Leder til enheden Drifts- og Procesoptimering i Center for Rengøring

Søg jobbet

Ledelse
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Nu har du muligheden for at søge en spændende lederstilling. Vi leder nemlig efter en chef med høje ambitioner om at levere og udvikle Københavns Kommunes samlede rengøringsservice til gavn for borgere og kollegaer i kommunen. Hos os kan du virkelig være med til at gøre en forskel.

Om Center for Rengøring
Center for Rengøring er et selvstændigt center i Københavns Ejendomme, en koncernenhed under Københavns Kommunes økonomiforvaltning. Center for Rengøring har til opgave at levere, udvikle og optimere rengøringsydelser i Københavns Kommune.

Vi er den største offentlige rengøringsorganisation i Danmark, og vores ambition er at være den bedste af sin slags. Vi har derfor fokus på fordelene ved at have en kommunal rengøringsenhed. Udover effektiv rengøring gælder det fx bæredygtighed samt medarbejdertrivsel og kundetilfredshed.

Center for Rengøring består af i alt 1.350 medarbejdere fordelt på 32 distrikter i tre driftsenheder, der primært leverer rengøringsydelsen, og tre driftsunderstøttende enheder, der udvikler, administrerer og kvalitetssikrer rengøringsdriften.

Vi er omtrent halvvejs i en flerårig transformation af vores rengøringsorganisation. Formålet er at opbygge en forretningsmodel og konsolidere en stordrift. Det betyder både, at mange af vores udviklingsaktiviteter er projektorganiserede på tværs af centeret, og at vi til oktober går i luften med et nyt it-system, der bl.a. skal understøtte vores vagtplanlægning og kontraktstyring.

Om enheden Drifts- og Procesoptimering
Du er organisatorisk placeret i enheden Drifts- og Procesoptimering og har det daglige ledelsesansvar for 13 medarbejdere, herunder en kontorelev og fem fleksjobbere. Du indgår desuden i centerledelsen med de fem øvrige enhedschefer og centerchefen.

Det er ikke tilfældigt, at vi skriver lidt om centeret før vi fortæller om den enhed, du skal være leder af. Hos os er det nemlig helheden, der er det vigtigste, for du skal først og fremmest have forståelse for den kerneopgave, vi løfter i centeret, og som vi i centerledelsen har et fælles ansvar for at lykkes med: Den samlede drift og udvikling af rengøringsydelsen hos vores kunder på tværs af hele Københavns Kommune.

Det betyder også, at vi ikke forventer, at du har en rengøringsfaglighed eller erfaring fra området. Til gengæld forventer vi, at du tager din opgave som leder for en driftsunderstøttende enhed på dig. Drifts- og Procesoptimering er nemlig dér, hvor vi har samlet alle vores dygtige administrative medarbejdere, så enheden kan understøtte hele centeret.

Vi udnytter, at vi er en stor butik og det betyder, at du skal lede et specialiseret arbejdsfællesskab, der særligt tager ansvaret for

  • personaleadministrative processer som fx rekruttering, administration af uddannelsestiltag og jobordninger
  • ledelsesunderstøttelse, fx journalisering, mødebookinger og referatskrivning
  • HR-relaterede opgaver, herunder understøttelse af hhv. MED-udvalg og arbejdsmiljøgruppen
  • datavalidering i systemunderstøttelsen af centeret, fx når der udsendes kvalitetsrapporter
  • kommunikation på tværs af organisationen, uanset om der er tale om personalehåndbog, breve i e-Boks eller generel info på Microsoft Teams
  • ledelsestilsyn og procesoptimering af vores forretnings- og arbejdsgange
  • den tekniske telefonsupport af vores rengøringsassistenter

Drifts- og Procesoptimering er en uundværlig del af Center for Rengøring og derfor er det også forventningen, at de behov, der måtte opstå for udvikling eller prioritering i opgaveløsningen, er noget, som du og enheden er med til at få til at lykkes i stærkt samspil med den øvrige organisation.

Vores forventninger til dig
Vi forventer, at du er en nysgerrig og ambitiøs leder, der sammen med dine medarbejdere kan sætte mål og eksekvere. Centerets størrelse og opgavernes forskellighed kræver, at du som person har erfaring med at sikre både fokus på og forståelse af drift, optimering af service og en god dialog med vores kunder og kollegaer.  

Vi gør rent på mere end 900 lokationer og har en bred kundekontakt. Du skal derfor være tilgængelig og lyttende overfor kundernes behov, kunne foretage den rette forventningsafstemning og skabe tryghed omkring vores leverancer på rengøringsområdet. Medarbejderne er nøglen til god service, og din relation til organisationerne, der repræsenterer medarbejderne, er derfor også afgørende for et vellykket samarbejde.

Vejene til stillingen kan være mange, men det vigtigste for os er, at du:    

  • har erfaring med ledelse eller et tydeligt talent for ledelse
  • kan se dig selv i en tværgående centerledelse, hvor vores fælles ansvar for den samlede opgaveløsning er det, der både motiverer og styrer hverdagen
  • har blik for den gode business case og ser effektiviseringsmuligheder
  • er god til at skabe relationer til alle typer af kunder på tværs af organisatoriske skel
  • har en involverende, empatisk ledelsesstil
  • ser diversitet i medarbejdersammensætning og opgaveløsning som en fordel, der også sikrer gode resultater på sigt

Vi tilbyder dig
Hos os kan du sætte din faglighed i spil i en stilling og i et miljø med masser af mulighed for at udøve indflydelse. I Center for Rengøring udfører vi en samfundskritisk opgave til gavn for hele København, og du får et stort handlerum til at udvikle og udføre opgaverne.

Vi garanterer engagerede, fagligt dygtige kollegaer og medarbejdere, som fokuserer på at samarbejde om løsningerne, udvikling og tværfaglig vidensdeling. Din arbejdsdag vil være travl og varieret, og du vil have løbende kontakt med en bred palette af kunder og kollegaer.

Vi er en arbejdsplads med høj grad af diversitet både på alder, baggrund, kulturer og interesser. Hos os skal det være sjovt at gå på arbejde, både fagligt og socialt. Drifts- og Procesoptimering er ligesom resten af centeret i høj trivsel med et lavt sygefravær, og det er det, vi prioriterer højest.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst med Københavns Kommune og principperne i Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstid. Vi forventer, at du kan tiltræde stillingen 1. oktober 2024. Vi har en uformel tone i et åbent og livligt storrumskontor. Hos os har vi en god balance mellem arbejds- og privatliv. Du ansættes i Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme, Center for Rengøring. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Københavns Kommune og pågældende organisation efter principperne i Ny Løn. Din arbejdsplads er hos Center for Rengøring på Borups Allé i København NV.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos centerchef Laura Togsverd-Madum på 4044 8924.

Søg via linket senest fredag den 2. august 2024
Vi forventer at holde samtaler i uge 33 og 34. Der kan indgå test.

Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m². Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.