Generalist eller jurist til by- og boligudvikling i København (barselsvikariat)

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Vil du være med til at sætte et positivt aftryk på fremtidens København?
Er du interesseret i udviklingen af bolig- og ejerformer, fremme af almene boliger og i at skabe en by med plads til alle?

Så er det dig, vi søger!

Du kommer tæt på det, du arbejder med, når nye bygninger og bydele skyder op i København, eller de eksisterende bygninger og byrum bliver renoveret og udviklet i en mere bæredygtig retning. Det synes vi, gør arbejdet hos os særlig vedkommende!

Område for Almene boliger i Teknik- og Miljøforvaltningen er Københavns Kommunes indgang for samarbejdet med den almene boligsektor.

Om jobbet og dine arbejdsopgaver
Vi kan tilbyde et barselsvikariat, hvor du får mulighed for at beskæftige dig med en række spændende opgaver i et team, der varetager opgaver relateret til strategisk byudvikling og boligpolitik.

Du kommer bl.a. til at sidde med bolig- og bystrategiske opgaver, som fx opfølgning på boligpolitiske aftaler og strategier samt samarbejdsaftaler. Du kommer til at udarbejde notater, indstillinger og mødemateriale til ledelse, borgmester og politikere samt bidrage til monitorering af diverse målsætninger. Du får mulighed for at analysere, systematisere og præsentere tal fra forskellige datakilder, som bidrager til, at vores borgmester og politiske udvalg kan tage oplyste beslutninger.

Du vil indgå i et team på syv med forskellig baggrund som jurister og generalister, der på forskellig vis arbejder med omsætning af ny lovgivning og boligpolitiske aftaler, herunder Almenboligaftalen 2024-2027 mellem Københavns Kommune og byens boligorganisationer i BL 1. kreds.

Vi har stærkt fokus på en god dialog med vores samarbejdspartnere, som udover kollegaer i Teknik- og Miljøforvaltningen og andre forvaltninger i Københavns Kommune omfatter de almene boligorganisationer, BL 1. kreds, KL, ministerier og styrelser, private developere m.fl..

Om dig
Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.scient.pol. eller lignende), der sætter dig i stand til at arbejde med en bred vifte af emner, men med fokus på at sikre solide faglige løsninger. Det vil være en fordel, hvis du kender til arbejdet i en forvaltning eller har viden om boligområdet, men nyuddannede vil også kunne komme i betragtning. Vi lægger vægt på, at du opfylder flere af nedenstående punkter

  • har interesse for den almene boligsektor og de almene aktører
  • har politisk tæft og viden om de problematikker, der kendetegner boligområdet
  • har erfaring med eller lyst til at arbejde bystrategisk og/eller med politikudvikling
  • har interesse for – og måske erfaring med – at analyse data fra forskellige kilder og formidling heraf
  • har kendskab til at arbejde med værktøjer som Excel og eventuelt Power BI
  • har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
  • er selvstændig og motiveres af at bidrage til flere parallelle processer i et politisk præget miljø med ofte korte deadlines
  • er løsningsorienteret og ser samarbejde som den bedste strategi

Vi tilbyder

  • et alsidigt job i en dynamisk organisation og et område i rivende udvikling, hvor de faglige og personlige muligheder går hånd i hånd
  • en enhed, hvor der både er højt til loftet, godt humør og stor faglig indsigt
  • stor indflydelse på eget arbejde og rig mulighed for tværfaglig sparring
  • en arbejdsplads placeret centralt i København

Om området og den øvrige afdeling
Området er opdelt i fire teams og har 35 medarbejdere bestående af generalister, arkitekter, jurister m.fl. Området er præget af et stort engagement for bolig- og byudvikling, og du kommer til at arbejde i et tværfagligt miljø med fokus på faglig videndeling.

Du kommer til at arbejde sammen med ca. 350 dedikerede kolleger i afdelingen Klima og Byudvikling, der alle brænder for at gøre København til en endnu bedre og mere bæredygtig by at leve, bo og bygge i.

Afdelingen har 14 faglige enheder og et sekretariat, der med helhedssyn, nysgerrighed og høj faglighed løser opgaver indenfor byplanlægning, almene boliger, udsat by, analyser, affald og ressourcer, jorddeponi samt en lang række klimaindsatser.

Som medarbejder i Klima og Byudvikling skal du have lyst til at indgå i samarbejder og projekter, der går på tværs af fagområder og fagligheder. Vi mener, at de gode løsninger bliver stærkere og mere effektfulde, når vi løser dem sammen – koordineret og på tværs af fag, enheder og myndighedsområder. Vi har desuden som norm at gøre det ordentligt – og vi gør det for København. Vi har det lange lys på og har formuleret en fælles strategi, der sætter retning for vores arbejde de kommende år.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er et barselsvikariat og tidsbegrænset til ni måneder. Du vil blive ansat som fuldmægtig med rådighedsforpligtelse eller specialkonsulent afhængig af erfaring og kompetencer. Vi ønsker stillingen besat den 1. januar 2025 eller snarest derefter. I Klima og Byudvikling har vi fleksible arbejdsvilkår, herunder mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Cecilie Brøndum Boesen på 20 35 38 63 eller enhedschef Hanne Lind Mortensen på 40 12 49 60.

Vedhæft dit CV og eksamensbevis samt evt. øvrige relevante dokumenter.

Søg via linket senest torsdag den 21. november 2024
Vi forventer at holde samtaler i uge 48.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.