Københavns Ejendomme (KEID) søger en administrationsøkonom, som ønsker ansvaret for at sikre valide data til vagtplanlægning og økonomistyring

Søg jobbet

Drift og service
Økonomi
Fuldtid
Fastansættelse

Sætter du en ære i at sikre at data er korrekte og tallene stemmer? Er du nysgerrig og ansvarsbevidst? Og trives du ved at have faste driftsopgaver i et miljø med højt tempo og godt humør.

Så har vi en nyoprettet stilling, der kan være lige noget for dig.

Vi søger en administrationsøkonom, som ønsker ansvaret for at sikre valide data til vagtplanlægning og økonomistyring i en organisation med samlet 1.250 medarbejdere og en driftsøkonomi på mere end 400 mio. kr. 

Du bliver ansat i enheden Udvikling og Planlægning, som er en del af Københavns Ejendomme (KEJD). KEJD er en tværgående koncernenhed i Københavns Kommune, forankret i Økonomiforvaltningen. KEJD har ansvar for vedligeholdelse og drift af kommunens ejendomme.

Om stillingen
Vi er omtrent halvvejs i en flerårig forandring, der dybest set er en omkalfatring af hele vores organisationen. Vi er i gang med beskrivelse og udvikling af processer, ledelsestilsyn og en forretningsmodel. Vi gennemgår alt data og er ved at implementere den nødvendige systemunderstøttelse. Det indebærer at udvikle det driftssetup, der er nødvendigt for, at vi har valide data til både at sikre korrekt bemanding af vores lokationer og en grundig budgetopfølgningsmodel til at holde styr på vores samlet økonomi.

Vi har brug for hjælp til at sikre, at vores data bliver ved med at være korrekte, og at alle ledere får den nødvendige hjælp til at styre deres økonomi. For at sikre dette har vi oprettet en ny stilling.

Opgaverne er vi stadigt ved at udviklet og definere, men vi ved at det indebærer

  • Ledelsestilsyn af alle kontrakter. Hvilket indebærer en kontrol og opfølgning på, om kontrakttimerne stemmer overens med medarbejdernes vagtplan og medarbejdernes vagtplan stemmer overens med deres ansættelsestid
  • Klargøring og tjek af data til rengøringsledernes og centerledelsens budgetopfølgning
  • Årligt kontrol af medarbejdernes vagtplan daglige vagtplaner i vores planlægningssystem (M_Solution) er i overensstemmelse med medarbejdernes vagtplaner i kommunens vagtplanlægningssystem (KAS)
  • Kontrol af at medarbejdernes udbetalte mer- og overarbejde
  • Årligt kontrol af medarbejdernes løndata er i overensstemmelse med de gældende overenskomster

Hos os står du ikke alene, og du vil få gode kollegaer, der vil hjælpe dig med at sætte dig ind i tingene. Men på sigt vil du få det fulde ansvar for ovenstående driftsopgaver. Samtidig vil du skulle indgå i centerets udviklingsprojekter vedrørende udvikling af den mest optimale vagtplanlægning og økonomistyring. Du vil løbende få ansvaret for de løsninger, der udvikles udover de ovennævnte. 

Om dig
Du kan være nyuddannet eller have en masse erfaring. Du kan fx være uddannet administrationsøkonom, men også meget andet.  

For at lykkes i stillingen skal du have et godt humør, gåpåmod og kunne lide at kommunikere med mange forskellige mennesker i løbet af din dag. Du skal kunne arbejde selvstændigt, struktureret og overholde deadlines. Du skal have flair for at arbejde med tal og se mening og sammenhæng i større datamængder. Det er okay, hvis du endnu ikke er Excel-haj, men du skal have lyst til at blive det.

Hvem er vi?
Du vil blive en del af kontoret Udvikling og Planlægning, hvor du får 15 kollegaer. Udover planlægning af den daglige rengøring på alle kommunens enheder spiller vi også en central rolle i forhold til at udvikle en stabil og effektiv driftsorganisation, der både kan levere høj kvalitet i rengøringen, men også på sigt kan effektivisere ydelsen og gøre den billigere for kunden. Vi er som kontor kendetegnet ved et fortsat fokus på høj trivsel og godt kollegaskab. Der er altid nogen at grine med, sparre med, spise frokost med eller tage til fredagsbar med.

Vi er en del af Center for Rengøring, hvor dine nærmeste kollegaer vil være rengøringsledere og understøttende administrative medarbejdere, dertil er vi ca. 1.200 rengøringsassistenter. Vi vægter det tværgående samarbejde og har et kontinuerligt fokus på at udvikle vores arbejdsfællesskaber og ønsker i høj grad, at du sætter dit præg på samarbejdet.

Vi tror på ansvarliggørelse gennem uddelegering, så du får stort handlerum til at udvikle og udføre dine opgaver. Til gengæld sikrer vi ledelsesmæssig opbakning og feedback på opgaveløsningen.

Vi tager ansvar for, at du kan indfri dine faglige ambitioner.

Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn.

Stillingen er på 37 timer inkl. en halv times frokost og flekstidsordning. Stillingen er i udgangspunktet til besættelse den 1. september.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattest.

Du vil få din arbejdsplads på Borups Allé 177.

Har du spørgsmål
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Udvikling og Planlægning Stine Lindegaard Jacobsen på 6114 1940.

Søg via linket senest tirsdag den 6. august 2024
Vi forventer at holde samtaler i uge 33. Der vil være en faglig test i forbindelse med rekrutteringsforløbet.

Om Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme er Københavns Kommunes ejendomsenhed. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.