Hygiejnesygeplejerske til Hygiejneteamet i Center For Sundhed og Rehabilitering

Søg jobbet

Pleje
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Har du lyst til at arbejde med forebyggelse af infektioner, smitteopsporing og infektionshygiejnisk kompetenceudvikling i landets største kommune? Så er du måske vores nye hygiejnesygeplejerske.

Sundheds- og Omsorgsforvaltningens (SUF) Hygiejneteam søger en hygiejnesygeplejerske til en tidsbegrænset stilling fra den 1. december 2024 og fire år frem. Vi ønsker en fagligt velfunderet og engageret kollega, som brænder for infektionshygiejne og har lyst til at være med til at løfte de mangeartede drifts- og udviklingsopgaver, vi har i teamet.

Hygiejneteamet hører til i Afdeling for det Nære Sundhedsvæsen i Center for Sundhed og Rehabilitering, som har det strategiske ansvar for udvikling af sundhedsvæsenet i Københavns Kommune. Afdelingen består af 35 engagerede medarbejdere med forskellig faglighed, som bl.a. har et strategisk ansvar for at udvikle fagligheden på kommunens plejehjem, midlertidige ophold og hjemmeplejen.

Vi har ambitioner om kontinuerligt og systematisk at udvikle faglighed og kvalitet til gavn for vores borgere og medarbejdere, og vi vil være med til at påvirke den nationale dagsorden på sundhedsområdet.

Om jobbet
Du vil blive en del af vores hygiejneteam, der består af to hygiejnesygeplejersker og en teamleder. Teamet understøtter den tværgående hygiejneorganisation bestående af hygiejneansvarlige fra forvaltningens driftsområde, og her vil du indgå i et tæt samarbejde i en vekselvirkning mellem både driftsopgaver og proaktiv opgaveløsning. Dine opgaver vil blandt andet omfatte

  • infektionshygiejnisk rådgivning og vejledning af alle medarbejdergrupper samt ledere på alle niveauer vedrørende infektionshygiejniske problemstillinger
  • vejledning og håndtering af MRSA og andre resistente mikroorganismer
  • udarbejdelse og vedligeholdelse af infektionshygiejniske retningslinjer i SUF
  • udførelse af infektionshygiejniske audits og kvalitetsudvikling af infektionshygiejnen
  • uddannelses- og undervisningsopgaver indenfor infektionshygiejne
  • rådgivning ved indkøb af udstyr samt i forbindelse med ny- og ombygning

Udover ovennævnte opgavetyper kan der være opgaver såsom

  • systematisk og datadrevet kvalitetsudvikling
  • udvikling og implementering af nye løsnings- og samarbejdsmodeller
  • betjening af direktion og borgmester i form af afrapporteringer og risikovurderinger

Kernen i denne type opgaver – som typisk foregår i et samarbejde mellem vores sundhedsfaglige konsulenter og generalister – er at samle viden, analysere og udarbejde sagsfremstillinger til de forskellige ledelsesfora i forvaltningen særligt direktionen, borgmester, det politiske udvalg, og at få det afprøvet og implementeret i praksis.

Om dig
I denne stilling lægger vi vægt på faglige kompetencer såsom, at du

  • er uddannet sygeplejerske, gerne med bred klinisk erfaring
  • har en specialuddannelse i infektionshygiejne
  • kan forholde dig til og formidle komplicerede faglige problemstillinger og budskaber til forskellige målgrupper. Det vil være en fordel, hvis du både har erfaring fra en konsulentfunktion og/eller undervisning. Det vil være en fordel, hvis du har kommunal erfaring
  • har organisatoriske evner og forståelse for samarbejdet mellem det politiske niveau i kommunen, centralforvaltning og driftsenhederne
  • gerne har erfaring med datadrevet kvalitetsudvikling

Vi forestiller os desuden, at du er kendetegnet ved, at du

  • er en udpræget teamplayer, der er villig til at gøre en ekstra indsats, når det kræves, trives med at løfte i flok, men samtidig selv kan planlægge, prioritere og afslutte egne arbejdsopgaver
  • kan formidle komplicerede budskaber kort og præcist, både skriftligt og mundtligt uanset om modtageren er en politiker, borger, medarbejder eller leder

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen og opstart ønskes pr. 1. december 2024. Ansættelsen er foreløbigt en 4-årig stilling.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

Vi tilbyder et selvstændigt og udfordrende job i et engageret, energisk og travlt miljø med skiftende dagsordener og alsidige opgaver. Vi lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø, faglig sparring, ansvarlighed og respekt.

I Sundheds- og Omsorgsforvaltningens centralforvaltning har vi røgfri arbejdstid.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du er velkommen til at kontakte teamleder Anne Trangbæk på 21 99 64 52 eller hygiejnesygeplejerske Fanny Gosmann på 21 68 05 07.

Her kan du læse mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV, karakterudskrift og andre relevante dokumenter.

Søg via linket senest fredag den 11. oktober 2024
Vi forventer at holde samtaler i løbet af uge 43.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.