Jurist med forvaltningsretlige kompetencer til centralforvaltningen i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Er du jurist og interesseret i at arbejde i krydsfeltet mellem jura og politik indenfor beskæftigelses- og integrationsområdet?
Vil du være en del af et juridisk kontor med gode kollegaer, faglige udfordringer og alsidige arbejdsopgaver?

Så er du måske vores nye jurist i centralforvaltningens kontor for jura og udbud i Danmarks største beskæftigelses- og integrationsforvaltning.

Hvem er vi? 
Kerneopgaven i kontoret er at skabe de bedste rammer for at få borgere i job og uddannelse og sikre, at borgere bliver afklaret, så de kan komme godt videre. Det gør vi blandt andet ved at understøtte organisationen juridisk på flere niveauer. Nogle af de juridiske opgaver i kontoret omfatter juridisk råd- og vejledning, klagesagsbehandling, aktindsigter efter offentlighedsloven, legalitets- og kvalitetssikring, lærings- og udviklingsaktiviteter samt betjening af direktionen, borgmester og udvalg. Vi samarbejder tæt med andre dele af forvaltningen og har løbende dialog med eksterne samarbejdspartnere.

Jobbet
Kontor for Jura og Udbud håndterer de juridiske aspekter af beskæftigelses- og integrationsområdet indenfor ressortlovgivningen, forvaltnings- og databeskyttelsesret samt kommunalret. Du skal sammen med 14 engagerede kolleger juridisk understøtte forvaltningens ansvarsområder.

Jobbet indeholder stor variation i opgaverne, hvor nogle løses selvstændigt og andre i tæt samarbejde med kollegaer. Som jurist i kontor for jura og udbud skal du bidrage til at sikre et stærkt juridisk fundament for opgaveløsningen i organisationen og understøtte en juridisk korrekt   sagsbehandling. Jobbet kræver en løsningsorienteret tilgang til juraen, hvor vi indenfor de juridiske rammer hjælper organisationen med at finde de bedste løsninger. Vi prioriterer et stærkt fagligt sparringsmiljø, hvor trivsel og arbejdsglæde går hånd i hånd. Vores arbejdsplads er præget af stor fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejde. Vi har kantineordning, frugtordning og diverse sociale arrangementer i løbet af året.

Dine primære opgaver vil være

  • juridisk vejledning og sparring
  • genvurdering af klager efter retssikkerhedsloven og besvarelse af klager til borgerrådgiveren, borgmesteren og Datatilsynet
  • juridisk kvalitetssikring af indstillinger til direktion, borgmester og udvalg
  • udarbejdelse af notater indenfor kontorets fagområde
  • at bistå med at omsætte juraen til praksisnære løsninger
  • lærings- og udviklingsaktiviteter, der understøtter en ensartet sagsbehandling af høj kvalitet

Vi forestiller os, at du

  • er udannet cand.jur., har kompetencer og erfaring indenfor forvaltningsret og med konkret sagsbehandling
  • har erfaring fra en offentlig myndighed, fx fra en kommune, styrelse eller et ministerium
  • selvstændigt kan sætte dig ind i nye retsområder og problemstillinger
  • har kendskab til beskæftigelses- og integrationsområdet samt kommunalret eller har stærk motivation for at få det og er indstillet på at løse opgaver indenfor områderne
  • er god til at formidle juridiske problemstillinger på en forståelig måde
  • kan 'skære en sag til' og mestrer balancen mellem kvalitet og effektivt i opgaveløsningen
  • er opsøgende, proaktiv og helhedsorienteret i opgaveløsningen
  • bidrager aktivt til et fagligt stærkt miljø med videndeling og sparring

Løn- og ansættelsesforhold 
Vi ønsker stillingen besat senest den 1. juni 2025. Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglig organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Ansættelse sker som udgangspunkt som fuldmægtig, og for den rette kandidat vil der være mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Yderligere oplysninger 
Du kan få yderligere oplysninger hos souschef Christina Bergsted Andersen på 21 65 03 49 eller kontorchef Lisbet Stihøj Kristensen på 20 14 96 22. Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her.  

Søg via linket senest onsdag den 26. marts 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 14 og 15.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.