Faglig koordinator med lyst til at gøre en indsats – Boligsocialt Område
Faglig koordinator, der vil gøre en indsats for socialt udsatte og psykisk sårbare voksne, til Boligsocialt Område.
Boligsocialt Område er et myndighedsområde i socialforvaltningen og er forankret i centeret Din Sociale Indgang, der arbejder for at støtte borgere, der har brug for hjælp og støtte i forhold til udsathed, handicap og psykiatri i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser, hvor vores bidrag især er orienteret omkring bolig, hjemløshed og beskæftigelse.
Lidt om os
- Det boligsociale område er et tværgående myndighedsområde, der går på tværs af unge- og voksenområdet – og dermed også på tværs af alder. Vi er en god blanding af sagsbehandlere, boligrådgivere og andre fagpersoner, som i det daglige har mange fælles berøringsflader og drager stor nytteværdi af hinanden.
- Målgruppen er socialt udsatte voksne fra 18 år og opefter.
- Vi samarbejder tværfagligt og inviterer interne og eksterne aktører ind i opgaveløsningen i samarbejde med borgeren og vi insisterer på at støtte borgeren i at være en del af hele samfundet.
Som faglig koordinator bliver du en del af en sagsbehandlergruppe på 16 medarbejdere i afdelingen Bolig/hjemløsereform – Beskæftigelse, som blandt andet varetager
- udarbejdelse af indstillinger til bolig via den boligsociale anvisning, herunder afklarende samtaler, afklaring af boligtype og støttebehov
- udarbejdelse af budget
- studietjek
- opfølgning på udslusningsbolig og statstilskud
- aktindsigt/værgemål
- fremskudt sagsbehandling i forbindelse med forløbsprogrammer på herberger
- opfølgning og støtte til borgere, der modtager boligtilbud, herunder ansøgning om økonomisk støtte til fx indskud, flytning og boligsikring
- råd og vejledning til borgerne
- brobygning til andre relevante kommunale tilbud – fx § 83, § 85, § 85a, § 107 og § 108
- brobygning til relevante tilbud uden for kommunalt regi i samarbejde med civilsamfundet
- faglig sparring og samarbejde med de øvrige faggrupper i det boligsociale område
Det forventes, at du som faglig koordinator deltager i det daglige arbejde med at understøtte gruppen og ledelsen fagligt, indgår i samarbejde med de øvrige faggrupper i det boligsociale område og yder sparring til kollegaer omkring hvilken indsats, der kan/skal ydes for at afhjælpe den enkelte borgers udfordringer.
Der arbejdes primært inden for servicelovens rammer, og arbejdsopgaverne er mangfoldige, hvilket bidrager til en spændende og varieret arbejdsdag.
Typiske arbejdsopgaver kan være
- faglig understøttelse i faggruppen
- faglig sparring på enkelte sager
- prioritering af arbejdsopgaver med en konkret medarbejder efter aftale med nærmeste leder
- deltagelse på borgermøder i særligt komplicerede sager
- støtte til klagebesvarelser
Herudover skal du understøtte nærmeste leder i forhold til
- faglig kvalitetsudvikling
- afdelingsmøder, herunder kvalificering af relevante tematikker samt struktur for møderne
- identificering af større faglige udfordringer og handling herpå
- fremskaffe og kvalitetssikre data
- faglig ledelse, herunder at understøtte ift. personale- og driftsledelse
- domus – herunder understøtte faglige arbejdsgange i den tekniske brug af systemet
Lidt om dig
- Du har et godt kendskab til den sociale lovgivning, er uddannet socialformidler eller socialrådgiver eller har tilsvarende relevant socialfaglig uddannelse
- Du kan lide at arbejde med målgruppen og har kendskab til målgruppens udfordringer
- Det er en fordel, hvis du har arbejdet med målgruppen tidligere og har viden om psykisk sygdom og/eller misbrug
- Du evner at tage medansvar for egen faglig udvikling og arbejder proaktivt og opsøgende med at ajourføre egen viden samt deler din viden med kollegaer på området
- Du evner at holde mange bolde i luften og kunne arbejde tværfagligt samt styre dit daglige arbejde
- Du lægger stor vægt på samarbejde og kollegial sparring på tværs af faggrænser
- Du har gode sproglige og kommunikative kompetencer såvel skriftligt som mundtligt
- Du finder det spændende at arbejde i en enhed, hvor politiske fastlagte mål styrer indsatserne
Ansættelsesvilkår
Din arbejdsplads vil være i Telehuset på Borups Allé 43, 2200 København N.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Arbejdstiden ligger på hverdage og udgør som udgangspunkt 37 timer ugentligt. Særlige ønsker om nedsat tid ned til 32 timer om ugen imødekommes. Derudover har vi flekstid.
Vi ønsker stillingen besat den 1. maj 2025.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffeattest.
Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Julie Flemming Hjelholt på 61 62 21 05.
Søg via linket senest tirsdag den 22. april 2025