Forretningspartner i risikostyring til Center for Finans og Indkøb

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger dig der kan balancere forretningsforståelse og risikostyring. Du skal kunne bidrage med et risikoperspektiv til forretningsprocesser og interne kontroller. Du skal kunne formidle risici og muligheder til forretningen.

Du bliver del af en organisation med ca. 300 medarbejdere og høj diversitet. Vi er mange forskellige profiler ansat. Vi er frontløbere, vi ser muligheder!  

Om Risk og Compliance
Du bliver en del af Risk og Compliance-kontoret i Center for Finans og Indkøb. Vi er en del af den tværgående, administrative styring på Danmarks største arbejdsplads. Her vil du være med til at definere, hvor vi er på vej hen og få mulighed for at påvirke retningen.  

Kontoret består af tre teams, og vi søger en kollega til teamet Risk Management. I teamet arbejder vi med risikostyring på tværs af kommunen og systemunderstøttelse heraf. Derudover arbejdes der med udvikling og optimering af kommunens processer end-2-end ud fra en risikobetragtning.

I team Risk Management handler det om risikostyringsprocessen og om at gøre tingene smartere. Du skal have overblik og kunne se processer på tværs og i en større risikosammenhæng. Vores team har mange interessenter både indadtil i centret, opadtil i Koncernservice og udadtil i kommunen.  

Team Risk Management  
Som forretningspartner i risikostyring arbejder du med principperne for risikostyring på tværs af Københavns Kommune herunder overvågning af processer og governance samt løbende optimering. Dine arbejdsopgaver vil blive en blanding af udvikling og tilbagevendende opgaver.  

Alt efter dine erfaringer får du hurtigt et stort ansvar. Vi guider dig, men det er op til dig at se udviklingspotentialer, og du har stor indflydelse på metoden til at nå målet.  

Du kommer bl.a. til at arbejde med

  • SAP GRC
  • risikostyring på virksomheds- og procesniveau  
  • en integreret model for risikostyring, compliance og interne kontroller  
  • systemoptimering  
  • dataanalyse og rapportering.

Du har en konsulentrolle – vi er der for at hjælpe andre. Du skal turde udfordre 'sådan plejer vi' og objektivt vurdere risici i kommunens forretningsområder op imod kontrolmiljøet og indgå i en konstruktiv dialog om afdækning.  

Hvem er du?
Du behøver ikke have en specifik uddannelse, men du skal have viden eller erfaring indenfor implementering af risikostyring, optimering af end-to-end-processer og generelt have en god forretningsforståelse. Du skal kunne lytte og forstå organisationens behov og ønsker, og oversætte det til gode løsninger. Du kan have meget, lidt eller ingen erfaring, det vigtige er at du synes at risikostyring, compliance og interne kontroller er spændende. Du skal være analytisk, struktureret og kunne sikre fremdrift på opgaver og projekter. Du er naturligt opsøgende og nysgerrig, når du rådgiver og taler med folk på alle niveauer – fra sagsbehandleren til direktøren. Du skal kunne stå inde for de forandringer, som er en del af jobbet, men det kræver også, at du med empati formår at formidle det til de mennesker, det berører. Der er en grad af forandringsledelse i stillingen.  

Hverdagen hos os er ikke forudsigelig, og derfor skal du trives med at arbejde indenfor ikke-fastlagte rammer. Vi får ad hoc-opgaver ind, og det skal du være klar på. Du kan tænke ud af boksen, du er åben for, at der sker nye ting, og du udfordrer det bestående.  

Hvad tilbyder vi?
Du får en stilling med udviklingsperspektiver, hvor du vil få rig mulighed for selv at definere dine arbejdsopgaver og din rolle i organisationen. Vi har stort fokus på kompetenceudvikling, som sker via udviklingsprojekter, til tider i samarbejde med eksterne specialister samt tværgående og individuelle kurser. Derudover har Økonomiforvaltningen eget kompetencekatalog med rig mulighed for uddannelsesaktiviteter afhængigt af profil og interesser.

I Københavns Kommune mener vi, at arbejdsliv og privatliv skal hænge sammen, og vi har derfor flekstid.

Om Center for Finans og Indkøb
Center for Finans og Indkøb er en del af Koncernservice, som er et af landets største shared servicecentre. Vi løser alle typer af finansopgaver for forvaltningerne i Københavns Kommune med fokus på leverancer i høj kvalitet – til tiden. Vi er i gang med en omfattende transformation, som skal sikre bedre og billigere administration, bl.a. via øget anvendelse af digitalisering og automatisering samt kvalitetsudvikling. Kom og vær med til at sætte dit aftryk på udviklingen.

Ansættelsesvilkår  
Tiltrædelse den 1. december 2024.

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Klaus Østrup på 2383 5749.  

Søg via linket senest mandag den 7. oktober 2024
Vi forventer at holde samtaler i uge 43 og 44.  

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk