Generalist til politisk betjening på indkøbsområdet i Økonomiforvaltningen på Københavns Rådhus

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vi er på udkig efter en engageret generalist til politisk betjening på indkøbsområdet i Økonomiforvaltningen på Københavns Rådhus. Er det dig?

Der er politisk bevågenhed og brug for nytænkning inden for indkøbsområdet i Københavns Kommune i de kommende år. Det skyldes, at det har stor betydning for Københavns Kommunes klimaaftryk, hvordan kommunen køber ind. Vi er på udkig efter en ny kollega, som har lyst til at arbejde med politisk betjening inden for bl.a. indkøbsområdet. Det er en opgave som kræver, at du er god til at koordinere og indhente input fra samarbejdspartnere på tværs af kommunen samt formulere dig på skrift. Du vil blive lært godt op i opgaverne, og samtidigt indgå i et imødekommende team med stor arbejdsglæde og god kollegakarma.

Hvad kan vi tilbyde dig?
Kontor for Koncernøkonomi og Indkøb er placeret i Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen. Kontoret spænder over forskellige fagligheder og varetager en bred portefølje af opgaver på økonomiområdet. Vi arbejder med Økonomiforvaltningens økonomi, rådhusets økonomi, lønstyring, indkøbspolitik og kultur- og fritidsområdet. Vi betjener Overborgmesteren, Borgerrepræsentationen, Økonomiudvalget og Økonomiforvaltningens direktion, og vi har en bred samarbejdsflade med alle kommunens forvaltninger og fagområder.

Du vil indgå i tæt samarbejde med 12 kollegaer. Vi lægger stor vægt på faglig udvikling, nysgerrighed og godt kollegaskab. Vi sætter også pris på at ses udenfor arbejdstid til eksempelvis restaurantbesøg, vores egen amatørvinklub og deltagelse i DHL-stafetten.

Vi er en fleksibel arbejdsplads med en uformel og humørfyldt omgangstone. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder – både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram i kommunen og gennem sparring med de øvrige dygtige medarbejdere i Center for Økonomi. I centret har vi bl.a. et ungenetværk, mulighed for hjemmearbejde, fredagsbarer og meget andet. Vi kan lide at gå på arbejde, og vægter fleksibilitet, så arbejde og fritid kan hænge sammen, samtidig med at vi leverer på et højt fagligt niveau.

Om stillingen
Som generalist i Kontor for Koncernøkonomi og Indkøb vil du løfte en række forskelligartede opgaver vedrørende indkøbsområdet for eksempel årlig afrapportering til Økonomiudvalget om kommunens indkøbspolitik, ledelsesbetjening og mødeforberedelse, idéudvikling til nye tiltag, koordinering samt samarbejde med samarbejdspartnere i andre forvaltninger og kommunens koncernenheder.

Opgaverne vil variere, men fællestrækkene i stillingen er politisk og organisatorisk forståelse samt gode skriftlige kompetencer. Dine konkrete opgaver vil afhænge af dit erfaringsniveau og dine kompetencer.

Dine opgaver vil blandt andet være

  • Opgaver i relation til Københavns Kommunes indkøbspolitik
  • Udarbejde sager og beslutningsoplæg til Økonomiforvaltningens direktion, Overborgmesteren, Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen
  • Betjene direktion og politikere for eksempel ved politikerspørgsmål
  • Samarbejde med samarbejdspartnere i Økonomiforvaltningen og øvrige forvaltninger
  • Bidrage til sager inden for kontorets øvrige områder vedrørende økonomiforvaltningens økonomi og kultur- og fritidsområdet

Hvem er du?
Vi byder alle akademiske uddannelsestyper velkommen. Du behøver ikke at være ekspert på alle områderne på forhånd, idet du vil få rig mulighed for at lære og udvikle dig i opgaverne i tæt samarbejde med dine kollegaer. Du kan både være nyuddannet og have erfaring fra andre stillinger.

Vi forventer, at du

  • trives i en hverdag med varierende opgaver
  • har stærke analytiske evner
  • er god til at formulere dig på skrift i beslutningsoplæg og notater
  • har en god forståelse for organisatoriske kontekster og processer
  • er nysgerrig og vil være motiveret af at søge ny viden samt forstå organiseringen af indkøbsorganisationen i Københavns Kommune
  • er god til at planlægge processer, hvor du har brug for input fra samarbejdspartnere for at nå i mål med dine opgaver inden for tidsfristen

Derudover ser vi gerne, at du

  • kan arbejde både selvstændigt og i samarbejde med kollegaer
  • trives med mange samarbejdsflader og har let ved at skabe relationer på tværs af organisationen
  • er imødekommende og lydhør, men også tør træffe beslutninger

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fastansættelse med tiltrædelse den 1. oktober eller efter nærmere aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus.

Yderligere oplysninger
For mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Katrine Skovdal Larsen på 5197 1784 eller teamleder Louise Skovbo Petersen på 2371 2380.

Du bedes sende din motiverede ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelle referencer.

Søg via linket senest søndag den 4. august 2024
1. samtale og 2. samtale forventes afholdt i uge 32 og 33.

Om Økonomiforvaltningen
Kontor for Koncernøkonomi og Indkøb er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen.

Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.

Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen her: Økonomiforvaltningen | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)