Københavns Kommune søger en teknisk systemejer til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens største IT-system

Søg jobbet

It og kommunikation
Fuldtid
Fastansættelse

Københavns Kommune søger en teknisk systemejer til at understøtte samarbejdet mellem IT, jobcenter og ekstern leverandør i driften af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens største IT-system.

Trives du med stort ansvar og mange samarbejdspartnere, og synes du samtidig, digitalisering er spændende? Så er du måske vores nye tekniske systemejer.

I Københavns Kommunes Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning er vi hvert år i kontakt med ca. 100.000 borgere og 17.500 virksomheder. Til at understøtte beskæftigelsesindsatsen arbejder størstedelen af forvaltningens ca. 2.000 medarbejdere i IT-systemet Fasit, der dokumenterer borgernes forløb, aftaler, samtaler, rekrutteringsinitiativer, kontakt med virksomheder, sanktioner m.m.

Da vores nuværende tekniske systemejer har fået nyt job i en af landets største private virksomheder, mangler vi en ny medarbejder, der kan understøtte Fasit. Det er et stort plus, hvis du har teknisk erfaring fra lignende stillinger og forstår dig på IT-drift, netværk, servere, konfigurering, fejlsøgning, softwareudvikling mv., men det er ikke et krav for at komme i betragtning til stillingen.

Den vigtigste kompetence for at blive en succes i stillingen er evnen til at lytte, kommunikere tydeligt, inddrage brugere og samarbejde på tværs af en stor organisation. Konkret betyder det, at du internt i forvaltningen får en stor samarbejdsflade med de brugere, der anvender systemet, og de medarbejdere, der supporterer. Eksternt får et du vigtigt samarbejde med leverandøren af løsningen.

Udover samarbejde og kommunikation er det vigtigt, at du både kan arbejde med fx systemintegrationer, logning, dokumentation mv., samtidig med at du har blik for de store linjer og behov i organisationen.

Stillingen kræver stor selvstændighed i opgaveløsningen, men du kommer til at få et tæt samarbejde med andre systemejere og øvrige kollegaer i kontoret. Du vil i det daglige indgå i tæt samarbejde med den forretningsmæssige systemejer på Fasit.

Dit arbejde vil indeholde følgende opgaver:

  • Agere teknisk vidensperson for dit system og dets integrationer ved driftsproblemer og opståede fejl samt ved ændringer og tilføjelser af nye funktioner
  • Inddrage centre og enheder i forvaltningen om fx arbejdsgange og anvendelse af systemet
  • Sikre et tæt og frugtbart samarbejde med leverandøren om udvikling og drift af dit system
  • Planlægge og styre alle aktiviteter omkring håndtering af systemejerrollen, fx risikovurdering, IT-beredskab mv. 
  • Drive og skabe værdifulde faglige netværk om brugen af Fasit

I stillingen lægger vi vægt på, at du:

  • har stor erfaring med at samarbejde med forskellige faggrupper på tværs af en kompleks organisation
  • er tydelig i din kommunikation og kan bevare overblikket i pressede situationer  
  • har en god forståelse for brugernes perspektiv og kan formidle teknisk viden på en let og forståelig måde
  • har gode kompetencer som tovholder og vidensperson i projektopgaver
  • har lyst til at varetage alle roller af leverandørstyringen, herunder vedligeholde systemdokumentation, kontrol af leverandørdokumentation, opfølgning på driftsrapporter mv.

Det er også et plus, men ikke et krav, hvis du har kendskab til beskæftigelsesområdet.

Hvad kan vi tilbyde?
Du bliver en del af Kontor for Digitalisering, som består af ca. 35 medarbejdere, der arbejder med mange aspekter af udvikling og support på IT og digitalisering. Sammen er det vores hovedopgave at sikre de bedste arbejdsbetingelser for medarbejderne og vores kerneopgave i forvaltningen.

Du bliver en del af en professionel organisation, hvor vi arbejder evidensbaseret, har høje faglige ambitioner og er åbne for at tænke nyt. Vi prioriterer tid til videndeling og sparring, og vi er altid åbne for nye ideer og aktiviteter, der skærper vores faglighed, f.eks. ved at deltage i netværk og konferencer. Vi lægger også stor vægt på at samarbejde og hjælpe hinanden med vores opgaver.

Du kommer til at arbejde centralt i København med god mulighed for fleksibilitet, fx en ugentlig hjemmearbejdsdag, samt mulighed for at spare en fridag op til afholdelse hver 14. dag. Vi lægger stor værdi i og vægt på, at ansvarlighed og engagement spiller en vigtig rolle både for dig såvel som for teamet som helhed.

Og så vægter vi det højt at have det sjovt, når vi arbejder.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om Ny Løn.

Stillingen forventes besat pr. 1. november 2024. Ansættelsesstedet er Bernstorffsgade 17, 1577 København V.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til konstitueret souschef Christian Schultz Albèr på 4031 2155 eller forretningsmæssig systemejer for Fasit Stine Tornemand på 5180 4987.

Søg via linket senest torsdag den 12. september 2024

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 

I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.