Medarbejdere til at fremme cirkulær økonomi i København og styre Københavns Kommunes ressource- og affaldsplan

Søg jobbet

Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Brænder du for at arbejde med omstillingen til en cirkulær økonomi og bidrage til en mere klimavenlig hverdag med fokus på reduktion af københavnernes affald samt på genbrug og genanvendelse?
Har du lyst til at arbejde med
cirkulær økonomi gennem projekter eller at sikre implementeringen af Københavns Kommunes ambitiøse ressource- og affaldsplan?
Så er du måske vores kommende kollega. Vi søger to nye kolleger til enheden Affaldsplanlægning i afdelingen Klima og Byudvikling i Teknik- og Miljøforvaltningen. 

Projektleder til at fremme cirkulær økonomi
Vi søger en kollega, der kan deltage i udvikling og opfølgning af behandlingskontrakt for tekstiler, håndtering af ny kontrakt for behandling af restaffald til forbrænding, tage ansvaret for kontraktstyring af behandlingskontrakten for papir og pap samt deltage i et projekt om miljøstationer. Desuden er der en opgave med koordinering af kvalitetssikring af fagligt indhold i kommunens kommunikation.

Du bliver en del af vores dygtige Team Cirkulær Økonomi på i alt ti personer, som nyder godt af gensidig sparring og inspiration i hverdagen.

Opgaverne, som teamet løser består bl.a. i:

  • udbud af affaldsbehandling
  • kontraktstyring af affaldsbehandlingskontrakter
  • projektledelse af udviklingsprojekter for nye fraktioner til genanvendelse, herunder bleer, madrasser, tekstiler, keramik og porcelæn, materialestrømme for København mv.
  • betjening af chefer, direktion og politikere

Porteføljeleder til ressource- og affaldsplan
Vi søger også en kollega, der sammen med den anden porteføljeleder kan være med til at igangsætte og drive Københavns Kommunes kommende Ressource- og Affaldsplan 2030 samt bidrage til at færdiggøre den nuværende Ressource- og Affaldsplan 2024.

Som porteføljeleder for ressource- og affaldsplanen indgår du i Team Ressourceplan, som består af fire personer.

Opgaverne, som teamet løser er bl.a.:

  • at sikre overblik over fremdrift på ressource- og affaldsplanens indsatser
  • at koordinere med projektledere for indsatser i ressource- og affaldsplanen
  • at være bindeled mellem projektledere, ledelsen og det politiske niveau
  • informationsarbejde og udarbejdelse af bladet Affald KBH
  • understøttelse af projektledere i forhold til økonomi, udarbejdelse af budgetter og andre økonomirelaterede opgaver

Ressource- og Affaldsplan 2030 skal styrke Københavns Kommunes igangværende omstilling til et samfund, hvor ressourcer og produkter holdes i et lukket kredsløb så længe som muligt, og hvor forbruget af nye produkter minimeres. Planen indeholder en række ind­satser, der skal minimere mængden af affald i København og øge mængden af genbrug og genanvendelse blandt københavnerne og virksomhederne i kommunen. Planen udgør ét af flere elementer i at skabe den bæredygtige udvikling i København, som i øvrigt rammesættes i Kommuneplanen og Københavns Kommunes Klimaplan. Vi forventer, at Ressource- og Affaldsplan 2030 træder i kraft den 1. januar 2025.

Om dig
Vi forventer, at du:

  • har en relevant akademisk uddannelse
  • har viden om og erfaring fra ressource- og affaldsområdet
  • brænder for at udvikle København, så kommunen kan bidrage til udviklingen af et samfund baseret på cirkulær økonomi
  • har gode samarbejdsevner og trives med at arbejde med en bred vifte af interessenter
  • trives med at navigere i en hverdag, hvor der er mange bolde i luften, og samtidig kunne holde fokus på de overordnede strategiske prioriteter
  • gerne erfaring fra en politisk ledet organisation

For stillingen som projektleder til at fremme cirkulær økonomi gælder særligt, at du:

  • trives i udviklingsprocesser, hvor løsningen er udviklingsbaseret og ikke altid er en standardløsning
  • har projektledererfaring og kan lide at arbejde projektorienteret sammen med personer med andre fagligheder
  • har forståelse for cirkulær økonomi og de mekanismer, der er gældende i en grøn omstilling
  • minimum har tre års erfaring fra en lignende stilling

For stillingen som porteføljeleder for ressource- og affaldsplanen gælder særligt, at du:

  • har gode analytiske kompetencer og formår at skabe et overblik på tværs af indsatser
  • kan agere bindeled mellem projektledere og ledelsen og sikre udarbejdelse af beslutningsoplæg til styregruppen og Teknik- og Miljøudvalget  
  • er god til at håndtere og afkode data, fx omkring budgetter og strategisk anvendt data om fremdrift og effekter
  • har erfaring med at facilitere workshops for bl.a. projektledere
  • har minimum fem års erfaring med lignende opgaver

Om enheden
I Enheden Affaldsplanlægning er vi ca. 30 medarbejdere fordelt på fire teams, som arbejder for at fremme cirkulær økonomi på højt plan og et CO2-neutralt København. Vi er en enhed, hvor der er højt til loftet, god stemning, og hvor du vil opleve en stor grad af frihed under ansvar i forhold til den daglige opgaveløsning. Vi taler åbent om tingene og ved, at vi alle skal bidrage til at skabe og bibeholde en god arbejdsplads.

Om afdelingen
Du kommer til at arbejde sammen med ca. 350 dedikerede kolleger i afdelingen Klima og Byudvikling, der alle brænder for at gøre København til en endnu bedre og mere bæredygtig by at leve, bo og bygge i. Afdelingen har 11 faglige enheder og et sekretariat, der med helhedssyn, nysgerrighed og høj faglighed løser opgaver indenfor affald og ressourcer, jorddeponi, klimaindsatser, byplanlægning, almene boliger, udsat by og analyser.

Som medarbejder i Klima og Byudvikling skal du have lyst til at indgå i samarbejder og projekter, der går på tværs af fagområder og fagligheder. Vi mener, at de gode løsninger bliver stærkere og mere effektfulde, når vi løser dem i fællesskab – koordineret og på tværs af fag, enheder og myndighedsområder. Vi har desuden som norm at gøre det ordentligt, gøre det sammen og gøre det for København. Vi har det lange lys på og har formuleret en fælles strategi, der sætter retning for vores arbejde de kommende år.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den faglige organisation. I Klima og Byudvikling har vi 37-timers arbejdsuge og mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen. Vi holder til i lyse lokaler i Njalsgade på Islands Brygge. Vi ønsker stillingerne besat den 1. oktober 2024 eller snarest muligt derefter.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte enhedschef Merete Kristoffersen på 2612 0391, teamleder for Cirkulær Økonomi Susanne Lindeneg på 3036 4388 eller teamleder for Ressourceplan Charlotte Gisselmann Jessen på 2165 5081.

Søg via linket senest søndag den 18. august 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 21., 22. og 26. august.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.