Hygiejnesygeplejerske til hygiejneteamet i Center For Sundhed og Rehabilitering
Har du lyst til at arbejde med forebyggelse af infektioner, smitteopsporing og infektionshygiejnisk kompetenceudvikling i landets største kommune?
Så er du måske vores nye hygiejnesygeplejerske.
Sundheds- og Omsorgsforvaltningens hygiejneteam søger en hygiejnesygeplejerske fra den 1. januar 2025. Vi ønsker en fagligt velfunderet og engageret kollega, som brænder for infektionshygiejne og har lyst til at være med til at løfte de mangeartede drifts- og udviklingsopgaver, vi har i teamet.
Hygiejneteamet hører til i Afdeling for det Nære Sundhedsvæsen i Center for Sundhed og Rehabilitering, som har det strategiske ansvar for udvikling af sundhedsvæsenet i Københavns Kommune. Afdelingen består af 35 engagerede medarbejdere med forskellig faglighed, som bl.a. har det overordnede sundhedsfaglige ansvar for kommunens plejehjem, midlertidige ophold og hjemmeplejen.
Vi har ambitioner om kontinuerligt og systematisk at udvikle faglighed og kvalitet til gavn for vores borgere og medarbejdere. Vi vil være med til at påvirke den nationale dagsorden på sundhedsområdet og gå forrest med nye samarbejdsformer mellem kommune og region.
Om jobbet
Du bliver en del af vores hygiejneteam, der består af to hygiejnesygeplejersker og en chefkonsulent. Teamet understøtter og udvikler den tværgående hygiejneorganisation, bestående af hygiejneansvarlige fra forvaltningens driftsområde, og her vil du indgå i et tæt samarbejde. Dine opgaver vil bl.a. andet omfatte:
- infektionshygiejniske rådgivning og vejledning af alle personalekategorier samt ledere på alle niveauer vedrørende infektionshygiejniske problemstillinger
- vejledning og håndtering af MRSA og andre resistente mikroorganismer
- udarbejdelse og vedligeholdelse af infektionshygiejniske retningslinjer i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
- udførelse af infektionshygiejniske audits og kvalitetsudvikling af infektionshygiejnen
- uddannelses- og undervisningsopgaver indenfor infektionshygiejne
- rådgivning ved indkøb af udstyr samt i forbindelse med ny- og ombygning
Udover ovennævnte opgavetyper kan der være opgaver så som
- systematisk og datadrevet kvalitetsudvikling
- udvikling og implementering af nye løsnings- og samarbejdsmodeller – kernen i denne type opgaver, som typisk foregår i et samarbejde mellem vores sundhedsfaglige konsulenter og generalister, er at samle viden, analysere og udarbejde sagsfremstillinger til de forskellige ledelsesfora i forvaltningen særligt direktionen, borgmester, det politiske udvalg, og at få det afprøvet og implementeret i praksis
- betjening af direktion og borgmester i form af afrapporteringer og risikovurderinger
Om dig
I denne stilling lægger vi vægt på følgende faglige kompetencer
- uddannet sygeplejerske, gerne med bred klinisk erfaring
- specialuddannelse i infektionshygiejne
- kan forholde sig til og formidle komplicerede faglige problemstillinger budskaber til forskellige målgrupper – det vil være en fordel, hvis du har både erfaring fra en konsulentfunktion og/eller undervisning, og det vil være en fordel, hvis du har kommunal erfaring
- har organisatoriske evner og forståelse for samarbejdet mellem det politiske niveau i kommunen, centralforvaltning og driftsenhederne
- gerne erfaring med datadrevet kvalitetsudvikling
Vi forestiller os desuden, at du er kendetegnet ved disse personlige kompetencer
- er udpræget teamplayer, der er villig til at gøre en ekstra indsats, når det kræves, trives med at løfte i flok, men samtidigt selv kan planlægge, prioritere og afslutte egne arbejdsopgaver
- du kan formidle komplicerede budskaber kort og præcist, både skriftligt og mundtligt uanset om modtageren er en politiker, borger, medarbejder eller leder
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen og er til besættelse den 1. januar 2025. Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respekt. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningens centralforvaltning har vi røgfri arbejdstid.
Mere information
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Mønster Westergaard på 30 60 37 14.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV, karakterudskrift og andre relevante dokumenter.
Søg via linket senest fredag den 15. november 2024
Vi forventer at holde samtaler tirsdag den 19. november.
Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.