Hjemløse- og Udsatteenheden søger sagsbehandlere til Myndighed 2, hvor housing first tilgangen og høj faglighed er i fokus

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Motiveres du af det borgernære sociale arbejde og vil du være med til at sikre høj kvalitet i indsatserne til udsatte og hjemløse Københavnere?

Grundet øgede ressourcer til området udvider vi afdelingen med i alt fem stillinger og leder efter sagsbehandlere, der med deres faglighed og hjertet på rette sted, kan være med til at hjælpe borgere i hjemløshed mod en bedre tilværelse.

Om jobbet
Du bliver en del af en afdeling med +20 fagligt stærke og engagerede kollegaer, som varetager en fremskudt og koordinerende sagsbehandling for udsatte og hjemløse borgere. Den fremskudte sagsbehandling foregår der, hvor borgerne befinder sig. I langt de fleste tilfælde vil dette være på et herberg, hvor du, borgeren og kontaktpersonen på herberget indgår et tæt samarbejde for at få udredt borgerens støttebehov og finde en passende støtte- og boligform for borgeren. Vi hjælper også borgere, der befinder sig i en udsat position, som fx er funktionelt hjemløse, gadesovere eller udsatte i egen bolig.

De seneste år har der været en stor opmærksomhed og en række forandringer på dette område i forbindelse med implementeringen af bolig- og hjemløsereformen. Konkret arbejder vi ud fra en housing first tankegang og med et forløbsprogram for borgere på herberg. Forløbsprogrammet tager afsæt i en særlig faglig samarbejdsramme mellem myndighed og udfører på herberget, hvor tidlig udredning og afklaring af borgerens behov er i centrum.

Som en ny del af arbejdet, sørger vi også for at følge op på den støtte, som borgeren modtager, når de kommer i egen bolig. Du vil således have mulighed for at følge borgeren fra starten af opholdet på et herberg til en mere selvstændig tilværelse i egen bolig.

De udsatte københavnere har brug for dig, som har lysten og fagligheden til at hjælpe dem med at finde den sociale indsats, som bedst imødekommer deres behov og ønsker. Det kræver et koordinerende samarbejde med borgeren og de ofte mange aktører, der er omkring dem. Vi kan ikke love dig, at området er nemt, men til gengæld får du et stærkt fagligt fællesskab og al den opbakning, du har brug for.

Om Hjemløse- og Udsatteenheden
Hjemløse- og Udsatteenheden rummer alt, du kan forestille dig inden for solidt socialfagligt arbejde. Vi er et stort hus med +140 dygtige og dedikerede kollegaer fordelt på flere forskellige faggrupper, herunder socialrådgivere, pædagoger og sygeplejersker.

Vi møder vores borgere hvor de er; på herberg, væresteder, gaden eller i deres eget hjem, når de har fået et. I Hjemløse- og Udsatteenheden kan vi nemlig følge borgerne helt fra de er i risiko for hjemløshed og til flere år efter, de er flyttet i egen bolig med støtte.

Hjemløse- og Udsatteenheden har et stort politisk fokus. Det betyder, at du kommer til et område, der er stor interesse for og som derfor gennem tiden er opprioriteret og vokset i antal medarbejdere. Vi synes du skal orientere dig i vores ambitiøse omstillingsplan, som giver dig et godt billede af, hvor vi er.

Omstillingsplan for udsatte voksne 2021-2024 | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)

Arbejdsopgaver
Din ypperste kerneopgave bliver at sikre, at de borgere, du arbejder med, hurtigst muligt opnår en passende bolig eller boform og følger op på borgere, der kommer i egen bolig med støtte. For at nå dette mål arbejder vi med en koordineret handleplan, som tager afsæt i borgerens mål og ønsker. Vi udreder og afklarer borgernes støttebehov, herunder ved brug af VUM, og vi går ind i alle de mulige og umulige opgaver, der opstår i kølvandet på borgerens situation. Vi arbejder særligt med følgende af Servicelovens paragraffer indenfor hjemløseområdet: §85a, §110, §142 og botilbudsparagrafferne: §105, §107 og §108 og mulighederne for bolig gennem Almenboliglovens paragraffer: §59, §63 og §98f.  

Hvem drømmer vi om du er?

  • Uddannet socialrådgiver eller har lignende faglig baggrund
  • Har interesse for og gerne erfaring med målgruppen
  • Er en teamplayer, der forstår at spille både borgere og kollegaer gode
  • Har en positiv tilgang, er videbegærlig og prioriterer et tæt kollegaskab, også når det til tider vil være over telefon eller mail, fordi du er på farten.

Løn- og ansættelsesvilkår
Fire af stillingerne er faste, og en stilling er et vikariat på ni måneder med mulighed for forlængelse. Vi ønsker at byde dig velkommen 1. oktober 2024 eller tidligere, hvis muligt.  

Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstid.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Aflønning sker efter principperne om Ny Løn. Arbejdstiden er i dagtimerne i hverdagene.

Yderligere oplysninger
Det er ikke muligt at skrive alt i jobopslaget, så derfor skal du endelig ringe til os og høre mere. Hvis du kontakter afdelingsleder Leide Dixner 2479 1344 (efter d. 5. august) eller faglig koordinator Mia Poulsen 2136 5777 (inden d. 5. august), kan du høre om stillingerne.   

Søg via linket senest torsdag den 15. august 2023
Jobsamtaler forventes afholdt den 20. eller 21. august 2024.

Om Borgercenter Voksne (BCV)
I Borgercenter Voksne (BCV) hjælper vi københavnere i udsatte og psykisk sårbare positioner. Vi tager afsæt i borgernes håb, drømme og ressourcer og understøtter den enkeltes vej mod et mere selvstændigt liv – og med en større kobling til det almindelige samfundsliv. Vi har fokus på borgerens recovery gennem en rehabiliterende indsats. BCV’s kerneopgave er at støtte den enkelte borgers udvikling mod at leve et så godt og selvstændigt liv som muligt.