Omstillingskonsulent til Den Sociale Hjemmepleje i Københavns kommune, Center SYD

Søg jobbet

Politik og administration
Sagsbehandling
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Har du lyst til at være med til at udvikle og implementere faste teams, tavlemøder og ny visitationspraksis i Den sociale Hjemmepleje i Københavns Kommune? Så kan vi garantere, at du kommer til at være en del af en forandringsproces i samarbejde med et engageret lederteam, hvor du kan præge udviklingen og bidrage til at forme fremtidens hjemmepleje.

Stillingsbeskrivelse
Vi står overfor igangsættelse af flere større projekter i Den Sociale Hjemmepleje og søger derfor en omstillingskonsulent til at støtte ledere og centerchefen med forandrings- og implementeringsopgaven i hjemmeplejeenhederne.

Stillingen som omstillingskonsulent er på 37 timer om ugen, og der er tale om en projektstilling, der løber frem til udgangen af 2027. Du vil spille en central rolle i at styrke vores arbejde med tre vigtige indsatser, som er

  • etablering af faste teams – du vil være ansvarlig for at udvikle og implementere stabile teamstrukturer i hjemmeplejen, hvilket sikrer en bedre sammenhæng i plejen og fremmer et arbejdsmiljø, hvor medarbejdere trives og udvikler stærke relationer til både borgere og kolleger
  • ændret visitationspraksis – du vil bidrage til overgangen fra enkeltydelser til blokke af ydelser i vores visitationspraksis. Dette kræver tæt samarbejde med ledere og medarbejdere for at optimere ressourceforvaltningen og sikre, at borgerne modtager en helhedsorienteret pleje
  • implementering af E-Tavler og daglige tavlemøder – du vil facilitere indførelsen af E-Tavler som et kommunikationsredskab og organisere daglige tavlemøder for at fremme samarbejde og effektivitet i teamene

Få mere viden om baggrunden for indsatsen
Faste, tværfaglige og selvstyrende teams på ældreområdet - vive.dk

Bred aftale om ældrereform - Ældreministeriet

Om os
Den Sociale Hjemmepleje er en del af Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Vi leverer hjemme- og sygepleje til borgere mellem 18 og 65 år, der har fysiske, psykiske eller socialpsykiatriske udfordringer eller handicaps.

Den Sociale Hjemmepleje bidrager dagligt til at opfylde Socialforvaltningens ambition om at sikre et godt, meningsfuldt og værdigt liv for byens borgere med særlige behov. Vi er en del af Center for Aktivitet, Beskæftigelse og Støtte i egen bolig.

Den Sociale Hjemmepleje, Center Syd er fordelt på to lokationer på henholdsvis Enghavevej 82, 2450 København SV og Radisevej 6, 2300 København S.

Organisatorisk placering
Du vil referere til centerchefen og arbejde tæt sammen med bl.a. udviklingssygeplejersker og ledere i både hjemme- og sygeplejen samt visitationen. Du vil desuden være en tæt samarbejdspartner med omstillingskonsulenten i Den Sociale Hjemmepleje, Center Nord.

Du vil deltage i forskellige mødefora for at identificere og løse eventuelle udfordringer, og du skal samarbejde med medarbejdere i stabe og centre i Socialforvaltningen samt i et vist omfang Sundheds- og Omsorgsforvaltningen for at sikre vidensdeling og koordinering af omstillingsopgaverne.

Om dig
Du har

  • erfaring fra det kommunale sundheds- og omsorgsområde samt god organisationsforståelse
  • stærke kommunikative og pædagogiske kompetencer
  • erfaring med at facilitere udviklings- og forandringsprocesser
  • evnen til at håndtere udfordringer i forandringsprocesser
  • fokus på udvikling og læring samt evnen til at skabe relationer og følge op empatisk
  • evt. en relevant videregående uddannelse på master- eller kandidatniveau

Det vil desuden være en fordel, hvis du har

  • praktisk erfaring fra projektledelse – tdligere erfaring med at lede projekter, især inden for sundheds- og omsorgssektoren, kan styrke din ansøgning
  • kendskab til digitale værktøjer – erfaring med implementering af digitale løsninger, såsom E-Tavler og andre teknologier, der understøtter kommunikation og teamwork
  • analytiske evner – stærke evner til at analysere data og resultater for at vurdere effekt og tilpasse strategier
  • arbejdet med forandringsprocesser – erfaring med at drive forandringer i en kommunal kontekst, kendskab til forbedringsmodellen og metoder til at engagere og motivere medarbejdere i omstillingsprocesser
  • erfaring med tværfagligt samarbejde – erfaring med at arbejde i tværfaglige teams, hvilket kan bidrage til en helhedsorienteret tilgang til opgaverne
  • praktisk erfaring fra borgerrettet arbejde – kendskab til borgernes behov og ønsker i hjemmeplejen, som kan være afgørende for at skabe relevante løsninger

Ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2025 eller snarest herefter. Stillingen er på fuld tid. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om Ny Løn.

Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerchef Karin Munch Ravn 30 57 81 01 eller mail ne8k@kk.dk

Søg via linket senest torsdag den 5. december 2024
Vi forventer at afholde første samtale tirsdag den 10. december og anden samtale tirsdag dag den 17. december 2024.

Om Borgercenter Voksne (BCV)
I Borgercenter Voksne (BCV) hjælper vi københavnere i udsatte og psykisk sårbare positioner. Vi tager afsæt i borgernes håb, drømme og ressourcer og understøtter den enkeltes vej mod et mere selvstændigt liv – og med en større kobling til det almindelige samfundsliv. Vi har fokus på borgerens recovery gennem en rehabiliterende indsats. BCV’s kerneopgave er at støtte den enkelte borgers udvikling mod at leve et så godt og selvstændigt liv som muligt.