikler os gennem indsatser og kompetenceløft. I 8TALLET, er vi, som nævnt, gået i gang med et 2-årigt kompetenceforløb med ekstern underviser i brugen af ICDP. Det bliver en af de faglige søjler, vi kommer til at stå på i vores faglighed fremadrettet.
Du vil selv få mulighed for at udvikle din ledelsesfaglighed sammen med dine ledelseskollegaer i klyngen gennem den 2-årige dagtilbudslederuddannelse udviklet i et samarbejde med Ålborg universitet og Københavns Kommune.
Fælles ledelse – det synes vi, er virkelig givende. Det skaber kvalitet i børnehøjde og mulighed for sparring & udvikling.
Og så tager vi selvfølgelig rigtig godt imod dig med grundig introduktion, support og oplæring, der matcher dine kompetencer og behov.
Om os
Vi er en integreret natur- og udelivsinstitution med fem vuggestuegrupper og fire børnehavegrupper. Vi bor i stueetagen af den kendte bygning ”8TALLET” i Ørestad, tegnet af arkitekt Bjarke Ingels. Du kan læse meget mere om vores hus, faciliteter og profil på vores hjemmeside, og vi viser gerne rundt. Vi vil sætte stor pris på, at du kommer på besøg, hvis du er blevet nysgerrig på stillingen.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt.
Vi ønsker stillingen besat den 1. marts 2025 – eller efter aftale.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.
Mere information
For besøg eller uddybende spørgsmål kan du kontakte pædagogisk leder Astrid Buur Rasmussen på 21 65 52 06 eller klyngeleder Heidi K. Bruun på 24 94 75 39.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Søg via linket senest søndag den 19. januar 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 23. januar og den 27. januar 2025 i tidsrummet kl. 15.00-20.00