Miljøsagsbehandlere til enheden for Udeservering og Støj

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger medarbejdere, der har lyst til at bidrage til at sikre en balance i byen både i dag-, aften- og nattetimerne.

I Udeservering og Støj håndterer og forebygger vi gener fra byggepladser, restaurationer, udendørs musikarrangementer og udeservering. Vi er en enhed med mange berøringsflader, og vi samarbejder derfor tæt med andre fagområder og forvaltninger for at sikre en sammenhængende opgaveløsning.

Som miljøsagsbehandler vil din kerneopgave være at håndtere borgerhenvendelser. På baggrund af borgerhenvendelser fører du tilsyn med hhv. byggepladser, ventilationsanlæg, diskoteker, bevillinger mv. med afsæt i miljøbeskyttelsesloven. Du konstaterer eventuelle lovovertrædelser og håndterer og håndhæver disse. Derved er du med til at skabe rammen for et godt byliv og styrke kommunens samarbejde med byens mange brugere.

Om jobbet
Jobbet indeholder mange forskellige opgaver herunder at føre tilsyn, håndtere gener fra støj i byrummet, administrative arbejdsopgaver og nattevagter.

Jobbet indeholder bl.a. at

  • håndtere borgerhenvender og føre tilsyn med hhv. byggepladser, udendørsmusik arrangementer, restaurationer mv.
  • håndtere støjgener fra bl.a. ventilationsanlæg, byggepladser og natteliv
  • udføre støjmålinger til brug for sagsbehandlingen
  • vejlede borgere og erhvervsliv om gældende lovgivning og dokumentere dit arbejde i vores sagsbehandlingssystemer
  • have nattevagter omkring 25 gange årligt

Dine arbejdsopgaver
Den fysiske tilstedeværelse i byen er en forudsætning for enhedens arbejde. Sammen med dine kollegaer er du med til at håndhæve kommunens ordensregler, og du bidrager til en respektfuld adfærd i det offentlige rum.

Vi lægger stor vægt på, at vores rolle som myndighed forvaltes som et samarbejde mellem kommunens og byens brugere. Du vil derfor ikke kun fungere som myndighed, men også som sparringspartner med en vejledende funktion. Din opgave vil herudover bestå i at håndhæve reglerne på området administrativt samt dokumentere dit arbejde, så borgere og virksomheder har mulighed for at følge med i, hvad der sker i sagsbehandlingen.

Hvem er du?

  • du har måske en miljøteknisk baggrund eller stor interesse i lyd – eller lignende kompetencer, som kan bruges fagligt i de opgaver du skal løse hos os
  • du møder alle mennesker i øjenhøjde og har stærke samarbejdsevner
  • du formår at veksle mellem at skulle arbejde selvstændigt og indgå i teams
  • du har en åben personlighed og er dialogskabende
  • du trives med skriftende arbejdstider og arbejdspres

Drømmer du om en hverdag med stor fleksibilitet?
Så vil vi meget gerne have dig med på holdet. Du bliver en del af en dynamisk arbejdsplads med dedikerede og tværfaglige, dygtige kollegaer. Vi har en respektfuld og uformel omgangstone på arbejdspladsen, og vi har stort fokus på, at der er balance mellem privat- og arbejdsliv. Det er ikke et krav at du har kommunal erfaring,
da du vil blive oplært grundigt i vores myndighedsområde.

Sammen med os får du

  • gode muligheder for faglig udvikling
  • en centralt beliggende arbejdsplads på Islands Brygge i København
  • 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause, fleksible arbejdstider (flekstidsordning) og mulighed for hjemmearbejde og anvendelse af fleksible arbejdsuger

Enheden Udeservering og Støj har duoledelse, dvs. du vil opleve at referere til to forskellige chefer alt efter en sags faglige ophæng.  

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med forhandlingsberettiget faglig organisation. Det er ikke muligt at blive ansat på en akademisk overenskomst i denne stilling.

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen inkl. frokostpause.

Vi ønsker stillingen besat den 1. marts 2025 eller snarest muligt derefter.

Din arbejdstid vil være en kombination af sagsbehandling i dagtimerne og aften- og nattevagter. Nattevagterne har fast mødetid, mens du i resten af arbejdstiden vil være omfattet af en flekstidsaftale. Nattevagter aflønnes særskilt i henhold til lokal aftale.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er på velkommen til at kontakte enhedschef Sine Jochumsen på 24 52 43 05.

Sammen med din motiverede ansøgning beder vi dig vedlægge CV og evt. eksamensbeviser og referencer.

Vi gennemfører blind rekruttering. Det vil sige, at alle oplysninger om navn, alder, køn, etnicitet o.l. vil blive slettet for ansættelsesudvalget.

Søg via linket senest søndag den 12. januar 2025
Vi forventer at afholde samtaler uge 4. 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.