Fuldmægtig til tværgående investerings- og effektiviseringsstrategi i Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune
Vil du koordinere investeringscases og effektiviseringer i Københavns Kommune? Har du interesse for økonomi, businesscases, politik og processer? Ønsker du at arbejde i en kompleks og politisk styret organisation?
Så er du måske vores nye koordinator til Københavns Kommunes tværgående investerings- og effektiviseringsstrategi. Vi søger en nyuddannet eller erfaren fuldmægtig.
Som Danmarks største kommune er Københavns Kommune præget af vækst og udvikling. For at sikre økonomisk råderum til omstilling og stigende udgifter til bl.a. flere børn, ældre og socialområdet, arbejder vi med en ambitiøs effektiviseringsstrategi. Effektiviseringsstrategien understøttes af en central investeringspulje på 375 mio. kr., der muliggør investeringer i kloge omstillinger af kommunens drift.
Om stillingen
Du vil sammen med en kollega have ansvaret for den centrale koordinering og udvikling af investerings- og effektiviseringsstrategien i Københavns Kommune. Det omfatter bl.a. controlling af, og sparring om, de investeringsforslag, som udarbejdes på tværs af forvaltningerne.
Dine opgaver vil blandt andet være
- Koordinering og udvikling af oplæg og indspil til kommunens investerings- og effektviseringsstrategi på overordnet niveau
- Beregninger og ledelsesinformation om effektiviseringsbidrag og målsætninger
- Administration af kommunens investeringspulje, herunder godkendelse af ansøgninger til puljen udarbejdet af andre
- Sekretariatsbetjening af kommunens effektiviseringskreds og medarbejdernetværk
- At indgå i øvrige opgaver som en del af den overordnede budgetproces i Kontor for Budget i Økonomiforvaltningen
Om dig
Vi søger en generalist med en lang videregående samfundsvidenskabelig uddannelse. Du kan enten være nyuddannet eller have været på arbejdsmarkedet i nogle år, hvor du har arbejdet med proceskoordinering og -styring og evt. kommunaløkonomi. Stillingen og arbejdsopgaverne vil blive tilpasset til dine erfaringer og kompetencer, men vi vil lægge vægt på, at du:
- er generalist med interesse for politik og (kommunal)økonomi
- har talforståelse og erfaring med Excel
- kan formidle problemstillinger kort og præcist
- arbejder struktureret og har en god procesforståelse
- er dygtig til at samarbejde med andre, eksternt og internt
- er en god formidler – både mundtligt og skriftligt
Om os
Du vil blive en del af Kontor for Budget, som består af 14 medarbejdere med ansvaret for den overordnede budgetlægning i Københavns Kommune. Kontoret er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen.
Vi arbejder typisk i makkerpar, hvilket giver gode mulighed for sparring. Du vil også komme tæt på Økonomiforvaltningens direktion og den politiske beslutningsproces i Københavns Kommune, idet vi understøtter overborgmesteren, Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen.
I kontoret har vi bl.a. ansvaret for disse opgaver
- Koordineringen af kommunens budgetproces med et budget på over 50 mia. kr., samt drift af kommunens effektiviserings- og investeringsstrategi
- Udarbejdelse af notater, oplæg og beregninger til de årlige budgetforhandlinger
- Tæt samarbejde med Socialforvaltningen samt Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen om økonomi, politik og større sager på områderne
- Fremme Københavns Kommunes interesser og holdninger på vigtige dagsordener og reformer på det kommunale område overfor Kommunernes Landsforening, Region Hovedstaden m.fl.
Alle kontorets arbejdsopgaver sker i tæt samarbejde både internt i Økonomiforvaltningen og med kommunens seks øvrige forvaltninger.
Vi er et engageret kontor med fagligt dygtige kollegaer, som prioriterer samarbejde, udvikling og tværfaglig vidensdeling.
Hos os lægges der vægt på at gøre hinanden gode og at hjælpe hinanden i travle perioder ved at fordele opgaverne på tværs af kontoret. Vores omgangstone er uformel og humørfyldt.
Vi arbejder med feedback i kontoret og har fokus på læring, så vi løbende udvikler os og får en bedre opgaveløsning. Der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling – både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram og ved sparring med dygtige kollegaer og chefer i kontoret og centret.
I løbet af året afholder vi forskellige faglige og sociale arrangementer både internt i kontoret og på tværs af Økonomiforvaltningen på rådhuset fx kontordage, faglige oplæg og fredagsbar. Det er heller ikke usædvanligt, at nogen har kage eller andet sødt med til kontoret, hvilket bidrager til den gode stemning. Vi har desuden et ungenetværk for rådhusets yngre ansatte, som arrangerer både faglige og sociale arrangementer.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fastansættelse på fuld tid med start snarest muligt og senest fra 1. marts 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus.
Vil du vide mere
For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Rise på 23 42 04 20 eller teamleder Henrik Krogsgaard på 40 22 34 29.
Søg via linket senest tirsdag den 21. januar 2025
Vi forventer at afholde samtaler i uge 5, hvor der også vil være en test.
Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er én ud af i alt syv forvaltninger i Københavns Kommune. Økonomiforvaltningen varetager de overordnede og koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, informationsvirksomhed og den generelle udvikling i øvrigt. Endvidere varetager Økonomiforvaltningen sekretariatsbetjening af overborgmesteren, Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen.