Nysgerrig indkøbscontroller til nøglerolle i Kultur- og Fritidsforvaltningen

Søg jobbet

Økonomi
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Indkøb er det nye sort i det offentlige! Vi søger en controller til at understøtte vores udviklingsfokus på indkøbsområdet med knivskarpe analyser og beregninger. Som controller hos Kultur og Fritidsforvaltningen (KFF) får du rig mulighed for at arbejde selvstændigt og at løbe med egne større opgaver, såvel som at indgå aktivt i spændende sammenhænge om effektiviseringer, reduktion på klimaområdet og projekter om den fremtidige indkøbsorganisation både i KFF og på tværs af Københavns Kommune.

Vi har implementeret en ny administrativ organisering, som skal sikre, at vi køber det rigtige ind og køber ind på den mest effektive måde – du vil få medansvar i at sikre, at den ambition føres ud i livet. I dette team arbejder vi i spændingsfeltet mellem data og adfærd: Vores fokus er altid at højne forvaltningens compliance i indkøbsprocesserne end-to-end.

Om jobbet
Du bliver en del af Kultur og Fritidsforvaltningens strategiske indkøbsteam, hvor du er med til at sikre, at vi har og benytter de rigtige indkøbsaftaler. Du skal understøtte og supportere kultur- og fritidsinstitutionerne med deres udbuds- og indkøbsopgaver og deltage i den strategiske udvikling af indkøbsområdet i KFF. Samtidig skal du være bindeled mellem forvaltningen og kommunens centrale indkøbsafdeling. Du skal bl.a. være med til at:

  • udvikle analyser og strategier på indkøbsområdet
  • indgå i og drive projekter, der handler om at forbedre vores indkøbsvaner og processer
  • rådgive forvaltningens enheder i forbindelse med større indkøb
  • validere af data i forhold til effektiviseringer særligt på indkøbsområdet
  • understøtte forvaltningens opfølgning og controlling
  • understøtte og rådgive direktionen og forvaltningens enheder om diverse udfordringer på indkøbsområdet

Om dig
Vi forventer, at du har en relevant samfundsøkonomisk uddannelse som fx cand.polit., cand.scient.pol. cand.merc. eller lignende. Det vægtes positivt, hvis du har stiftet bekendtskab med indkøbsområdet før, men dette er ikke et krav. Som person er du udadvendt og tillidsvækkende, og du kan møde enhederne i øjenhøjde, når du skal ud at rådgive dem. Desuden forventer vi af dig, at du:

  • er analytisk, nysgerrig og god til at se mønstre på tværs
  • er god til at samarbejde og indgå i et team
  • har interesse for at arbejde med data, Excel og Power BI
  • har gåpåmod til at lære nye arbejdsområder at kende
  • har gode kompetencer inden for formidling både skriftligt og mundtligt
  • er serviceminded og kan møde kollegaer, chefer og ledere i øjenhøjde

Dialog og samarbejde er en central del af stillingen, og du evner at sætte dig ind i og imødekomme enhedernes behov. Du kan formidle din faglighed enkelt og præcist, så forskellige målgrupper forstår baggrunden for dine forslag og beslutninger. Du kan gennemskue sammenhænge, ser løsningsmuligheder frem for udfordringer og forstår at navigere i en politisk styret organisation.

Om os
Du kommer til at indgå som er en del af teamet Regnskab og Indkøb, hvor vi arbejder strategisk med indkøbsopgaven. Vi arbejder med en bred portefølje af opgaver fra organisationsudvikling og kontrol til økonomistyring, analyser og programledelse. Vi fungerer som strategisk sparringspartner for direktionen og forvaltningens institutioner og betjener borgmesteren og Kultur- og Fritidsudvalget. Det betyder, at der er en bred kontaktflade i organisationen, som spænder bredt fra idrætsanlæg og kulturhuse, over biblioteker og borgerservice til digitalisering og sagsbehandling. Det er vores fornemmeste opgave at sikre, at forvaltningen kan fokusere på at skabe de bedste kultur- og fritidstilbud til borgerne.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen forventes besat hurtigst muligt og senest den 1. oktober 2024. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn og ansættelse sker i overensstemmelse med gældende overenskomst. Vi holder til på Nyropsgade i København V., tæt på offentlig transport. Vi kan tilbyde en god kantineordning, frugtordning, fitness rum samt gode udviklingsmuligheder og en uformel tone, hvor vi finder plads til sjov og hygge i en travl hverdag.

Yderligere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Helle Beck Mikkelsen på 2349 7035.

Søg via linket senest onsdag den 14. august 2024 
Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 34.

Kultur- og Fritidsforvaltningen 
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.