Økonomimedarbejder til Arbejdsmiljø København

Søg jobbet

Økonomi
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger en økonomimedarbejder til en nøglefunktion i en organisation, der rådgiver ledere og medarbejdere om arbejdsmiljø og arbejdsliv i Københavns Kommune.

Arbejdsmiljø København (AMK) er Københavns Kommunes interne arbejdsmiljørådgiver. Vi søger en økonomimedarbejder, som kan sikre en god økonomidrift, og at Arbejdsmiljø Københavns midler bruges bedst muligt til at skabe et godt arbejdsmiljø i Københavns Kommune.

Opgaven er alsidig og kompleks. Arbejdsmiljø København er blandt andet finansieret af en grundbevilling samt en række projektbevillinger og tilkøb af opgaver fra Københavns Kommunes forvaltninger. Det skaber en sammensat økonomi, hvor vi på tværs af mange aktiviteter skal sikre, at midlerne anvendes til de korrekte formål. Som økonomimedarbejder er du derfor en central skikkelse i organisationen og kommer både til at sidde med budget- og regnskabsopgaver. Du har kontaktflader til projektlederne, ledelsen, de øvrige kolleger i sekretariatet, centrale økonomifunktioner og forvaltningerne, der samarbejder med Arbejdsmiljø København. Arbejdsmiljø København har ca. 70 ansatte med forskellige uddannelsesbaggrunde.

Stillingen har både spændende faglige udfordringer og byder på muligheden for at udvikle og forme økonomistyringen i samarbejde med ledelsen og Arbejdsmiljø Københavns øvrige medarbejdere. Du vil både få mulighed for at arbejde med AMKs økonomistyring og arbejdsgange med henblik på at sikre en gennemsigtig og effektiv økonomistyring.

Vi søger en økonomimedarbejder, som

  • har kendskab til økonomistyring og kan se sammenhænge på tværs af en kompleks organisation
  • kan oversætte økonomistyring og processer til medarbejdere med andre fagligheder
  • er system- og data stærk og kan se økonomi som en del af den samlede styring i AMK – og kan bidrage til at videreudvikle AMKs rapportering
  • kan arbejde med sammenhænge mellem fx økonomi, tidsregistrering og samarbejdsaftaler
  • kan håndtere mange samarbejdsflader og bruge sin økonomifaglighed til at skabe gode processer

Stillingen er forankret i Arbejdsmiljø Københavns sekretariat, hvor vi understøtter og hjælper resten af organisationen. Sekretariatet arbejder blandt andet med økonomi, IT, HR, kursusunderstøttelse, projektunderstøttelse og mange andre opgaver, der får Arbejdsmiljø København til at være en veldrevet organisation i dagligdagen.

Din uddannelsesbaggrund kan være en KVU, professionsbachelor, bachelor, kandidat eller en kontorfaglig uddannelse. Det er mindre afgørende, end at du kan løse opgaverne og trives med dem. For en kandidatuddannet vil ansættelse ske som fuldmægtig.

Dine primære arbejdsopgaver er

  • understøtte budgetlægning og budgetopfølgning. Månedlig økonomiopfølgning og årsafslutning, begge dele på AMKs projekter såvel som øvrige bevillinger
  • løbende behandling af indgående fakturaer samt udfakturering. Hovedansvarlig for kontering af udgifter i Arbejdsmiljø København.
  • klargøring, udarbejdelse og gennemgang af perioderesultat og budgetopfølgning. 
  • udvikle og videreudvikle AMKs økonomistyring og flow, så de understøtter AMKs kerneopgave
  • daglig dialog med fx administration og ledelse for at sikre gode arbejdsgange omkring AMKs økonomi
  • udvikle AMKs rapportering til forvaltninger, ledelse og projektledere, i samarbejde med kolleger i sekretariatet
  • daglig økonomistyring, fx sikre korrekt kontering i AMKs økonomistyring

Til dagligt vil du arbejde i Københavns Kommunes økonomi- og indkøbssystem Kvantum, mTime og en ServiceNow løsning.

Dine kvalifikationer
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse indenfor økonomi. Du skal have vist, at du kan trives i en hverdag med mange aktører og stort gennemløb af opgaver. Du skal kunne være det centrale bindeled mellem hverdagens økonomiopgaver og den samlede økonomistyring. Udover en grundfaglighed indenfor økonomi, så skal du kunne tænke på tværs og se, hvordan økonomien hænger sammen med kerneforretningen. Dine samarbejdsflader er både i AMK og med Center for Økonomi og Kvalitet i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen, som AMK er en del af.

Det er en klar fordel at have erfaring med økonomistyring fra en kommune. Og så skal du kunne passe ind på en arbejdsplads, hvor humøret er godt og engagementet er højt.

Vi tilbyder
Arbejdsmiljø København har et stærkt kollegafælleskab og høj faglighed. Vi har fokus på arbejdsmiljøet og et arbejdsliv i balance også for vores egne medarbejdere.

Løn og ansættelsesvilkår
Din løn vil følge den relevante overenskomst, og du bliver ansat i Københavns Kommune, Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Arbejdsstedet er hos Arbejdsmiljø København, Enghavevej i Kbh. SV.

Stillingen er fuldtid og ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. august 2025.

Mere information
Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatsleder Peter Dalby Larsen på 20 35 89 40 eller mail b638@kk.dk

Læs mere om Arbejdsmiljø København på vores hjemmeside 

Søg via linket senest mandag den 19. maj 2025
Vi forventer at holde førstesamtaler den 22. og den 23. maj.