Ny kollega til vedligeholdelse af kontoplan til Kultur- og Fritidsforvaltningen

Søg jobbet

Drift og service
It og kommunikation
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være den vigtige medspiller i vores team, der arbejder med en bred vifte af opgaver inden for regnskab, databehandling og optimering af processer i KFF? Og har du en udtalt analytisk sans for økonomi- og stamdata?

Du vil blive ansat i Regnskab og Indkøb i Center for Økonomi, Digitalisering og Optimering og vil i høj grad skulle arbejde ud mod resten af forretningen i Kultur- og Fritidsforvaltningen.

Du vil samarbejde med forvaltningens controllere om at sikre, at enhederne i forvaltningerne har opdaterede kontoplaner, hvilket er en forudsætning for retvisende budgetter og regnskab.

Dine primære arbejdsopgaver
Du bliver forvaltningens stamdata-ansvarlige, hvor du udover driften vil være den, der fortsat sikrer udvikling og optimering af arbejdsområdet, både det procesmæssige og den digitale understøttelse.

Dine primære opgaver vil være, at:

  • sikre at forvaltningens kontoplan vedligeholdes i kommunens økonomisystem
  • understøtte forvaltningen i forbindelse med organisationsændringer
  • yde service og rådgivning – bl.a. ved at være i tæt kontakt med controllere i forvaltningen
  • proaktivt bidrage til optimering af vores driftsprocesser, styrings-set up og forretningsregler

Din profil
Vi forstiller os, at du har en videregående uddannelse, alternativt kan du være uddannet professionsbachelor inden for kontor. Det vigtigste er, at du kan se dig selv i et job, hvor du kombinerer din viden om økonomisk stamdata med tværfaglig viden og udvikling.

Derudover forventer vi, at du:

  • kan lide at arbejde med store mængder af data, motiveres af at nørde med tal og har stærke Excel-kompetencer
  • har en skarp analytisk sans, hvor du både kan fokusere på detaljen og kan se data i en større sammenhæng
  • har en god systemforståelse og interesse for sammenhænge på tværs af systemer
  • kommunikerer klart og tydeligt i skrift og tale

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til SAP og vedligehold af økonomiske stamdata. Du vil få en grundig indføring i opgaven ved opstart.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen forventes besat snarest muligt og senest pr. 1. september 2024.

Du aflønnes efter gældende overenskomst. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Arbejdsstedet er Nyropsgade 3, København V.

Vedhæft gerne eksamensbevis samt anden relevant dokumentation til din ansøgning.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder Michael Hansen på 6162 2065.

Søg via linket senest onsdag den 7. juli 2024.
Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 28.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.