HR-udviklingskonsulent til strategisk rekruttering i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Brænder du for at udvikle og afprøve nye tiltag inden for strategisk rekruttering?
Og vil du være med til at finde løsninger på en af de største udfordringer på sundheds- og ældreområdet – rekruttering af medarbejdere og ledere i en situation med mangel på arbejdskraft?

Så har vi jobbet til dig.

Hos os får du mulighed for at bidrage til den vigtige strategiske dagsorden i landets største sundheds- og omsorgsforvaltning, hvor vi arbejder sammen om at understøtte rekruttering, et godt arbejdsliv og udvikling af medarbejdere og ledere. Forvaltningens nye strategi for håndtering af mangel på arbejdskraft sætter en klar retning for vores opgaver. Og vi er privilegerede, da vi har politisk og strategisk vilje, opbakning og midler til at udvikle og afprøve nye indsatser for at få endnu flere fagligt dygtige medarbejdere til vores arbejdspladser.

Om dit nye job
Du bliver en del af Afdeling for Rekruttering og Ledelsesudvikling, som indgår i vores Center for HR og Uddannelse. Afdelingen består af 11 fagligt skarpe og engagerede kollegaer. Vi arbejder konceptbaseret med HR-faglig understøttelse og udvikling af organisationen samtidig med, at vi har et stort fokus på, at koncepterne bliver implementereret på vores mange arbejdspladser. Vi er nysgerrige og optagede af, at vi hele tiden er på forkant med de nyeste HR-dagsordener.

I samarbejde med kollegaer fra afdelingen og centeret kommer du til at arbejde med en bred pallette af opgaver indenfor strategisk rekruttering. Der kommer løbende nye spændende indsatsområder til, og i første omgang forventer vi, at du kan indgå i arbejdet med at:

  • Afprøve nye stillingstyper –vi skal undersøge og afprøve om fx introduktionsstillinger til nyuddannede kan være med til at øge interessen for vores mange arbejdspladser.
  • Styrke den interne mobilitet – vi arbejder på at øge kendskabet til de mange jobmuligheder i forvaltningen, så det bliver nemt og attraktivt at søge sin næste stilling internt i forvaltningen.
  • Udvide rekrutteringsgrundlaget – i takt med, at der er mangel på arbejdskraft, undersøger vi løbende og afprøver, hvordan vi kan udvide vores rekrutteringsgrundlag.
  • Afprøve netværksrekruttering af seniorer – vi skal afprøve, om netværksrekruttering er en vej til at tiltrække flere seniorer til jobs hos os.
  • Understøtte videreudviklingen af forvaltningens rekrutteringsfunktion vi arbejder kontinuerligt med at optimere processerne omkring rekruttering og ansættelse, og indgår bl.a. i dialoger med kommunens systemudviklingsenhed og personalejurister.

Det får du hos os
Vi inviterer indenfor i et faglig ambitiøst udviklingscenter med 33 kolleger, tre afdelingsledere og en centerchef. Vi er organiseret i tre afdelinger med hver deres faglige profil: Afdeling for Arbejdsliv og Organisationsudvikling, Afdeling for Rekruttering og Ledelsesudvikling og Afdeling for Kompetenceudvikling. Vi arbejder tæt sammen på tværs af de tre afdelinger for at levere dét, som vores organisation har brug for. Vi har et godt arbejdsmiljø, et højt fagligt niveau og et stærkt kollegafællesskab. Vi arbejder i et åbent kontormiljø med fleksible pladser og en flot udsigt over byens tage. Vi har flekstid, mulighed for hjemmearbejdsdage og gode muligheder for kompetenceudvikling.

Vi udvikler vores tilbud i tæt samarbejde med vores borgernære enheder og med en tydelig forankring hos vores direktion. Du får også tætte samarbejdsrelationer med vores rekrutteringsfunktion, kollegaer i andre fagcentre, på områdekontorerne og med ledere og medarbejdere på vores mange arbejdspladser.

Om dig
Vi forventer, at du har en relevant akademisk baggrund, og at du har mellem tre-fem års erhvervserfaring, og at du i den tid har beskæftiget dig med HR-udvikling, hvor arbejdet med strategiske rekrutteringsopgaver har været et centralt element. Vi forestiller os, at du har erfaring med konceptudvikling og implementering af nye tiltag.

Du er god til at opbygge tillidsfulde samarbejdsrelationer og er nysgerrig på at lære vores store organisation at kende, herunder hverdagen på vores borgernære enheder. Du bliver en del af en stor, kompleks og politisk ledet organisation med mange målgrupper, interesser og mulige løsninger. Du skal derfor kunne skabe overblik, være struktureret og have en god organisationsforståelse samt have erfaring med at inddrage relevante aktører i dit arbejde. Det kan være en fordel, hvis du har erfaring fra en politisk ledet organisation, så du kender til de dynamikker og rammevilkår, som er en del af vores hverdag.

Du er god til at skrive og kan tænke med, når vi laver strategiske oplæg til fx direktion, borgmester og politisk udvalg.

Sådan søger du
Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2024. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med den relevante faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Birgitte Andersen på 2427 1812. Birgitte kan kontaktes fra uge 31.

Vedhæft cv og relevante eksamenspapirer sammen med din ansøgning.
Vi glæder os til at høre fra dig!

Søg via linket senest søndag den 11. august 2024
Vi holder 1. samtaler tirsdag den 20. og onsdag den 21. august og 2. samtaler tirsdag den 27. august.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.