Kommunikationskonsulent til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune (vikariat)

Søg jobbet

It og kommunikation
Politik og administration
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Vil du være med til at lave god kommunikation til borgere, samarbejdspartnere og medarbejdere på beskæftigelsesområdet?

Vi søger en dygtig kommunikator til Ledelsessekretariatet på Rådhuset i et vikariat frem til sommeren 2025.  

Om jobbet 
Vi søger en kollega med en kommunikationsfaglig baggrund og et skarpt blik, som kan være med til at rådgive og styrke kommunikationen i vores forvaltning.  

Beskæftigelsesområdet er under forandring, og det kræver kommunikation af høj kvalitet til borgere, samarbejdspartnere, medarbejdere og ledere. Som kommunikationskonsulent hos os skal du derfor have blik for både de interne forhold i forvaltningen og det, der sker i verden omkring os.  

Du får til opgave både at producere indhold og rådgive om gode kommunikationsløsninger, fx når vi skal tilrettelægge den interne kommunikation om kommunens store trivselsundersøgelse, og når vi skal fortælle vores omverden om forvaltningens indsatser og tiltag for at hjælpe borgere i job og uddannelse.  

Med dig er vi tre konsulenter og en student i teamet. Vi arbejder tæt sammen, byder ind med gode idéer og hjælper hinanden i mål med opgaverne.  

Dine opgaver 

Du kommer til at bidrage til – og selv løbe med – mange forskellige typer af opgaver, det kan fx være at 

  • udarbejde og rådgive om tekster til fx pjecer og hjemmesider  
  • skrive gode historier til intra og sociale medier 
  • udarbejde information til forvaltningens intranet 
  • planlægge kampagner, der fx skal få flere virksomheder til at ansætte medarbejdere med handicap eller få unge i fritidsjob 
  • tilrettelægge interne og eksterne kommunikationsindsatser og udarbejde kommunikationsplaner

Hvem er du  

Vi forventer, at du 

  • allerede er en dygtig kommunikator, der kan give kommunikationsfaglig rådgivning og sparring, og som kan omsætte omfangsrige faglige oplæg og tekster til god og forståelig kommunikation  
  • trives med at dykke ned i problemer, når teknikken driller og være med til at finde de gode løsninger 
  • sætter pris på at samarbejde med dine kolleger i teamet og med kolleger i resten af forvaltningen 
  • sætter en ære i at lykkes med at få forskellige fagligheder og organisatoriske hensyn til at mødes i kommunikationen 
  • har en relevant uddannelse

Kendskab til Københavns Kommune og/eller Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen er en fordel, men ikke et krav. 

Løn- og ansættelsesforhold 
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.

Stillingen er på 37 timer pr. uge. Tiltrædelse snarest muligt eller senest 1. december 2024.  

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Trine Korsgaard på 2580 9012.

Vi arbejder p.t. med et forsøg på at anonymisere ansøgningerne til ledige stillinger. Det forsøg indgår denne ansøgningsproces i. Derfor ser ansættelsesudvalget ikke dit navn og evt. foto samt oplysninger, såsom køn, alder, etnicitet og civilstand, før de har udvalgt kandidater til samtale. Som ansøger skal du dog skrive dit CV og din ansøgning, som du normalt vil gøre.  

Søg via linket senest torsdag den 3. oktober 2024. 
Vi forventer at afholde samtaler primo uge 41 og i uge 43, og der vil være en case mellem 1. og 2. samtale.  

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Forvaltningens ca. 1.900 medarbejdere understøtter københavnske virksomheder med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne og stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. 

Læs mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen